printlogo


کد خبر: 201477تاریخ: 1397/8/21 00:00
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد
لیست جدید اسامی محکومان دادگاه‌های ویژه

 یک ماه پس از اعلام حکم 3 نفر از اخلالگران اخیر نظام اقتصادی (مظلومین، باقری‌درمنی و محمداسماعیل قاسمی) که به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بودند، روز گذشته سخنگوی دستگاه قضایی از صدور حکم اعدام برای 2 نفر دیگر از اخلالگران اقتصادی که در دادگاه‌های ویژه فساد اقتصادی محکوم شده‌اند، خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا که نهم مهرماه گذشته اسامی برخی محکومان دادگاه ویژه اقتصادی را اعلام کرده بود، روز گذشته در نشست خبری خود جزئیات حکم 2 محکوم به اعدام دیگر این دادگاه را اعلام کرد که به این شرح است:
 1- داریوش ابراهیمیان، فرزند علی‌اکبر که به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام و ضبط وجوهی که از طریق خلاف تحصیل کرده به مبلغ 350 میلیون ریال محکوم شد.
2- یونس بهاء‌الدینی، فرزند ابراهیم که به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته شده و مشترکا با نفر اول 350 میلیون ریال از این طریق تحصیل کرده ‌است. وی حکم این 2 نفر را به دلیل اینکه اعدام است، غیرقطعی اعلام کرد و گفت: این آرا باید به دیوان عالی این کشور برود تا نظر بدهند. معاون اول قوه قضائیه سپس ادامه اسامی محکومان دادگاه‌های ویژه فساد اقتصادی را که احکام آنها قطعی است، به این ترتیب اعلام کرد:
3- محمد بهاء‌الدینی، فرزند ابراهیم
4- ایمان پهلوانی، فرزند نعمت‌الله
5- داوود کاتبی، فرزند ولی‌الله
6- مرتضی کاتبی‌نژاد، فرزند صفر
7- رضا نادری، فرزند صفرعلی
معاون اول دستگاه قضا اعلام کرد این محکومان مربوط به دادگاه شیراز بودند و اسامی‌ای که در ادامه اعلام می‌شود به دادگاه ویژه تهران اختصاص دارد:
8- حمید میرزایی زرین‌کلاهی، فرزند عین‌الله
9- جعفر بهشتی‌فروتن
10- علی‌اصغر کاویانی، فرزند ابوالقاسم
11- سنباد سفرها، فرزند محسن
12- علیرضا سنجری، فرزند قدرت‌الله
13- محمد مرادی، فرزند مرتضی
14- فریدون امین‌آقایی، فرزند محمد
15- مجید فلاحی، فرزند محمد
16- سیدمحمد کاویانی، فرزند سیدرسول
17- محمد غالب‌علمداری، فرزند نادر
18- فرشاد بهادری‌تولابی، فرزند یحیی
19- مهدی محبی‌فرزاد، فرزند بهرام
20- علی نورایی‌آشتیانی، فرزند ابوالفضل
21- امیرمیثم گیاهی، فرزند حبیب
22- رضا شرکت‌افتخار، فرزند نادر
23- فرخ اسکندری‌نژاد، فرزند نادر
24- مسعود ابراهیمی‌گندمی، فرزند میکائیل
10 سال حبس و جزای نقدی، مجازات قاضی متخلف
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به مشخصات یک قاضی متخلف، نام این قاضی متخلف را حجت‌الله یازرلو اعلام کرد و گفت: حجت‌الله یازرلو، فرزند سلیمان به دلیل اخذ رشوه به 10 سال حبس، 75 ضربه شلاق، 3 سال انفصال و 7 میلیارد تومان جزای نقدی  و رد مال محکوم شده است.
کارمند وزارت امور خارجه، جاسوس بود
حجت‌الاسلام اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمال امیربیک، فرزند محمد که کارمند وزارت امور خارجه بوده به 10 سال حبس و ضبط 270 هزار دلار محکوم شده است. این فرد به عنوان جاسوس متهم بود و وزارت اطلاعات روی این پرونده کار کرده بود که حکم وی در دادگاه بدوی صادر و سپس قطعی شده است.
تشکیل پرونده برای سیف و ممنوع‌الخروج بودن وی
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه یکصدوسی‌وسومین نشست خبری خود با اشاره به پرونده‌های مرتبط با بانک مرکزی تصریح کرد:  درباره رئیس کل سابق بانک مرکزی و بعضی از اعضای آن شکایت شده است که پرونده هنوز در حال رسیدگی است. به گزارش میزان، معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: یک پرونده هم درباره توزیع خارج از مقررات و تخلفاتی که درباره بخشی از توزیع اسکناس ارز صورت گرفته بود، تشکیل شد که سالار آقاخان، معاون ارزی بانک مرکزی و 2 نفر از مدیران کل مجموعه و فردی که واسطه بوده است، تحت تعقیب قرار گرفتند و در مجموع برای 5 نفر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای سیف همچنان ممنوع‌الخروج است یا خیر گفت: ایشان همچنان ممنوع‌الخروج است و درباره شکایت‌هایی که علیه ایشان شده، پرونده تشکیل شده است.


Page Generated in 0/0066 sec