printlogo


کد خبر: 201553تاریخ: 1397/8/22 00:00
اخبار

تاریخ رونمایی مستند «راه طی شده» اعلام شد
رونمایی مستند «راه طی شده» که به زندگی مهندس بازرگان می‌پردازد، ساعت 15:30 روز سه‌شنبه 29 آبان ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم که با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی برگزار خواهد شد، حضور برای عموم افراد آزاد است. گفتنی است تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، بین خیابان حافظ و نجات‌اللهی است. عوامل این مستند عبارتند از: کارگردان علی ملاقلی‌پور، تهیه‌کننده محمدامین نوروزی، مشاور تاریخی حسن روزی‌طلب، مدیر تصویربرداری رضا تیموری، تدوین شهاب بشیری، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای  حسن پیله‌ور و صداگذار  مهرشاد ملکوتی. نام این مستند که با عنوان «راه طی شده» تولید شده است، برگرفته از عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های مهندس بازرگان به همین نام است. آخرین اثر مستند علی ملاقلی‌پور از تولیدات مرکز مستند سوره و مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج است.

«سینماحقیقت» باز هم  در پردیس چارسو برگزار می‌شود
برای سومین سال متوالی، پردیس سینمایی چارسو میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» شد. به گزارش «وطن امروز»، امسال با اضافه شدن سالن ششم پردیس چارسو که بیش از 250 صندلی دارد، امکان بهتری برای میزبانی علاقه‌مندان فیلم‌های مستند فراهم آمده است. کارگاه‌های آموزشی جشنواره سینماحقیقت در سالن شماره 2 چارسو و بازار فیلم مستند نیز در انتهای طبقه ششم این مجموعه برپا خواهد شد. دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینماحقیقت» طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1397 برگزار می‌شود.


رقابت بیش از 3 هزار اثر در جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور
در هجدهمین دوره از کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، حدود ۳ هزار و ۵۳ اثر داوری شد که در این میان سهم آثار بخش کودک حدود ۱۷۰۰ کتاب بوده است. به گزارش فارس، داوری هجدهمین دوره از کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور آغاز و در برخی گروه‌ها وارد مرحله دوم نیز شده است. بر اساس این گزارش، در دوره هجدهم این جایزه حدود ۳ هزار و ۵۳ اثر داوری شد که در این میان سهم آثار بخش کودک حدود ۱۷۰۰ کتاب بوده است. در شاخه نوجوان حدود ۵۶۳ کتاب به مرحله داوری رسید، در این بخش داوری‌ها جلوتر از سایر بخش‌هاست؛ داوری مرحله اول به پایان رسیده و در مرحله دوم ۳۸ اثر در حال رقابت با یکدیگر هستند. در بخش رمان بزرگسال نیز ۷۹۰ اثر در حال رقابت هستند و داوران این آثار را بررسی می‌کنند. اختتامیه این جایزه همه‌ساله همزمان با سالروز شهادت شهید غنی‌پور در مسجد جوادالائمه(ع)  برگزار می‌شود.

«بیست سال و سه روز» رونمایی شد
کتاب «بیست سال و سه روز» از مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم انتشارات روایت فتح در سالن امام رضا(ع) اداره آموزش‌وپرورش منطقه 18 رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، صبح روز گذشته در سالن امام رضا(ع) اداره آموزش‌وپرورش منطقه 18 تهران از کتاب «بیست سال و سه روز» با حضور مدیر آموزش‌وپرورش منطقه 18، مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از دوستان و همرزمان شهید و همچنین خانواده شهید رونمایی شد. کتاب بیست سال و سه روز از سری مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم است که زندگی داستانی شهید مصطفی موسوی را روایت می‌کند. این شهید که وی را به عنوان جوان‌ترین شهید ایرانی مدافع حرم می‌شناسند، 21 آبان ماه 94 در شهر العیس حلب به شهادت رسید. این کتاب در تیراژ 2200 نسخه و با قیمت 130هزار ریال در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0054 sec