printlogo


کد خبر: 201295تاریخ: 1397/8/15 00:00
آوای شهر

عضو سابق شورای شهر تهران:
برخی نامزدها آدرس شهرداری را هم بلد نیستند
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: متأسفانه برای انتخاب شهردار به دنبال افرادی رفته‌اند که اگر آنها را در میدان بهارستان پیاده کنند، آدرس شهرداری را بلد نیستند. تا کی می‌خواهیم شعار دهیم و مدام بگوییم برنامه، برنامه؟! برنامه را در میدان انقلاب هم می‌فروشند. محمد حقانی درباره انتخاب شهردار تهران به فارس گفت: تعدادی اسامی اعلام شد. شورای پنجم بعد از 2 انتخابی که داشت و متأسفانه به نتیجه نرسید، باید دقت لازم را در انتخاب شهردار داشته باشد. عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم گفت:‌ شورا همیشه در انتخاب‌ها عجله می‌کند و به دنبال نام و نشان و مسائل این چنینی هستند. در مدیریت شهری، شهردار و اعضای شورای شهر باید شاخص‌ها و معیارهای لازم را داشته باشند تا بتوانند نتیجه درستی بگیرند. به گفته حقانی، جمعیت تهران تنها 10 میلیون و 12 میلیون نیست؛ باید تهران را با جمعیت‌های سیارش در نظر گرفت و برای این شهر اقدامات کلیدی انجام داد. حقانی با بیان اینکه سال‌ها در مدیریت شهری حضور داشتم، گفت:‌ اگر کسی از داخل مجموعه این سازمان را اداره کند به طور قطع  موفق‌تر است و باید فردی از جنس خود شهرداری این کار را انجام دهد. وی ادامه داد: ‌متأسفانه به دنبال اشخاصی می‌رویم که اگر آنها را در میدان بهارستان پیاده کنیم آدرس شهرداری را بلد نیستند.

رئیس شورای شهر تهران خبر داد
انتخاب ۵ گزینه شهرداری پایتخت
 رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز در صحن علنی ۵ گزینه شهرداری تهران انتخاب می‌شود. محسن هاشمی درباره اینکه در دستور جلسه امروز انتخاب ۵ گزینه شهرداری نیامده است، به مهر گفت: اما این رای‌گیری در صحن انجام می‌شود و در حال اصلاح دستور جلسه صحن شورا هستیم.

معاون شهرداری تهران  عنوان کرد
ارسال لایحه ایمن‌سازی برج‌ها به شورا
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ارسال لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه به شورا خبر داد.
به گزارش مهر، پیروز حناچی  با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت معماری و شهرسازی در چند ماه گذشته گفت: اقداماتی در حوزه‌های گوناگون در حوزه شهرسازی انجام شده است که این موارد در حوزه‌های گوناگون چون بررسی تخلفات ساختمانی، سیما و منظر شهری، طرح جامع و طرح تفصیلی، حریم شهر تهران و قواعد ساخت‌وساز بوده است. وی با اشاره به اینکه  بر اساس قانون شهرداری‌ها، یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها کنترل تخلفات ساختمانی به استناد ماده ۱۰۰ است به صورتی که برخی از این تخلفات از طریق مناطق یا از طریق شکایات مردمی به اداره کل شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ارجاع داده می‌شود و ما این موارد را پیگیری می‌کنیم، گفت: در ۶ ماه نخست امسال  ۲۴۰ جلسه در کمیسیون ماده ۱۰۰ برگزار شده که در برخی از این جلسات ملاقات مردمی به صورت مستمر انجام شده است و در ۶ماهه ۹۷، ۴ هزار و ۷۳۴ رای در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است که البته این اتفاق علامت خوبی نیست و ما نباید این حجم تخلفات داشته باشیم. یکی از مواردی که در دستور کار معاونت شهرسازی قرار دارد ارتقای سامانه ماده ۱۰۰ است که در همین زمینه اداره کل حقوقی معاونت شهرسازی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. معاون شهردار تهران همچنین عنوان کرد: لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شورا ارسال شده است و طرح جامع برج میلاد نیز تا پایان سال تدوین می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec