printlogo


کد خبر: 201424تاریخ: 1397/8/20 00:00
خودرو

 اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان در دستور کار مجلس است، گفت: مجلس به دنبال کاهش تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو است. به گزارش مهر، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مجلس که بزودی طرح آن نهایی می‌شود، ساماندهی صنعت خودرو است، افزود: «طرح ساماندهی بازار خودرو» که پیش از این چند باری در مجلس رفت و برگشت داشت به دلیل شرایط جدید اقتصاد کشور به «طرح ساماندهی صنعت خودرو» تغییر یافت. وی ادامه داد: تلاطمات ارزی و ممنوعیت واردات سبب شد نمایندگان در بررسی این طرح به جای تمرکز بر کاهش تعرفه واردات و مسائل مرتبط با توسعه واردات به ارتقای کیفی محصولات داخلی توجه کنند. فولادگر خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در کارگروه‌های مربوط در حال بررسی است و بزودی نهایی و به کمیسیون صنعت ارائه می‌شود. وی افزایش کیفیت تولیدات داخلی، کاهش مصرف بنزین، توسعه خودروهای هیبریدی و برقی و همچنین افزایش استانداردهای تولید را از جمله محورهای طرح ساماندهی صنعت خودرو عنوان کرد. وی در ادامه تصریح کرد: یکی از معضلات کنونی صنعت خودرو، ساختار مالکیت خصولتی خودروسازان است.

مدیرعامل سایپا:
رنو به تعهداتش پایبند نماند

مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی‌کی‌دی موجود در انبارهاست. محمدرضا سروش در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به اینکه با خروج رنو از کشور تکلیف خودروهای ساندرو پیش‌فروشی که هنوز به دست مشتریان نرسیده چیست؟ اظهار داشت: در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی‌کی‌دی موجود در انبارهاست. به همین دلیل شرکت پارس خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت هستند. وی در پاسخ به اینکه چرا سایپا با توجه به تعهدات خود، پیش‌بینی لازم را برای تأمین قطعات انجام نداده است، گفت: رنو در دوره جدید تحریم‌ها از کشور خارج شد و به تعهدات خود پایبند نماند.

 


Page Generated in 0/0026 sec