printlogo


کد خبر: 201524تاریخ: 1397/8/21 00:00
رئیس انجمن مدیریت کیفیت خبر داد
اصلاح اساسنامه سازمان حمایت در دستور کار

رئیس انجمن مدیریت کیفیت با بیان اینکه اساسنامه سازمان حمایت در حال اصلاح است، گفت: جریمه ناشی از بی‌کیفیتی تولید نباید به خزانه واریز شود، بلکه باید به دست مصرف‌کننده برسد. به گزارش مهر، فرزین انتصاریان در نشست خبری با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی کیفیت گفت: کیفیت در ایران به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه اقتصادی کشور است که البته گلایه‌مندی‌هایی را نیز در این راستا در پی داشته است. در طول سال‌های گذشته تلاش‌هایی را برای ارتقای کیفیت انجام داده‌ایم اما در سطح بنگاه‌ها و تولیدکنندگان نیز باید زیرساخت‌های لازم برای این موضوع فراهم شود. وی افزود: البته در سطح کلان نیز باید زیرساخت‌های کیفیت فراهم شود؛ به این معنا که استانداردسازی باید مدنظر قرار گیرد، چرا که زیرساخت‌های کیفیت در کشور جاری نیست، ضمن اینکه شناخت نیاز به یک استاندارد باید مدنظر قرار گرفته و اصلاحاتی نیز بر روی نظارت بر شیوه استانداردسازی انجام گیرد. وی تصریح کرد: قانون تقویت و توسعه استاندارد مصوب و ابلاغ شده است که می‌تواند یکی از ابزارهای توسعه کیفیت باشد. انتصاریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اساسنامه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در حال بازنگری است که امیدواریم به موضوع کیفیت نیز توجه کند، گفت: این در حالی است که اگر مصرف‌کننده زیان ببیند و طرف مقابل جریمه شود، جریمه به حساب خزانه واریز می‌شود ولی در اصلاح اساسنامه وجه به مصرف‌کننده برمی‌گردد. انتصاریان ادامه داد: صادرات ما به ترکیه به دلیل اینکه نظام استاندارد‌سازی مطابق با اروپا دارد، با ممانعت مواجه می‌شود و این مشکل‌ساز می‌شود؛ پس باید به سمت استانداردسازی کالاهای خود منطبق با اروپا پیش رویم. همچنین فرشید شکرخدایی، عضو هیات‌مدیره انجمن مدیریت کیفیت ایران نیز گفت: اکنون در کیفیت یک مبحث نو تحت عنوان قانون تقویت و توسعه استاندارد وجود دارد؛ این در حالی است که ارزیابی اعطای جایزه ملی کیفیت، بر اساس مصوبه مجلس است؛ ضمن اینکه عناوین نهادهای زیرساختی در قانون اعلام شده ولی راه طولانی داریم تا از رویکرد قدیمی استانداردسازی به رویکرد نوین رجوع کنیم. همچنین محمدحسین فروزان‌فرد، عضو دیگر هیات مدیره انجمن مدیریت کیفیت گفت: باید میزان اثربخشی نظامات موجود استاندارد را سنجید و از آن غافل نشد. این در حالی است که امروز برای بهسازی و اصلاح امور به سازمان استاندارد مشاوره می‌دهیم، مسیر بهبود را برای شرکت‌ها ترسیم کرده و به آنها نکاتی را که می‌تواند منجر به بهبود شرایط شود، بسیار هوشمندانه ارائه می‌دهیم.
 


Page Generated in 0/0150 sec