printlogo


کد خبر: 201408تاریخ: 1397/8/20 00:00
سیدحسن نصر‌الله در روز شهید:
قدرت موشکی، نقطه عطف قدرت مقاومت است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود به مناسبت «روز شهید» در ضاحیه جنوبی بیروت، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که بابت هرگونه تجاوزی با چنان واکنشی روبه‌رو خواهد شد که  لبنان را تحسین خواهد کرد. او همچنین ضمن تقبیح منافقت دولت‌های عربی در حال سازشکاری با اسرائیلی‌ها، تحریم‌های آمریکایی را برای تغییر مواضع جمهوری اسلامی ایران، بی‌اثر دانست.
سیدحسن نصر‌الله به مناسبت سالروز شهادت «احمد القصیر» صحبت می‌کرد؛ اولین مجاهد حزب‌الله که 11 نوامبر 1982 در 18 سالگی عملیاتی استشهادی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. القصیر با خودرویی پر از مواد منفجره به یکی از مقرهای ارتش اشغالگر اسرائیلی در شهر «صور» لبنان وارد شد و 141 افسر و سرباز صهیونیست را در این عملیات به هلاکت رساند. این شهید نوجوان 36 سال پیش عملیات قهرمانانه‌‌‌‌اش را تنها 5 ماه پس از اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان انجام داد.
سید مقاومت در ابتدای سخنان خود اعلام کرد مقاومت در مدت زمانی کوتاه موفق به کسب دستاوردهای بزرگی شده و به برکت خون شهدا پیروزی‌های تاریخی زیادی به‌دست آورده است. وی گفت: «به برکت خون شهدا و قدرت‌های موشکی مقاومت از کشور حمایت می‌کنیم، به همین دلیل می‌بینیم که دشمن اسرائیلی اخیرا روی موضوع موشکی مقاومت تمرکز کرده است. نقطه قوت مقاومت همان قدرت موشکی است، زیرا ارتش لبنان اجازه برخورداری از موشک‌های پیشرفته را ندارد. بنیامین نتانیاهو در زمانی که خود سعی می‌کند قدرت موشکی‌اش را افزایش دهد می‌خواهد این قدرت مقاومت را بگیرد».
به گزارش فارس به نقل از المیادین، دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: «ما هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل و از سوی هر کسی را محکوم می‌کنیم و از تمام شرافتمندان جهان می‌خواهیم این را محکوم کنند، زیرا این به معنای به رسمیت شناختن دشمن و ظلم به حقوق ملت فلسطین است. وظیفه انسانی هر شخصی است که عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم کند». او خطاب به ملت فلسطین گفت: «از این اقدامات ناراحت نباشید، زیرا ممکن است خیر در آن نهفته باشد و آنچه پیش‌تر مخفیانه انجام می‌شود اکنون علنی شده است. عادی‌سازی کنونی روابط، نفاق عربی را آشکار کرد و نقاب‌ها را از روی منافقان برداشت. فریبکاران و منافقان همان کسانی هستند که پیروزی و رشد بیداری حقیقی را به تأخیر می‌اندازند».
  تمجید از مردم فلسطین، ایران و بحرین
سیدحسن نصرالله اهالی غزه را بدین خاطر که با ادامه راهپیمایی‌‌های بازگشت و فداکاری‌‌های خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تسلیم شدن در برابر دشمن را رد کردند، تمجید کرد و وضعیت در کرانه باختری را هم مشابه دانست و گفت: «ناامیدی و شکست رژیم صهیونیستی در صدها عملیات فلسطینی نشان‌دهنده روحیه مقاومت فلسطینی‌هاست». وی با اشاره به تحریم انتخابات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی ادامه داد: «در کنار مردم این منطقه ایستاده‌ایم؛ دشمن صهیونیستی خود به شکست این انتخابات اذعان کرد». سیدحسن نصرالله سپس به برنامه‌هایی اشاره کرد که برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تونس و لبنان انجام شده‌‌اند و در همین راستا ورزشکاران ایرانی را مثال زد که در مسابقات جهانی حریفان اسرائیلی را به رسمیت نشناخته و از مسابقات انصراف می‌دهند. به گفته او، دونالد ترامپ به صراحت می‌گوید که هدف تحریم‌ها قطع حمایت ایران از مقاومت در منطقه و تغییر موضع آن در قبال مسأله فلسطین است اما ایران مانند بسیاری از کشورهای عربی این کار را انجام نداد. دبیرکل حزب‌الله لبنان از مردم بحرین نیز که علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سفر نتانیاهو به این جزیره دست به تظاهرات گسترده زدند، تقدیر کرد.
  خاشقجی و یمن
نصرالله سپس  اعلام کرد: چطور جهان از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد توسط سعودی‌ها شوکه می‌شود اما از جنایات سعودی‌ها در یمن شوکه نمی‌شود؟ وی ادامه داد: «ما به دلیل مسأله خاشقجی در برابر وضعیت جدیدی در یمن قرار داریم و خوب است که شاهد اظهاراتی مبنی بر وجوب پایان جنگ یمن هستیم. درخواست‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن نتیجه ایستادگی ملت یمن است و اعلام طرح آمریکا برای آتش‌بس در یمن، یک ماه پس از شدیدترین حملات به ساحل غربی یمن صورت می‌گیرد». رهبر مقاومت لبنان از ملت یمن خواست صبر کنند، زیرا زمان پیروزی بیشتر از هر زمان دیگری نزدیک شده است.
  تشکیل دولت جدید لبنان
محور بعدی سخنرانی نصرالله تشکیل دولت لبنان بود. او دخالت حزب‌الله در تاخیر در تشکیل دولت را رد کرده و افزایش تعداد وزرا را هدف حضور نمایندگان همه طیف‌ها در دولت دانست.
نصرالله بار دیگر بر ضرورت حضور سنی‌‌های مستقل در دولت جدید تأکید کرد و گفت: «به آنها افتخار می‌کنیم. سنی‌های وابسته به 8 مارس همواره در کنار مقاومت و مسأله فلسطین بوده‌اند، این یک تهمت یا ناسزا نیست بلکه افتخار است. سنی‌های مستقل همان کسانی هستند که مانع شدند درگیری سیاسی در کشور به جنگی مذهبی تبدیل شود؛ مسأله‌ای که آمریکا برای تحقق آن تلاش می‌کرد. از روز اول به نخست‌وزیر مکلف (سعد حریری) و طرف‌های مربوط تاکید کردیم سنی‌های مستقل حق حضور در دولت را دارند. عدم قبول نمایندگان حقیقی [ملت] در دولت موضوعی تحقیرآمیز است که نمی‌توان آن را قبول کرد».


Page Generated in 0/0066 sec