printlogo


کد خبر: 201348تاریخ: 1397/8/19 00:00
اخبار

باور کنیم آمریکا هیمنه گذشته را در دنیا ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند تحریم، لولوی جدیدی است که می‌توانند با آن، ملت ایران را بترسانند اما همین تحریم باعث شده ما صاحب موشک شویم و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و همه اینها به دست جوانان صاحب فکر و باانگیزه ما تولید شده است. به گزارش فارس، صدیقی با بیان اینکه ما امروز هواپیمای جنگی می‌سازیم و پهپادهای ما به مرز صادرات رسیده است، خاطرنشان کرد: در زمینه پزشکی و سایر حوزه‌ها به موفقیتی دست پیدا کرده‌ایم و تحریم‌های شما باعث شد کمر همت ببندیم و به خودکفایی برسیم. وی با بیان اینکه آمریکا از هیچ خیانتی علیه ملت ایران دریغ نداشته است، تصریح کرد: آنها همیشه در مقابل ما بوده‌اند اما در این رویارویی و جنگ بی‌امان نظامی، تبلیغاتی و فرهنگی برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی است؛ 40 سال ما پیش رفته‌ایم و امروز اقتدار نظامی، دفاعی و منطقه‌ای ما در ابعاد مختلف با 40 سال قبل قابل مقایسه نیست. صدیقی افزود: در مقابل، آمریکا در حال افول است و باید باور کنیم هیمنه گذشته را در دنیا ندارد و در دیپلماسی عمومی شکست خورده است، یاران دیروز آمریکا، از آن تبعیت نمی‌کنند، این در حالی است که محبوبیت و الهام‌دهی ما توسعه پیدا کرده است و پیروزی‌های ما در شکستن سد داعش، نشانه پیروزی و عظمت ما است. وی همچنین محکومیت شیخ سلمان را اقدام ظالمانه‌ای دانست که ورق ننگینی را در اوراق حکومت بحرین رقم می‌زند.

ایرادات شورای نگهبان به متن CFT است نه شروط کمیسیون
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره ایرادات بیست‌ودوگانه شورای نگهبان به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، اظهار داشت: این ایرادات به هیچ عنوان قابل رفع نیست، چرا که ایرادات وارده به متن کنوانسیون است نه شروط کمیسیون امنیت ملی. در نتیجه مجلس روی نظر خود مانده و در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت. وی افزود: فضای غالب در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال حاضر به گونه‌ای است که اگر CFT به آنجا برود رأی نخواهد آورد و اینکه گفته می‌شود صحبت‌هایی با مجمع در این رابطه شده و فرد یا افرادی قانع شدند اصلاً اینگونه نیست؛ هیچ‌کس درباره CFT در مجمع تشخیص قانع نشده است. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس عنوان کرد: موضوع اصلاً قابل تأیید نیست، چرا که مخالف قانون اساسی و شرع شناخته شده است. همچنین در موعد مقرر این لایحه بررسی نشده است یعنی به جای دو هفته، چند ماه بررسی آن به طول انجامید. ذوالنور همچنین خاطرنشان کرد: طبق روال لوایحی که دولت به مجلس ارسال می‌کند بررسی این لایحه طبق زمان‌بندی مشخص پیش نرفت لذا ایرادی که شورای نگهبان گرفته است ایراد درستی است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: پیش‌بینی بنده این است مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این لایحه را رد کند مگر اینکه یک اتفاق خاصی بیفتد، چون در عالم سیاست تصویب چنین لایحه‌ای به صلاح نیست. وی بر همین اساس اضافه کرد: طبق نقل آقای لاریجانی روسیه و چین تهدید کرده‌اند اگر شما FATF را نپذیرید ما نمی‌توانیم با شما همکاری کنیم اما این نقلی است که رئیس مجلس طی سفری که داشت مطرح کرد.

امیدواریم در پی اعمال فشارها  ایران پای میز مذاکره بازگردد
 «برایان هوک» مسؤول کارگروه ایران در دولت آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری آلمانی «دویچه‌وله» درباره تحریم‌های کشورش علیه ایران موضع‌گیری کرد و مدعی شد واشنگتن در پی تغییر حکومت ایران نیست. به گزارش فارس، وی در پاسخ به سوال خبرنگار دویچه‌وله مبنی بر اینکه امیدوارید تحریم‌ها چه تاثیری داشته باشند؟ مدعی شد: «ما امیدواریم به 2 هدف برسیم؛ درآمدهای رژیم (ایران) که با استفاده از آنها در اروپا و غرب آسیا حملات تروریستی یا دیگر تهدیدات علیه صلح و امنیت ترتیب می‌دهد، از بین برود. همچنین امیدواریم در پی این فشارها، ایران پای میز مذاکره بازگردد».
 


Page Generated in 0/0053 sec