printlogo


کد خبر: 201562تاریخ: 1397/8/22 00:00
اخبار

حوادث تلخ برای دانش‌آموزان ادامه دارد
مرگ مغزی و فوت 3 دانش‌آموز  بر اثر تصادف
مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن از فوت و مرگ مغزی 3 دانش‌آموز این شهرستان بر اثر تصادف خبر داد. به‌گزارش میزان، غلامحسین غفوری از مرگ مغزی و فوت 3 دانش‌آموز بر اثر تصادف خبر داد و گفت: متاسفانه در تصادف یک دستگاه وانت پیکان با ۴ دانش‌آموز بردسکنی که یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه به وقوع پیوست 2 نفر از دانش‌آموزان فوت کردند. مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن (خراسان رضوی) اظهار داشت: به دلیل وخامت حال این افراد، بلافاصله به بیمارستان‌های سبزوار و نیشابور اعزام شدند. وی گفت: متاسفانه 2 دانش‌آموز به نام‌های سجاد حسین‌پور و امیرعلی طاهریان که در کلاس چهارم ابتدایی مدرسه پسرانه حاج مومن مشغول به تحصیل بودند بر اثر شدت جراحات فوت کردند. غفوری افزود: متاسفانه براساس آنچه اعلام شده یک نفر دیگر از دانش‌آموزان دچار مرگ مغزی شده و تحت مداواست. این حادثه در خیابان ۱۳ آبان و در فاصله ۸۰ متری مدرسه به وقوع پیوست و پس از وقوع حادثه به دلیل وخامت حال دانش‌آموزان، مصدومان توسط 2 بالگرد به بیمارستان‌های سبزوار و نیشابور اعزام شدند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد
تداوم بارش‌ها تا پایان هفته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا پایان هفته گفت: دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق کشور ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد. احد وظیفه به  ایسنا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش برف خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در غرب گیلان است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد:  از فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور کاسته می‌شود و با تداوم فعالیت آن در استان‌های آذربایجان‌شرقی، جنوب آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی، در استان‌های خراسان شمالی و گلستان نیز بارش پراکنده اتفاق می‌افتد. به گفته وی، بتدریج سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود که روز چهارشنبه دامنه فعالیت آن به نیمه غربی کشور گسترش می‌یابد. وظیفه افزود: همچنین تا چهارشنبه کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور اتفاق می‌افتد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد
معافیت موقت برای برخی مشمولان
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولانی که به  دلیل برخی بیماری‌ها نظیر شکستگی تنها برای مدت کوتاهی درگیر بیماری هستند از معافیت 2 تا 6 ماهه برای معالجه بهره‌مند می‌شوند و پس از اتمام زمان معافیت موقت، دوباره وضعیت سلامت فرد بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: سطح سلامت مشمولان برای رویارویی با موضوعات مربوط به دوران سربازی در اولویت قرار دارد. جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: درصورت تشخیص سلامت کامل توسط پزشک، وضعیت فرد به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اعلام و سایر مراحل اعزام به خدمت آن انجام می‌شود و در مواردی که مشمول ادعای بیماری کرده و با معاینه اولیه پزشکی قابل تشخیص نیست، برای بررسی بیشتر از سوی وظیفه عمومی به بیمارستان‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود. سردار کریمی مطرح کرد: مشمولانی که به علت برخی بیماری‌ها نظیر شکستگی تنها برای مدت کوتاهی درگیر بیماری هستند و نمی‌توانند خدمت سربازی را در آن دوره انجام دهند از معافیت 2 تا 6 ماهه برای معالجه بهره‌مند می‌شوند و پس از اتمام زمان معافیت موقت، دوباره وضعیت سلامت فرد بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.


Page Generated in 0/0252 sec