printlogo


کد خبر: 201366تاریخ: 1397/8/19 00:00
آوای شهر

رئیس کمیسیون عمران شورا گلایه کرد
حزبی رأی دادن شورای شهر پنجم!
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه چه مقدار اعضای شورا حزبی رأی می‌دهند، گفت: واقعیت این است که اعضای شورای پنجم خیلی زیاد حزبی می‌دهند. محمد علیخانی درباره بررسی گزینه‌های شهرداری تهران به فارس اظهار داشت: گزینه‌هایی که رأی لازم را کسب کردند مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرند و یک نفر از آنها به عنوان شهردار انتخاب می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده شده برخی گزینه‌های مطرح شده پرونده‌ دارند، گفت: هنوز درباره افراد مستندی به دست ما نرسیده است که اعلام کنیم گزینه‌ها دارای مشکلی هستند اما در این مرحله تمرکز اعضای شورا روی 5 گزینه تصدی شهرداری تهران است و استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه قبل از رأی‌گیری نهایی انجام می‌شود. علیخانی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورا چه مقدار حزبی رأی می‌دهند، گفت: شورای پنجم خیلی زیاد حزبی رأی می‌‌دهد. وی گفت: در بین 30 پیشنهاد مطرح شده برای شهرداری تهران تعدادی از آنها انصراف دادند و در نهایت 13 نفر مطرح شدند که از بین آنها اعضای شورا به 5 نفر رأی داد و در آینده نزدیک نیز شهردار تهران انتخاب می‌شود و این فرآیند تفکر شورای پنجم است. گفتنی است، در جلسه سه‌شنبه گذشته شورای شهر رسول کشت‌پور، عباس آخوندی، پیروز حناچی، سیدکامل تقوی‌نژاد و غلامرضا انصاری به عنوان 5 گزینه تصدی شهرداری تهران انتخاب شدند که یکشنبه این هفته برنامه‌های خود را برای شهرداری تهران اعلام می‌کنند و در نهایت 22 آبان اعضای شورا یک نفر را به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهند کرد.

معاون شهردار تهران مطرح کرد
ایجاد محدودیت برای تردد پلاک شهرستان
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: خودروهایی که شماره تهران نیستند باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشند. محسن پورسیدآقایی با استناد به آمار وزارت راه از تعداد خودروهایی که روزانه وارد تهران می‌شوند و در پایان روز خارج می‌شوند، به باشگاه خبرنگاران گفت: بر این اساس روزانه 550 هزار خودرو از شهرهای اقماری وارد تهران می‌شوند و سپس به شهر خود باز گردند. پورسیدآقایی تصریح کرد: خودروهایی که پلاک تهران نیستند عوارض سالانه خود را باید به شکلی متفاوت پرداخت کنند، زیرا خودرویی که پلاک تهران نیست باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشد و یک خودرو نمی‌تواند تمام سال در تهران حضور داشته باشد اما شماره شهرستان داشته باشد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عوارض خودرو در هر شهری که پرداخت شود به حساب شهرداری همان شهر واریز می‌شود، تأکید کرد: این وضعیت یک نقص قانونی است و باید عوارض خودرو در حساب شهرداری محل تردد خودرو واریز شود. وی افزود: برای اینکه این موضوع را اجرایی کنیم، به وزارت کشور نامه‌ای داده‌ایم که وزارت کشور متعهد شود یک سامانه ملی عوارض خودرو را راه‌اندازی کند تا هر کس عوارض خودرویش را در هر شهری که پرداخت کرد، مبلغ واریز شده به حساب شهرداری شهری برود که خودرو شماره‌گذاری شده است.

ساعتی 350 عملیات پلیسی در پایتخت
رئیس بازرسی پلیس پیشگیری تهران گفت: به طور میانگین هر ساعت ۳۵۰ تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی توسط مأموران ۱۱۰ کلانتری‌ها در سطح پایتخت عملیاتی می‌شود. به گزارش تسنیم، سرهنگ بهزاد هادی‌پور افزود: با توجه به حجم و تنوع ماموریت‌های پلیسی در کلانتری‌ها، ضرورت دارد مأموران تحت آموزش‌های مستمر شغلی قرار گیرند تا در ایفای وظایف خود و ارائه خدمات به شهروندان موفق‌تر عمل کنند. رئیس بازرسی پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه به طور میانگین هر ساعت 350 تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی توسط مأموران 110 کلانتری‌ها در سطح شهر عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: مأموران ضمن حضور در محل‌های درخواست‌شده از سوی شهروندان، موضوعات مختلف را رسیدگی می‌کنند و اقدامات قانونی را انجام می‌دهند.


Page Generated in 0/0073 sec