printlogo


کد خبر: 201379تاریخ: 1397/8/19 00:00
ایرج راد:
«نمایش‌های میدانی» فرهنگ تئاتر دیدن را زنده نگه می‌دارد


پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی گفت: اجرای نمایش‌های میدانی و کنسرت‌های موسیقی می‌تواند هنر و فرهنگ تئاتر دیدن را زنده نگه دارد.
به گزارش فارس، ایرج راد، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که یکی از تماشاچیان نمایش میدانی و پرمخاطب «رسول» بود، در ارتباط با چگونگی همراه شدن مردم با نمایش‌های میدانی اظهار کرد: نمایش میدانی به اشکال متنوعی در دنیا برگزار می‌شود و معمولا قصه‌ از یک قسمت شروع می‌شود و سپس به بخش‌های دیگر حرکت می‌کند، یعنی از امکانات نمایشی در این نوع کارها استفاده شده و به طور طبیعی چشم تماشاگر به سمت بخش‌های مختلفی که نمایش در حال اجراست، هدایت می‌شود. وی با تأکید بر اینکه اجرای نمایش‌های میدانی در فضای باز می‌تواند فرهنگ تماشای نمایش را در مردم زنده کند، گفت: ‌باید بر اساس تجربه متوجه شویم نمایش‌هایی از این دست تا چه اندازه با استقبال روبه‌رو می‌شود، خود موضوعات و شکل و شیوه‌ای که در فضای باز اجرا می‌شود اهمیت دارد.
راد در پاسخ به اینکه مسؤولان چه کارهایی می‌توانند برای ادامه این فعالیت‌ها انجام دهند، عنوان کرد‌: گاهی این نمایش‌ها به دلیل تقارن با ایام خاص مذهبی عزاداری یا اعیاد برگزار می‌شوند که خیلی هم خوب است. گاهی هم این نمایش‌ها در شکل‌های مختلف غرفه‌ای و نمایشگاهی برگزار می‌شود که باز باید بررسی شود نمایش‌ها به چه شکل و شیوه‌ای برای چه مناسبتی است که طراحی لازم را داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0052 sec