printlogo


کد خبر: 201577تاریخ: 1397/8/22 00:00
اخبار

تحویل پراید به جای ساندرو لغو شد
بر اساس بخشنامه سایپا، جایگزینی خودروهای پراید و تیبا به جای ساندرو و پارس‌تندر کان‌لم‌یکن اعلام شد. به گزارش فارس، در اطلاعیه شماره 335087 شرکت خودروسازی سایپا، اطلاعیه شماره 333580 این شرکت که در 19 ‌آبان ابلاغ شده بود، کان‌لم‌یکن اعلام شد. در اطلاعیه جدید آمده است:‌ «بدین وسیله به اطلاع شبکه نمایندگی‌های بازار و فروش گروه خودروسازی سایپا می‌رساند که بخشنامه شماره 333580 مورخ 19 آبان 97 کان‌لم‌یکن اعلام می‌گردد». گفتنی است یکشنبه گذشته شرکت خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود به دلیل تأخیر پیش آمده در ایفای تعهدات انواع محصولات رنو شرکت پارس‌خودرو، خودروهای خانواده پراید و تیبا جایگزین ساندرو و پارس‌تندر می‌شود.


آغازتوزیع تخم‌مرغ تنظیم بازاری
وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به منظور مدیریت بازار تخم‌مرغ در کشور از این هفته توزیع تخم‌مرغ وارداتی با قیمت مصوب ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را آغاز می‌کند و این طرح تا هفته‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.  به گزارش صدا و سیما، حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در این باره افزود: تاکنون بر اساس مجوز دولت حدود ۶ هزار تن تخم‌مرغ از کشورهای آسیای میانه و ترکیه وارد شده است. ورناصری درباره علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: سال گذشته تخم‌مرغ وارداتی با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شد اما امسال با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در داخل کشور، به منظور حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به آنها، ستاد تنظیم بازار قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰‌تومان را تأیید کرد.


حکم عباس آخوندی لغو شد
وزیر راه‌وشهرسازی حکم وزیر مستعفی راه‌وشهرسازی درباره تعلیق پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را لغو کرد. به گزارش تسنیم،7 مهر امسال وزیر مستعفی راه‌وشهرسازی در نامه‌ای به معاون خود در امور مسکن و ساختمان دستور تعلیق پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان را به‌دلیل عدم پایبندی به قانون و بی‌توجهی به دستورات وزیر راه‌وشهرسازی داد، بر این اساس نیز پروانه اشتغال وی لغو شد. اکنون وزیر تازه‌وارد راه‌وشهرسازی پس از حدود 45 روز به حامد مظاهریان دستور داد تعلیق پروانه اشتغال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور لغو شود.


نقدینگی  هزار و 672 هزار میلیارد تومان شد!
بر اساس نماگرهای بانک مرکزی، در 6ماهه نخست 1397 نقدینگی 3/9 درصد رشد کرد و از مرز 1672 هزار میلیارد تومان گذشت. به گزارش فارس، بر اساس نماگرهای بانک مرکزی، سهم پول از حجم نقدینگی 243 هزار و 670 میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند 96 بالغ بر 2/25 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین شبه‌پول با رشد 7 درصدی به 1428 هزار میلیارد تومان رسیده است.  طبق آمارها بدهی بخش دولتی در شهریور امسال 293 هزار و 940 میلیارد تومان شد که نسبت به اسفند پارسال 7/13 درصد افزایش یافته است. در این بخش سهم دولت 261 هزار و 400 میلیارد تومان با رشد 9/13 درصدی نسبت به اسفند 96 و سهم شرکت‌ها و مؤسسات دولتی 32 هزار و 540 میلیارد تومان با رشد 4/11 درصدی بوده است.


Page Generated in 0/0053 sec