printlogo


کد خبر: 201406تاریخ: 1397/8/19 00:00
چهارگوشه

حمله تروریستی در مرکز ملبورن
روز گذشته در مرکز شهر ملبورن استرالیا، یک مرد مسلح با چاقو به ماموران پلیس حمله کرد و یک نفر را کشت و 2 نفر را زخمی کرد؛ فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله نیروهای پلیس از پا درآمد. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای، مسؤولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. ابتدا پلیس و نیروهای امنیتی از اظهار نظر پیرامون انگیزه احتمالی فرد مهاجم خودداری ورزیده بودند اما حالا پلیس استرالیا اعلام  کرده است به باور آنها حمله فرد مهاجم به ماموران پلیس انگیزه تروریستی  داشته است. این نخستین باری نیست که ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا شاهد یک حمله تروریستی است.

تظاهرات ضد صهیونیستی در بحرین
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر دعوت مقام‌های آل‌‌خلیفه از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به بحرین و همچنین در پی صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان، مردم بحرین در خیابان‌های منامه تظاهرات کردند. شهروندان بحرینی روز جمعه در راستای پاسخگویی به فراخوان علمای بحرین برای مشارکت در راهپیمایی موسوم به «جمعه خشم» علیه عادی‌سازی روابط منامه با اسرائیل و اعتراض به حکم ظالمانه حبس ابد علیه دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به خیابان‌ها آمدند. علمای بحرین پیش‌تر خواستار برگزاری تظاهراتی علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل و اعتراض به صدور حکم حبس ابد برای دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین شده بودند. از سوی دیگر، در واکنش به دعوت منامه از بنیامین نتانیاهو برای سفر به بحرین، جنبش الوفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانتی بزرگ است و ملت اعلام خواهند کرد نتانیاهو و صهیونیست‌ها جایی در بحرین ندارند.

آزادی گروگان‌های سویدا از چنگ داعش
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه طی درگیری با تروریست‌های داعش در منطقه حمیمه واقع در شمال شرق تدمر، موفق به آزادی تمام گروگان‌های سویدا از چنگ این گروه تروریستی شدند. سانا افزود نیروهای ارتش علاوه بر آزادی این ۱۹ گروگان، چند تن از تروریست‌های داعش را نیز به هلاکت رساندند. داعش پیش‌تر در نخستین اقدام برای اجرای کامل توافق با دولت سوریه، شبانه 6 تن از ساکنان حومه شمال شرقی سویدا را که شامل 2 زن و 4 کودک بودند، آزاد کرده بود. داعشی‌‌ها سوم مرداد در این حمله که از سمت منطقه التنف (منطقه اشغال شده توسط آمریکا) انجام شد، با حملات انتحاری، ۲۵۰ نفر را کشته و ۳۰ تن را به گروگان گرفتند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

اعدام قریب‌الوقوع 12 شیعه عربستانی
در حالی‌که سرکوب منتقدان در عربستان در سایه مشت آهنین ولیعهد تشدید شده است، سازمان عفو بین‌الملل نسبت به اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام 12 شهروند شیعه این کشور ابراز نگرانی کرده است. بر این اساس، پرونده‌های این افراد در پی اتهام ادعایی مبنی بر «جاسوسی برای ایران» و محکوم شدن‌شان به اعدام، به ریاست امنیت کشور تحویل داده شده است. این سازمان در سال گذشته میلادی در پی ادغام سازمان‌ مبارزه با تروریسم و سازمان‌ اطلاعات داخلی تشکیل شد. هبه مرایف، مدیر عفو بین‌الملل در این‌باره تصریح کرد: حکم اعدام این افراد بعد از محاکمه جمعی غیرعادلانه است. این در حالی است که مسؤولان سعودی هنوز به این مساله واکنش نشان نداده‌اند.

شکست ائتلاف سعودی  برای اشغال الحدیده
حملات ائتلاف سعودی برای قطع ارتباط شهر راهبردی الحدیده با شهر صنعا، پایتخت یمن برای چندمین روز متوالی شکست خورد. ارتش یمن با اعلام این خبر، روز گذشته متذکر شد حملات چند روز گذشته نیروهای ائتلاف سعودی در استان الحدیده دفع شده و مناطق اشغال شده پس گرفته شدند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز تصریح کرد طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در جبهه الحدیده کشته و زخمی شده‌اند و در کشته‌ها و زخمی‌ها سرهنگ عبدالله الرعینی، فرمانده گردان سوم و سرهنگ عبدالله الشیعانی، فرمانده گردان دیگر متجاوزان وجود دارند. مقامات سعودی و اماراتی بارها گفته‌اند اشغال بندر الحدیده که تنها کانال ارتباطی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) با بیرون است، مقدمه گفت‌وگوهاست. با این حال، این حملات به رغم اینکه مورد حمایت مستشاری و تسلیحاتی غرب و آمریکا بوده، به شکست منتهی شده است.


Page Generated in 0/0039 sec