printlogo


کد خبر: 201407تاریخ: 1397/8/20 00:00
پرسپولیس با شکست 2 بر صفر در مجموع دیدارهای رفت و برگشت فینال جام قهرمانان آسیا را در تهران به کاشیما داد شب حسرت
شب حسرت

به جرأت این تلخ‌‌‌‌‌ترین تساوی تاریخ باشگاه پرسپولیس بود؛ تیمی که معجزه‌وار با محدودیت شدید بازیکن به فینال  لیگ قهرمانان آسیا رسید اما در فینال دیگر خبری از بازگشت تاریخی نبود. پرسپولیس بازی رفت را در ژاپن 2 بر صفر واگذار کرد و مشخص بود همانجا کار تقریبا تمام شده است. شاید خیلی‌ها امیدوار به بازگشت بودند اما محرومیت بچگانه سیامک نعمتی که باید حتما از سوی باشگاه با جریمه‌ای سنگین مواجه شود، مصدومیت نابهنگام عالیشاه و همچنین از دست دادن ماهینی موجب شد پرسپولیس با تیمی کاملا دست و پا بسته مقابل کاشیما صف‌آرایی کند و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیابد؛ نتیجه‌ای که موجب قهرمانی نماینده ژاپن  شد و مثل همه این سال‌ها نماینده غرب آسیا در فینال باخت. نگاهی به قهرمانی‌‌های لیگ قهرمانان آسیا از سال 2003 به این سو نشان می‌دهد تقویم این بازی‌ها بشدت  مورد دلخواه شرقی‌هاست و غربی‌ها حتی تیم‌های ثروتمند عربی با وجود هزینه‌های بزرگ نمی‌توانند قهرمان این تورنمنت شوند.
اگر فاجعه «طاهری»- «طارمی» که منجر به بسته شدن 2 پنجره نقل‌وانتقالات شد، رخ نمی‌داد، شاید برانکو با بازیکنان بسیار بهتری پا به فینال می‌گذاشت اما محرومیت و مصدومیت‌ موجب شد برای مهم‌ترین بازی تاریخ پرسپولیس بازیکنی مثل آدام همتی که در لیگ داخلی هم مورد اعتماد نیست در ترکیب اصلی قرار بگیرد. علوان‌زاده هنوز آمادگی بازی در لیگ ایران را ندارد و مشخص است وقتی برای فینال لیگ قهرمانان به‌عنوان بازیکن جانشین پا به زمین می‌گذارد جز لرزیدن پاهایش هیچ ارمغانی برای قرمزها ندارد. کاشیما با بازیکنانی به مراتب بهتر و هماهنگ‌‌‌‌‌‌تر بازی رفت را 2 بر صفر برد و بازی برگشت هم بسیار هوشمندانه بازی کرد و البته خوش‌شانس بود که ضربات علیپور راهی در چارچوب نداشت.
دیشب ورزشگاه آزادی رکورد پرجمعیت‌‌‌‌‌ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را زد اما هزار افسوس برای فوتبال ایران که به‌خاطر بی‌مدیریتی محض وزارت ورزش و جوانان و انتخاب مدیری از جنس طاهری، کاشیما مقابل این جمعیت جام را بالا برد.  دیشب هواداران پرسپولیس در پایان بازی به صورت ایستاده 10 دقیقه تمام برانکو و شاگردانش را تشویق کردند و نشان دادند برعکس خیلی از مدیران حتی در روزهای ناکامی هم پنهان نمی‌شوند و پشت تیم را پر می‌کنند.
دیشب پرسپولیس سرانجام مغلوب ضرباتی شد که زوج طاهری و طارمی به تیم وارد کردند، مغلوب بازیکنانی مثل امیری، احمدزاده و محرمی شد که با جدا شدن نا بهنگام در بغرنج‌‌‌‌‌ترین برهه تاریخ، پشت تیم را خالی کردند. پرسپولیس در نزدیکی جام از پا افتاد تا ثابت شود با معجزه و بازگشت‌‌های تاریخی نهایت می‌توان تا فینال رفت اما خبری از قهرمانی نیست. امید که این درسی باشد برای آینده.
AFC : جوانمردانه و با افتخار بازی کردید
کنفدراسیون فوتبال آسیا عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را ستود.
AFC عملکرد قرمزپوشان در لیگ قهرمانان این فصل را ستود و خطاب به قرمزپوشان نوشت: شما با افتخار و جوانمردانه بازی کردید. برنامه‌‌ریزی کنید، تمرین کنید و دوباره بازگردید.
 


Page Generated in 0/0063 sec