printlogo


کد خبر: 201517تاریخ: 1397/8/21 00:00
اخبار

افزایش شمار قربانیان آتش‌سوزی کالیفرنیا به 25 نفر
مقامات آمریکایی اعلام کردند شمار تلفات حادثه آتش‌سوزی جنگلی در ایالت کالیفرنیا به دست‌کم ۲۵ تن افزایش یافته‌ است. برآوردها حاکی از آن است که در مجموع ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان مناطق مختلف ایالت کالیفرنیا برای نجات جان خود از شعله‌های آتش، مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است مدیریت ضعیف جنگلبانی علت وقوع این آتش‌سوزی‌های مهیب جنگلی است. آتش‌سوزی اخیر از روز پنجشنبه در ایالت کالیفرنیا آغاز شد و نیروهای آتش‌نشان در مهار حریق و جلوگیری از گسترش آن به منطقه پردایس موفق نشدند. همچنین روز جمعه حریق دیگری در شهر ملیبو به وقوع پیوست که اکنون وسعت آن 2 برابر شده‌ است. در آمریکا رویدادهای ناشی از بلایای طبیعی که میلیاردها دلار هزینه داشته است نسبت به گذشته افزایش یافته است.

عربستان 100 هزار روهینگیایی را اخراج می‌کند
یک رسانه‌ انگلیسی از برنامه عربستان سعودی برای اخراج بیش از 100 هزار مسلمان روهینگیایی خبر داده است. پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی نوشت که این تصمیم عربستان پس از سفر شیخه حسینه واجد، نخست‌وزیر بنگلادش به ریاض و دیدار وی با محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی اتخاذ شده است. جامعه جهانی نگران این موضوع است که بنگلادش کشور فقیر آسیایی، این آوارگان را به کشور اصلی‌شان یعنی میانمار کوچ دهد که در معرض انواع شکنجه‌ها و تجاوزات قرار می‌گیرند. ماه گذشته، این رسانه انگلیسی فاش کرده بود حکومت سعودی صدها مسلمان روهینگیایی را از چند سال پیش در شرایط سخت و طاقت‌فرسا زندانی کرده است، بدون اینکه اتهامات رسمی به آنها وارد کند.

هدف ضد لبنانی نتانیاهو  از سفر به پاریس
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم عصر شنبه عازم فرانسه شد تا از پاریس بخواهد فشارها به لبنان را درباره آنچه «کارخانه‌ تولید موشک نقطه‌زن ایران در خاک لبنان» ادعا کرده، تشدید کند. وبگاه خبری «آی 24 نیوز» در این‌باره نوشت: نتانیاهو دوشنبه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در حاشیه مراسم صدمین سالگرد جنگ اول جهانی، دیدار خواهد کرد. به نوشته این منبع، نتانیاهو ابتدا قصد داشت سفرش به فرانسه را لغو کند ولی در نهایت تصمیم به انجام این سفر گرفت. این در حالی‌ است که تلاش‌های نتانیاهو تاکنون برای انجام دیداری دوجانبه با ولادیمیر پوتین، در فرانسه بی‌نتیجه بوده است.

تداوم سرکوب فعالان در بحرین
دادگاه جنایی بحرین، شنبه 6 تن از شهروندان این کشور را بنا به اتهامات سیاسی به حبس محکوم کرد. دادگاه همچنین این افراد را به ارتباط با ایران و دریافت کمک‌های مالی از برخی گروه‌ها در این کشور برای اجرای عملیات‌های تروریستی متهم کرده است. در همین ارتباط، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از دستگاه قضایی بحرین، آن را نهادی ظالمانه و فاقد استقلال خواند. بحرین در چند سال گذشته احکام زیادی علیه روحانیون شیعه و فعالان سیاسی صادر کرده است و هفته پیش نیز شیخ علی سلمان، دبیرکل جریان ملی- اسلامی الوفاق، به عنوان بزرگ‌ترین گروه اپوزیسیون این کشور را به اتهام جاسوسی برای قطر، به حبس ابد محکوم کرد.

حمله حشدالشعبی  به مواضع داعش در سوریه
نیروهای حشدالشعبی عراق، روز گذشته اعلام کردند نفوذ گروهی از داعشی‌ها به مرزهای مشترک این کشور با سوریه را دفع کردند و مقرهای این گروه تروریستی را در داخل خاک سوریه هدف قرار دادند. پیش‌تر اخباری از حمله موشکی به مواضع داعش در نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف سوریه منتشر شده بود. اواخر اکتبر گذشته، در پی سقوط مقرهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به دست داعش در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق، نیروهای الحشدالشعبی عراق به حالت آماده‌باش در مرزها درآمدند و به منظور مقابله با هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای، حضور این نیروها در مرز تقویت شد و شمار زیادی نیرو به این مناطق اعزام شدند تا در صورت سوءاستفاده داعش از وضعیت جوی نامناسب برای نفوذ به خاک عراق یا حمله به نیروهای الحشد، آمادگی‌های لازم وجود داشته است.
 


Page Generated in 0/0073 sec