printlogo


کد خبر: 201473تاریخ: 1397/8/21 00:00
عباس آخوندی با 16 رأی و پیروز حناچی با 11 رأی از سوی شورای شهر تهران به‌عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری پایتخت انتخاب شدند
شهر بی‌دفاع!
آخوندی: ریسک انتخابم را باید بپذیرید

گروه اجتماعی: سرانجام روز ارائه برنامه‌های 5 کاندیدای شهرداری تهران پس از حرف و حدیث‌های فراوان و اظهارات موافقان و مخالفان رسید. در این جلسه که دیروز با حضور همه اعضای شورای شهر و 5 کاندیدای شهرداری تهران برگزار شد، انصراف رسول کشت‌پور از کاندیداتوری شهرداری تهران از جمله مهم‌ترین حاشیه‌های نشست روز گذشته بود. به این ترتیب 4 کاندیدا برای تصدی پست شهرداری تهران باقی مانده‌اند و از این افراد سرانجام 2 کاندیدا، عباس آخوندی و پیروز حناچی به عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب شدند.
انصرافی جلسه روز گذشته
در حاشیه جلسه اعضای شورای شهر برای بررسی برنامه‌های کاندیداهای شهرداری تهران، رسول کشت‌پور یکی از 5 کاندیدا انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام کرد.
وی به دلیل آنچه وی صادر نشدن حکم قطعی درباره بازنشستگی‌اش از سوی دیوان عدالت اداری عنوان کرده، انصراف داد. کشت‌پور که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رأی به عنوان یکی از نامزدهای شهرداری تهران انتخاب شده بود، در نامه‌ای به محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، انصراف خود از کاندیداتوری شهرداری تهران را اعلام کرد. وی هم‌اکنون شهردار منطقه ۲ است. در بخشی از متن نامه رسول کشت‌پور، به محسن هاشمی آمده است: «همان‌گونه که مستحضرید، اینجانب قبل از تصویب «قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان» به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده‌ام و به دلیل تکمیل سنوات خدمت و جانبازی دستور موقت بازگشت به کار اخذ و با حکم کارگزینی کارمند رسمی شهرداری تهران می‌باشم. اما از آنجایی که حکم قطعی دیوان هنوز صادر نشده است و اینجانب راضی نیستم این وضعیت باعث اختلال در تصمیم شورای شهر تهران شود به نفع منتخب شورا انصراف می‌دهم».
وقت عمل است
این در حالی است که محسن هاشمی رئیس شورای شهر در حاشیه جلسه اعضای شورای شهر در اظهارنظری خطاب به کاندیداها گفت: نکته‌ای که درباره  ارائه برنامه شهرداران عرض می‌کنم توجه به محدودیت‌های زمانی پیش رو است، ما تنها 2 سال و نیم یعنی قریب به 30 ماه تا انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران فاصله داریم و این زمان، دیگر فرصتی برای آشنایی و برنامه‌ریزی مستقل و مجزا برای مدیریت شهری باقی نگذاشته است.
انتظارات شهروندان
وی خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی، بحق از مدیریت شهری انتظار دارند با توجه به فرصت‌های صرف شده به دلیل تغییر مکرر در شهرداری تهران که خارج از اراده و تمایل شورای اسلامی شهر تهران بوده است، از این زمان محدود باقیمانده جهت عمل کردن و حل مسائل و معضلات استفاده شود. وی گفت: با توجه به تدوین برنامه سوم شهرداری تهران، مسائل و معضلات و اولویت‌های شهر و خواست شهروندان مشخص است. بنا بر نظرسنجی‌های علمی انجام شده، آلودگی هوا و ترافیک مهم‌ترین معضلات شهر تهران است و تنها راه‌حل پایدار آن توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر است.
هاشمی اظهار داشت: کاهش هزینه‌های اداره شهر و بهبود خدمات ارائه شده نیز مهم‌ترین موضوع داخلی شهرداری تهران است که هر یک از کاندیداهای شهرداری که بتواند اکثریت رای اعضای محترم شورای شهر را به دست آورد باید این دو مساله مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
ریسک انتخابم را باید بپذیرید
علاوه بر این در جلسه شورای شهر تهران عباس آخوندی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های خود برای شهرداری گفت: ۲۵ هزار کامیون وارد تهران شده و باعث  آلودگی هوا می‌شوند اما می‌توان با ایجاد مناطق بارانداز مسیر حرکت آنها را از تهران خارج کرد. آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مراکز سینما و تئاتر باید در تهران گسترش یابد و پاتوق‌های گفت‌وگوی جوانان باید ایجاد شود. این نامزد تصدی پست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حاکمیت قانون از اصلی‌ترین برنامه‌های من است و قانون فصل‌الخطاب حرکت من است. عباس آخوندی با اشاره به نظریه حکمروایی شهری اظهار داشت: حکمروایی شهری به معنای حکمروایی سازمان مدیریت شهری، پارلمان شهری و شهردار است. این نامزد پست شهرداری تهران ادامه داد: اگر به من رای بدهید باید ریسک حرف‌های من را هم بپذیرید. آخوندی در پایان درباره روابطش با اعضای هیات دولت گفت: سعی می‌کنم بهترین ارتباط را با دولت داشته باشم.
ماجرای پیامک‌های آخوندی
جالب اینجاست که یکی از اعضای شورای شهر در حاشیه جلسه روز گذشته در اظهار نظری درباره یکی از کاندیداها گفت: «در روزهای گذشته صدها پیامک برای من ارسال شده که به آخوندی رای ندهید، چون اصلاح‌طلبان را بدبخت خواهد کرد». در جریان نودونهمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه برنامه توسط عباس آخوندی، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به کارنامه عباس آخوندی در دولت روحانی با بیان این مطلب افزود: شما از افرادی بودید که بحث آزادسازی قیمت‌ها را در دولت پیاده کردید و هم اینک به عنوان یکی از نامزدهای شهرداری تهران انتخاب شده‌اید و انتظار می‌رود درباره  موضوعات گوناگون به صورت شفاف پاسخ دهید.
 وی گفت: شهرداری تهران، سازمان امور مالیاتی و وزارت مسکن نیست که فقط با اعداد و ارقام ارتباط داشته باشد. این نهاد یک سازمان خدماتی و انسان‌محور است. در  روزهای گذشته صدها پیامک برای من  ارسال شده که به آخوندی رای ندهید، چون اصلاح‌طلبان را بدبخت خواهد کرد!
آخوندی و حناچی در مرحله نیمه‌نهایی
سرانجام در پایان جلسه روز گذشته، اعضای شورای شهر تهران 2 گزینه نهایی شهرداری تهران را انتخاب کردند. به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران عصر دیروز با رأی خود آقایان عباس آخوندی را با 16 رأی و حناچی را با 11 رأی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند. همچنین تقوی‌نژاد 10 رأی و انصاری 3 رأی اخذ کردند. گفتنی است در جلسه روز سه‌شنبه از میان این دو یک نفر به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهد شد.


Page Generated in 0/0078 sec