printlogo


کد خبر: 201495تاریخ: 1397/8/21 00:00
اخبار

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تشریح کرد
دلایل فرسودگی اتوبوس‌های پایتخت
نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه ناهماهنگی و عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های متولی باعث شده در حال حاضر شاهد فرسودگی ۷۶ درصد اتوبوس‌‌های تهران باشیم. مسعود رضایی نسبت به فرسودگی 76 درصد اتوبوس‌های پایتخت هشدار داد و به خانه ملت گفت: اتوبوس‌های فرسوده در هوای آلوده پایتخت جان شهروندان را تهدید می‌کند و به صورت جدی می‌طلبد مسؤولان شهری و دولت در جهت از رده خارج کردن و جایگزینی آنها اقدام کنند. رضایی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس‌‌های فرسوده در شأن مردم پایتخت نیست، افزود: فرسودگی 76  درصدی اتوبوس‌‌های تهران نشانه ضعف عملکرد دستگاه‌‌های ذی‌ربط است که نتوانسته‌‌اند به این معضل سروسامان دهند. وی تحول در حمل‌ونقل را نیازمند سرمایه‌گذاری کلان دانست و گفت: اگر دولت‌های گوناگون بتدریج برای  تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی گام برمی‌داشتند در حال حاضر با معضل خودروهای فرسوده مواجه نبودیم. نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از نبود هماهنگی میان شهرداری، وزارت کشور، وزارت صمت، بانک‌‌های عامل و نیروی انتظامی در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انتقاد کرد.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
هوای پایتخت روز گذشته با شاخص 105 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته با شاخص 105 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. در این بازه زمانی، وضعیت آلاینده مونوکسیدکربن با شاخص (31) پاک، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص (58) سالم و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون با شاخص (105) ناسالم برای گروه‌‌های حساس بود.


خودسوزی یک جوان در مقابل وزارت کار
فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت از خودسوزی جوانی ۲۰ ساله خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ عباس کرمی، فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری فاتب گفت: ساعت ۹ صبح دیروز عوامل انتظامی یگان حفاظت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ضلع شمالی ساختمان وزارتخانه واقع در خیابان نیایش مشاهده کردند جوانی حدودا 20 سال با یک دستگاه خودروی تیبا سفیدرنگ در این محل حاضر شده و در یک اقدام غیرمنتظره با استفاده از یک بطری بنزین اقدام به خودسوزی کرد. وی گفت: عوامل انتظامی به سرعت وارد عمل شدند و برای پیشگیری از صدمات بیشتر حریق را اطفا کردند. سرهنگ کرمی با بیان اینکه در این حادثه بخش‌هایی از بدن این جوان دچار سوختگی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به صدمات وارده عوامل اورژانس نسبت به انتقال مصدوم به مراکز درمانی اقدام کردند. این مقام ارشد پلیس پیشگیری درباره انگیزه فرد برای خودسوزی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد مصدوم با شوهر خواهرش اختلاف خانوادگی داشته است؛ به همین  دلیل در مقابل محل کار وی اقدام به خودسوزی کرده است.


 با پایان یافتن مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در استان‌های مختلف، از صبح روز 19 آبان فرآیند برگزاری این رویداد در مرحله منطقه‌ای آغاز شد. 30 قصه‌گوی برتر بخش مردان و زنان بالای 18 سال از 6 استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان در این مرحله از جشنواره طی روزهای 19 و 20 آبان 1397 در استان اردبیل با هم به رقابت می‌پردازند.


Page Generated in 0/0063 sec