printlogo


کد خبر: 201451تاریخ: 1397/8/20 00:00
مسابقات کاراته قهرمانی جهان- اسپانیا
گنج‌زاده نقره‌ای شد، عسگری طلایی

سجاد گنج‌زاده، نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم‌ملی کاراته مردان با شکست مقابل نماینده آلمان به مدال نقره کاراته قهرمانی جهان بسنده کرد.
بیست‌وچهارمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در حالی به میزبانی اسپانیا و در شهر مادرید در حال برگزاری است که سجاد گنج‌زاده، نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم‌ملی کاراته مردان کشورمان در نخستین مبارزه به مصاف شادیکانوا از قرقیزستان  رفت و در گام نخست با پیروزی کار خود را آغاز کرد. گنج‌زاده در دومین مبارزه خود لوکا کاستا از بلژیک را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.وی در سومین مبارزه به مصاف برایان ایر از ایالات متحده آمریکا رفت و این دیدار نیز با نتیجه ۶ بر ۴ به سود گنج‌زاده به پایان رسید. سجاد در مرحله یک‌چهارم نهایی با پیروزی ۴ بر۲ مقابل آلپ‌ارسلان یامان‌اوغلو از ترکیه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه‌نهایی الکساندر پشیانتیس از روسیه را با نتیجه ۸ بر یک شکست داد و راهی فینال بیست‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی شد. گنج‌زاده برای کسب مدال طلا روز شنبه به مصاف جاناتان هورنه از آلمان رفت که این دیدار در پایان به سود نماینده آلمان تمام شد و گنج‌زاده به مدال نقره این مسابقات بسنده کرد. این دیدار با نتیجه 5 بر 2 به سود حریف آلمانی به پایان رسید.گنج‌زاده برای سومین‌بار است که راهی فینال مسابقات جهانی شده است. سجاد سال 2014 و در مسابقات جهانی آلمان موفق به کسب مدال نقره شده و در سال 2016 نیز در بیست‌وسومین دوره مسابقات جهانی اتریش به نشان طلا دست یافته بود. در تاریخ رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان گنج‌زاده اولین کاراته‌کایی است که در 3 دوره متوالی رقابت‌های قهرمانی جهان موفق شده در وزن خود به دیدار نهایی راه پیدا کند.
طلای ماتادورها به بهمن عسگری رسید
اما بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم‌ملی مردان کاراته کشورمان در فینال این مسابقات با شکست نماینده ایتالیا به طلای مسابقات جهانی دست یافت. عسگری در دور نخست ویلیام انگمن از سوئد را ۳ بر یک شکست داد و در ادامه برابر لی فالی از چین صاحب برتری ۸ بر صفر شد. عسگری در سومین مبارزه خود با نتیجه 2 بر یک یرمکاینازورف قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد. در ادامه این رقابت‌ها عسگری موفق شد نماینده سنگال را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد. دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در این مرحله به دیدار نیشی مورا از ژاپن رفت و در حالی که یک پیروزی و یک شکست را برابر او در لیگ‌های جهانی تجربه کرده بود، در پایان این مبارزه حساس با رای داوران برنده و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عسگری در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار بسلان میزوف از روسیه رفت و با برتری ۲ بر صفر راهی مبارزه پایانی شد. عسگری دیروز در فینال برای رسیدن به مدال طلا به مصاف لوئیجی بوسا، نماینده ایتالیا رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده کشورمان تمام شد و عسگری به طلای جهان دست یافت.
بهمن عسگری بعد از گذشت 7 سال از فینالیست شدن در رقابت‌های جهانی امیدها در مالزی بار دیگر در فینال مسابقات جهانی روی تاتامی رفت اما این بار در مسابقات بزرگسالان جهان و آن هم در مادرید اسپانیا. عسگری برای رسیدن به دیدار نهایی وزن منهای 75 کیلوگرم بیست‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی راه سخت و پرفراز و نشیبی را طی کرد و برای رسیدن به نخستین مدال انفرادی بزرگسالان جهان لوئیجی بوسا، کاپیتان کهنه‌کار تیم‌ملی ایتالیا را شکست داد. در کارنامه لوئیجی بوسا 2 مدال طلای جهان و 4 نشان زرین قهرمانی اروپا همراه با مدال‌های متعدد نقره و برنز جهان، اروپا و کاراته وان دیده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0063 sec