printlogo


کد خبر: 201422تاریخ: 1397/8/20 00:00
حاشیه

روحانی: بسته حمایتی آبان‌ماه پرداخت می‌شود
وضعیت تولید در کشور  نسبتاً خوب است!

برای تامین کالاهای اساسی در ماه‌های طولانی هیچ مشکلی نداریم. به گزارش تسنیم، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته پس از نشست سران قوا با بیان این مطلب، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با تحریم‌های نابجا و غلط خود و هدف قرار دادن سیستم بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی که مرتبط با درآمد و منابع کل کشور  و واردات کالاهای اساسی است، می‌خواهند بر زندگی و معیشت روزمره مردم تأثیر منفی بگذارند. بنابراین، این حرف که آمریکا به دنبال فشار بر مردم نیست و به دنبال فشار بر نظام و حکومت است، کاملاً نادرست است و خودشان در عمل این واقعیت را آشکار کردند. روحانی تاکید کرد: روشن شد آمریکایی‌ها نمی‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند. وی تصریح کرد: در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز و ضروری مردم هیچ مشکلی نداریم و انبارهای ما برای تامین کالاهای اساسی مردم برای ماه‌های طولانی از همیشه بیشتر آمادگی دارد و برای تولید کالاهای اساسی، واردات کالاهای اساسی و دارو و سایر نیازمندی‌ها مشکلی نداریم. وی ادامه داد: امروز بحمدالله ‌وضعیت تولید در کشور به نسبت شرایط خوبی دارد و صادرات در 7 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه 96 افزایش پیدا کرده است که افزایش به معنای افزایش تولید و افزایش کسب و کار مردم است. وی  همچنین گفت: امسال توانستیم پول گندم‌کاران را بموقع پرداخت کنیم و این به معنای آن است که زندگی کشاورزان رونق می‌گیرد و برای سال آینده نیز تمهیدات لازم در زمینه اقلام کشاورزی و خرید تضمینی محصولات مدنظر قرار گرفته است. روحانی اضافه کرد: هرچه زمان بگذرد هم مسؤولان برای جبران مشکلاتی که برای مردم پیش آمده، آماده‌تر می‌شوند و هم مردم استقامت‌شان در برابر این توطئه‌ها بیشتر خواهد شد. روحانی در ادامه تصریح کرد: در جلسه سران سه قوه یکی از مباحث مهم، بررسی آخرین وضعیت اقتصادی کشور و ترسیم نقشه راهی بود که باید برای ماه‌های آینده، طبق فرمایش و دستور مقام معظم رهبری، انجام شود. همچنین راجع به این نقشه راه و روابط نزدیک‌تر با همسایگان‌ و روابط اقتصادی‌مان صحبت کردیم. وی اعلام کرد: دولت نخستین بسته حمایت غذایی را در ماه آبان به افرادی که مشکلات بیشتری دارند و در فشار بیشتری هستند پرداخت خواهد کرد و این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه می‌یابد تا بتوانیم  مشکلاتی را که برای مردم پیش آمده است تا حدی جبران کنیم. در بودجه سال آینده نیز برای حقوق و دستمزد پیش‌بینی‌هایی می‌کنیم که بتوانیم تا حدی مشکلات اقتصادی را جبران کنیم.

طعنه‌های آخوندی به ترکان در مراسم تودیعش:
افتخار دولت است که خانه نساخت!

وزیر مستعفی راه‌وشهرسازی در مراسم تودیع خود، سیاست ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد (مسکن‌مهر) و برنامه دولت برای بازآفرینی شهری را به باد انتقاد گرفت و گفت: کار درستی کردم که حتی یک واحد مسکن‌مهر را افتتاح نکردم.
به گزارش تسنیم، عباس آخوندی با اشاره به اینکه مسکن‌مهر باعث افزایش بالای تورم شده بود، افزود: پیشنهاد دادم با منابع مسکن‌مهر، بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای تبدیل شود؛ شوربختانه درک درستی در این‌باره در دولت وجود نداشت. وی ادامه داد: 56 درصد مسکن‌مهر و
50 درصد پروژه‌های زیرساختی را با پیگیری و سماجت تمام به پایان رساندم. وی تصریح کرد: حضرات هر روز تبلیغ می‌کنند این دولت حتی یک مسکن هم نساخته است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت؛ از ابتدا قرار نبود دولت خانه‌ای بسازد.
وی با یادآوری اینکه برای خروج از بن‌بست درخواست کردم کارگروه بازآفرینی شهری تشکیل شود، اضافه کرد: این کار را کردم تا شاید تعارض به وجود آمده مدیریت شود اما این موضوع بدون حضور بنده هماهنگ شده و تعارض ما مدیریت نشد و یکی از دلایلی که من تصمیم به کناره‌‌‌گیری از دولت گرفتم همین موضوع بود. اظهارات آخوندی درباره بازآفرینی شهری و تعارض مدیریتی اشاره مستقیم به ترکان، مشاور روحانی در امور بافت‌های فرسوده بود و وزیر سابق راه به صراحت به اختلاف خود با وی اذعان کرد.


Page Generated in 0/0056 sec