printlogo


کد خبر: 201322تاریخ: 1397/8/15 00:00
اخبار

دستگیری 10 نفر از مسؤولان یک شبکه هرمی نوظهور
وزارت اطلاعات10 نفر از مسؤولان، لیدرها و اعضای فعال یک شبکه هرمی نوظهور را در استان‌‌های تهران، همدان و اصفهان دستگیر کرد و تحویل مراجع قضایی داد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای تأمین نظم و امنیت اقتصادی و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی کشور، ضمن شناسایی و برخورد با یک شبکه هرمی به نام «ورد واید انرژی» تعداد 10 نفر از مسؤولان، لیدرها و اعضای فعال این شبکه هرمی نوظهور را در استان‌‌های تهران، همدان و اصفهان دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی دادند. این شبکه هرمی در پوشش دوره‌‌های آموزشی مؤسسه کریتور آکادمی (Creator Academy)، در گذشته با نام شرکت‌‌هایی همچون وی‌‌جی‌ام‌‌سی (VGMC)، ادروز (Adrows) و یونیفاندز (Unifunds) و اخیراً با نام ورد واید انرژی (World Wide Energy)، مردم را فریفته و از این طریق توانسته میلیاردها تومان کلاهبرداری کند.  گفتنی است استفاده از ارزهای رمزنگاری شده جهت امور غیرقانونی و پولشویی، ترغیب و اغفال افراد از طریق برگزاری همایش‌‌ها، سمینارها و دوره‌‌های آموزشی در خارج از کشور، خروج ارز از کشور و اقدام به شبکه‌‌سازی هرمی، بخشی از فعالیت‌‌های غیرقانونی و مخرب این مجموعه کلاهبرداری و اخلالگر اقتصادی است. همچنین روز گذشته علوی وزیر اطلاعات از شناسایی ۱۱ تیم‌ تروریستی در ایام اربعین در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

به دستور پوتین و برای اعلام حمایت قاطع از ایران به تهران آمدم
نماینده ویژه پوتین گفت: برای ارائه گزارش اجلاس استانبول درباره سوریه و اعلام حمایت قاطع از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا به تهران آمده‌ام. به گزارش تسنیم، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین پیش از ظهر دیروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تکرار یک اشتباه از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سوال فارس درباره اقدامات صورت‌گرفته برای اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشت شده ایران که در حال حاضر در بلژیک به سر می‌برد، گفت: «همه اقدامات لازم انجام می‌شود و از طریق اقدامات دیپلماتیک تماس‌های سیاسی برقرار و کار حقوقی در حال انجام است و وکلایی در اختیار ایشان است و با جدیت کار می‌کنند، امیدواریم هر چه زودتر بی‌گناهی ایشان برای دادگاه اثبات شود و وی بتواند به کشور بازگردد؛ این امید برای ما بسیار است و تلاش‌های ما هم گسترده و همه‌جانبه است». تکرار این اظهارنظر از سخنگوی وزارت امور خارجه در حالی است که بر اساس کنوانسیون وین، دیپلمات‌ها دارای مصونیت هستند و امکان محاکمه آنها از اساس وجود ندارد و باید آقای اسدی فورا آزاد شود؛ لذا اختیار وکیل و آرزوی حکم برائت اساسا موضوعیت پیدا نمی‌کند.

جانشین دبیر مجمع تشخیص:
ارسال 2 لایحه از مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام تخلف بود
جانشین دبیر مجمع تشخیص گفت: ارسال 2 لایحه پالرمو و پولشویی از مجلس به مجمع تشخیص، خلاف‌ آیین‌نامه داخلی مجلس است و تخلف بود. علی احمدی در گفت‌وگو با مهر گفت: صلاحیت نهاد مجمع تشخیص را هیأت عالی نظارت توسعه نداده است، بلکه اقدامات رئیس مجلس و ارجاع لوایح بدون طی فرآیند قانونی است که باعث شده مجلس از اجرای صلاحیت‌های خود در این زمینه باز بماند و در نتیجه اینگونه به نظر بیاید که صلاحیت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش یافته است. اصرار بر مصوبه، اختصاص به مجلس و نمایندگان دارد. وی افزود: رئیس مجلس بدون تصویب مجلس صلاحیتی در اصرار بر لوایح  ندارد، بنابراین آنچه مانع تحقق اختیار و صلاحیت مجلس درباره این 2 لایحه شده، رفتار ریاست مجلس و تخلف وی از قانون اساسی است که به جای پیروی از تصمیم مجلس، رأساً اقدام به اصرار کرده و لوایح را برای مجمع فرستاده است.


Page Generated in 0/0062 sec