printlogo


کد خبر: 201480تاریخ: 1397/8/21 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران  کنگره شهدای قزوین:
اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب رخت برخواهد بست
بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح روز گذشته در محل این همایش در قزوین منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین گفتند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس مایه افتخار است. رهبر انقلاب اسلامی، شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف آرمان‌ها دانستند و افزودند: شهید در دوران زندگی با تن و جان خود در خدمت اسلام است و پس از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند. رهبر انقلاب اسلامی صدای شهیدان را تأثیر گرفته از خداوند متعال خواندند و خاطرنشان کردند: بزرگداشت شهیدان این صدای بیدارگر و هوشیارکننده را به گوش همه می‌رساند و دل‌ها را منقلب می‌کند و بر همین اساس اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد، گرایش به شرق و غرب و کفر و الحاد رخت برخواهد بست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که درصددند یاد شهدا را به فراموشی بسپارند یا در عظمت کار بزرگ شهیدان خدشه وارد کنند، گفتند: اگر چه 30 سال از پایان دوران دفاع‌مقدس می‌گذرد اما یاد شهیدان نه‌تنها فراموش نخواهد شد، بلکه روز به روز در جامعه زنده‌تر می‌شود، چرا که شهدا الگو و اسوه هستند. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از یاد شهیدان و انجام کار هنرمندانه و دقیق درباره آنان، افزودند: گاهی برخی افراد در بیان آثار شهدا مبالغه می‌کنند، در حالی که شهیدان از جان و آرزوهای خود برای خدا گذشتند و عمل‌شان آنقدر مهم، عظیم و باشکوه است که نیازی به اغراق ندارد.

آمریکا رو به افول است
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: امروز شاهد قدرت مکتب تشیع و دین اسلام به برکت انقلاب اسلامی هستیم و خون شهیدان ما عزت، عظمت و امنیت را برای 80 سال آینده ایران اسلامی تضمین کرده است. به گزارش ایسنا، سرلشکر سیدیحیی ‌صفوی روز گذشته در  کنگره 3 هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: امروز به واسطه داشتن رهبری حکیم، مقتدر، دانا و دلسوز که بیش از 28 سال است زمام حکومت را در دست دارند، توانسته‌ایم کشتی کشورمان را در توفان حوادث منطقه به کشوری امن و  با صلابت تبدیل کنیم. مشاور عالی فرمانده کل قوا تأکید کرد: برای عبور از شرایط نامساعد اقتصادی چاره‌ای جز انسجام کشور و کمک ملت و دولت و تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری و محور قرار دادن آن نیست، از این رو با توجه به این امر می‌توان به پیروزی دست یافت. سردار صفوی در پایان تأکید کرد: ملت ایران با رهبری مقام‌ معظم ‌رهبری شکست‌ناپذیر و قدرتمند است، چرا که متکی به خداست اما دشمنان ایران اسلامی شکست‌پذیر هستند و بزودی آمریکا نیز مجبور خواهد شد برای فرار از شکست از غرب‌ آسیا، سوریه، عراق، افغانستان و خلیج‌فارس خارج شود.

فرصت‌سوزی اروپا  اظهر من‌الشمس است
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از ۷ ماه اظهر من‌الشمس است. به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام اظهار کرد: امید بستن به آنها برای گشایش در تحریم‌ها یک تصور باطل است. ما باید به سرعت به سمت خودکفایی و تولید و دور زدن تحریم‌ها برویم و از فرصت تاریخی‌ای که فراهم آمده مناسبات خارجی خود را با شرق به معنای حقیقی آن تحکیم بخشیم. وی با اظهار تأسف از سخنان آقای عراقچی در امید داشتن به اروپایی‌ها گفت: فرصت‌سوزی اروپا در عمل به تعهدات خود پس از ۷ ماه اظهر من‌الشمس است. آنها هنوز به راهکار عملی برای یک سازوکار مالی با ایران نرسیده‌اند و شاید هم هرگز نرسند.


Page Generated in 0/0067 sec