printlogo


کد خبر: 201581تاریخ: 1397/8/22 00:00
اخبار

 وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
کشور با اقتصاد آزاد به خطر می‌افتد
وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه سخنگوی فقراست، گفت: در تحولات، دهک‌ها و طبقات پایین، بی‌پناه هستند و باید مد نظر قرار گیرند و امروز دیدگاه‌های نهادگرایی پاسخگو است و اگر در بحران، کسی به دنبال تئوری بازار آزاد برود، درست نیست. به گزارش خبرگزاری‌ها، علی ربیعی در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بحران‌هایی مانند فشار آب، خاک، محیط‌زیست و نقدینگی، خیلی به ما مرتبط نیست، افزود: 3 مساله اساسی در کشور داریم که یکی از آنها بحث صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی است. وی ادامه داد: شریعتمداری مدیر 17 صندوق است که باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آنها داشته باشد و اگر نتوانیم اصلاحات سخت را انجام دهیم، احتمال به مخاطره افتادن نظام وجود دارد. ربیعی با اشاره به اینکه وزارتخانه پناه بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، معلولان و ایتام است، گفت: باید سالانه به 3 هزار یتیم رسیدگی شود؛ با تلاش معاونت رفاهی توانستیم از تعداد این کودکان کم کنیم و به 80 هزار کودک بازمانده برسیم که برای آن نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم. ربیعی با بیان اینکه در فقر مهارتی به ما تاختند، گفت: 11 میلیون کارگر غیررسمی و حاشیه‌نشین بیمه همگانی سلامت شدند. ربیعی خاطرنشان کرد: کشور و نظام با روش اقتصاد آزاد به خطر می‌افتند.


تکذیب شایعه تغییر رئیس بنیاد مستضعفان
تغییر رئیس بنیاد مستضعفان تکذیب شد. در پی انتشار شایعاتی درباره تغییر رئیس بنیاد مستضعفان و حدس‌های بی‌پایه نسبت به حضور افراد مختلف به عنوان ریاست این بنیاد، یک مقام آگاه ضمن تکذیب هرگونه تغییر در بنیاد مستضعفان به خبرگزاری میزان اعلام کرد: آقای سعیدی‌کیا از مدیران جهادی، موفق و با سابقه جمهوری اسلامی است که در همه ادوار منشأ خدمات زیادی بوده است. اکنون نیز به هیچ عنوان تغییر ایشان در دستور کار نیست و کماکان با قوت و همت مضاعف به مسؤولیت خود ادامه خواهند داد. این مقام آگاه همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد از دامن زدن به شایعات بی‌اساس و حاشیه‌‌سازی برای خدمتگزاران نظام اسلامی خودداری کنند.


افزایش قیمت آب شرب تهرانی‌ها از اول آذر
از ابتدای آذرماه امسال، تعرفه مصرف آب شرب در تهران به مقدار ناچیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در هر قبض، افزایش پیدا می‌کند.به گزارش تسنیم، در جلسه مشترک مرداد شورای اسلامی شهر تهران با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تصویب شد تا قیمت مصرفی آب شرب تهران از 7 تا 15 درصد افزایش یابد. محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره زمان اعمال مصوبه تابستانی شورای شهر تهران گفت: براساس مجوزی که شورای اسلامی شهر تهران داده از تاریخ اول آذر افزایش تعرفه مصرف آب شرب در تهران اعمال می‌شود. وی افزود: این میزان به طور متوسط برای هر خانواده در پایین شهر یکهزار تومان و در بالای شهر 2 هزار تومان خواهد بود.
بختیاری درباره چگونگی محاسبه این مقدار افزایش تعرفه آب تصریح کرد: طبق فرمولی که در قالب همان تعرفه‌گذاری پلکانی اجرایی می‌شود، ممکن است خانواده‌ای روی قبض ماهانه خود حتی افزایشی 200 تومانی را هم شاهد نباشد چرا که  این میزان افزایش بر اساس میزان مصرف خواهد بود.  بختیاری همچنین گفت: تابستان سال جاری آب شرب ٢ تا ٣ درصد مشترکان پرمصرف پس از اعلام تذکرات لازم به مدت 3 تا 4 ساعت قطع شد. وی با بیان اینکه ٦٥ درصد مشترکان زیر الگو، مصرف آب دارند، اظهار داشت: در این میان ١٥‌درصد مشترکان در حد متوسط و ٢٠ درصد مشترکان بیش از حد نرمال مصرف آب دارند.


Page Generated in 0/0049 sec