printlogo


کد خبر: 201550تاریخ: 1397/8/22 00:00
برنامه‌های گسترده رسانه ملی برای جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد
از ساخت 31 سریال انقلابی تا تجلیل از پیشگامان انقلاب

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیما ویژه‌برنامه‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، «علی دارابی» رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیما صبح دیروز در نشست خبری گفت: سازمان صداوسیما ستادی تشکیل داده و برنامه‌ها و گزارش‌های مفصلی برای 40 سالگی انقلاب اسلامی تدارک دیده است. ما در ۵ منطقه جغرافیایی کشور نشست داشتیم و بیش از هزار نفر درگیر این برنامه‌ها بوده‌اند. همچنین ما در بخشی از جشنواره پویانمایی از دوستان تقدیر کرده‌ایم. برنامه «کارنامه» در ٢٠٠ قسمت از دولت موقت تاکنون با حضور مدیران وقت ضبط شده و جامعه جوان ما چهره‌های مختلف با
گرایش‌های مختلف را در این برنامه می‌بینند. دارابی در ادامه با اشاره به تولید مجموعه مستندی در ۳۳ قسمت بیان داشت: مجموعه ٣٣ قسمتی مستندی داریم که کارنامه خدمات هر استان به صورت مقایسه‌ای در آن بیان شده و سعی کرده‌ایم مستند و قابل باور باشـد. همچنین ٣٣ مستند بلند و نیمه‌بلند با موضوع بزرگ‌ترین زنجیره انسانی داشته‌ایم و موضوع مقاومت و دفاع‌مقدس که کارنامه درخشان انقلاب است نیز در این مستندها وجود دارد. ما تجلیل از پیشگامان انقلاب را هم در دستور کار خود داریم که خیلی از نسل جوان این افراد را نمی‌شناسند. یکی از بحث‌های ما این است که مبارزان و پیشگامان را معرفی کنیم و بیش از ١٢٠٠ نفر با مشورت شورای فرهنگ عمومی هر استان شناسایی شدند و مستندها ساخته شده است. رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیما، با اشاره به تولید آثار نمایشی جدیدی که در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: ١٨ فیلم تلویزیونی و ٣١ سریال در دست تولید و پخش داریم. در حال حاضر 4 سریال «بانوی سردار» که روایت بی‌بی مریم و فصل دوم شیرعلی مردان‌خان است و به استبداد رضاشاه می‌پردازد، «گنج راه شیری»، «جلال» و «روزهای بی‌قراری ۲» در حال تدوین و صداگذاری است. ۵ سریال «سنجرخان»، «مادر»، «روایت ناتمام»، «تقدیر» و «آینا» در مرحله پیش‌تولید هستند و ۶ سریال «خاطرات حمید»، «گوهرشاد بیگم»، «سرزمین مادری»، «رضای مرضیه»، «شهید زین‌الدین» و «من و سردار» در مرحله پایان نگارش قرار دارند.
۱۶ سریال دیگر نیز داریم، از جمله شهید آیت‌الله صدوقی، حبیب سپاه (سردار شهید همدانی)، بی‌باک (خانم دباغ)، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ابوذر زمان (زنده‌یاد آیت‌الله طالقانی)، شهید دکتر مجید شهریاری (دانشمند هسته‌ای کشور) در حال نگارش و اصلاح طرح است که قرار است در زنجان تولید شود. تولید ٦٠ قطعه موسیقی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ٥٧٢ دقیقه انیمیشن نیز در مرحله تولید است و تلاش شده از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. در رادیو تولید ١٥٨٠ برنامه، ٧٢ نمایش و ١٢٠ برنامه با موضوع پیشرفت‌ها و کارنامه انقلاب نیز در دستور کار قرار دارد. این بخشی از کارهای معاونت امور استان‌هاست و ما امسال در رسانه‌ها وظیفه بیشتری بر عهده داریم. دشمن در حال تلاش برای ایجاد ناامیدی است ولی حقیقتا کارهای بزرگی انجام شده که محصول جانفشانی بهترین فرزندان ما است. امیدوارم امسال بتوانیم خدمات انقلاب اسلامی را به بهترین شکل به مردم نشان دهیم.
 


Page Generated in 0/0055 sec