printlogo


کد خبر: 201347تاریخ: 1397/8/19 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت «سیدنورخدا موسوی‌مفرد»
در پی شهادت جانباز دفاع از امنیت، سیدنورخدا موسوی‌مفرد، رهبر حکیم انقلاب در پیامی شفاهی، شهادت وی را به مردم لرستان و خانواده‌ این شهید عزیز تبریک و تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که صبح پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید در خرم‌آباد حضور یافته بود، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: در تماسی تلفنی از دفتر مقام معظم رهبری اعلام شد رهبر انقلاب فرموده‌اند «در مراسم که شرکت کردید، سلام ما را به مردم لرستان و خانواده‌ شهید برسانید و از قول ما شهادت ایشان را تبریک و تسلیت بگویید».
سید نورخدا موسوی‌مفرد از مأموران نیروی انتظامی، ۱۷ اسفندماه سال ۸۷ در منطقه‌ لار استان سیستان و بلوچستان، مورد اصابت گلوله‌ گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و از ناحیه‌ سر مجروح شد و به کما رفت. جانباز ۱۰۰ درصد لرستانی که به شهید زنده‌ کشور مشهور بود، ۱۰ سال در کما به سر می‌برد تا اینکه در شب رحلت پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام آسمانی شد.

جدیدترین سامانه موشکی پدافندی با نام «مرصاد» رونمایی شد
سامانه پدافندی مرصاد با موشک‌های جدید در رزمایش ولایت۹۷ تست شد. به گزارش تسنیم، در دومین روز رزمایش مشترک هوایی ولایت97، سامانه موشکی زمین به هوای ارتفاع متوسط «مرصاد» متعلق به قرارگاه پدافند هوایی با شلیک چند فروند موشک انواع اهداف هوایی را مورد اصابت قرار داد. این سامانه ارتفاع متوسط از موشک و خودروی حامل جدید بهره می‌برد که توان تحرک‌پذیری بالایی به آن می‌دهد. از جمله دیگر تغییرات ایجادشده در این سامانه می‌توان به دیجیتالی شدن بسیاری از تجهیزات مربوط و نیز افزایش برد رادار آن اشاره کرد. امیر سیدمحمود موسوی، سخنگوی رزمایش نیز با اشاره به شلیک سامانه موشکی «مرصاد»، آن را یکی از تجهیزات جدید ساخت متخصصان جوان کشور و صنایع دفاعی معرفی کرد و گفت: این تجهیزات در سال‌های اخیر به‌رغم تحریم‌های همه‌جانبه در حوزه نظامی به دست آمده است.

محیط‌زیستی‌های متهم به جاسوسی بزودی محاکمه می‌شوند
غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی، 2 مفسد اقتصادی محکوم به اعدام گفت: پرونده به اجرای احکام ارسال شده است و هنوز زمان دقیق اجرا تعیین نشده است. وی افزود: پس از تعیین زمان، بزودی حکم اجرا خواهد شد. رئیس کل دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده زیست‌محیطی‌های متهم به جاسوسی نیز اظهار داشت: این پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شده و تعیین شعبه هم شده است، هنوز زمان برگزاری دادگاه تعیین نشده است و بزودی این کار انجام خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که اخیرا معاون حقوقی رئیس‌جمهور از ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه درباره متهمان این پرونده خبر داده بود، آیا نامه‌ای در این رابطه به دست شما رسیده است؟ بیان داشت: به دادگستری استان نامه‌ای ارسال نشده است و از ارسال نامه به ستاد قوه قضائیه یا نهادهای دیگر اطلاعی ندارم.

آمریکا برای جنایات علیه مردم ایران و یمن باید مؤاخذه شود
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «درست مثل یمن، آقای پمپئو، ایران را مسؤول عواقب تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که مانع دسترسی مردم ایران به سرویس‌های بانکی برای غذا و دارو شده است، قلمداد می‌کند. طبیعتا ما اینها را برای مردم خود به‌رغم تلاش‌های آمریکا فراهم خواهیم کرد ولی آمریکا باید برای جنایات علیه بشریت علیه مردم ایران و یمن مؤاخذه شود».


Page Generated in 0/0110 sec