printlogo


کد خبر: 201584تاریخ: 1397/8/22 00:00
اخبار

انتشار دست‌نوشته رهبر انقلاب در تقدیر از شهید طهرانی‌مقدم
پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir در سالروز شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی‌مقدم، تصویری از دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب برای تقدیر از وی و همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران را منتشر کرد. متن این دست‌نوشته به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
شما به کمک و هدایت خداوند علیم و قدیر توانسته‌اید کار بزرگی را به سامان برسانید. این، بار دیگر معجزه‌ توانایی‌های عزم راسخ انسان مؤمن را در معرض نگاه ما می‌گذارد و ما را امیدوارتر از همیشه به همت و تلاش برمی‌انگیزد. از پیشروی در راه شناختن هدف‌های بلند و راه‌های میان‌بر برای رسیدن به آن و آنگاه همت گماشتن و گام برداشتن خسته نشوید؛ به ایستگاه‌های میان راه دلخوش و قانع نشوید؛ به خدای بزرگ اعتماد کنید و همه توان خود را به عرصه بیاورید. خداوند یار و نگهدار شما مردان مؤمن و دانشمند و پرتلاش باد.

قضات از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند
رئیس قوه‌قضائیه به قضات توصیه کرد از مجازات‌‌های متناسب جایگزین حبس برای محکومان استفاده کنند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی دیروز دوشنبه در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مربوط به مجازات‌های جایگزین حبس که در قالب یک بخشنامه نیز به قضات ابلاغ شده است، این قبیل مجازات‌ها و سایر تاسیسات قانونی منجر به کاهش جمعیت کیفری نظیر آزادی مشروط و تخفیف مجازات‌ها را موجب بهبود وضعیت محکومان و خانواده آنان و در نهایت بهبود وضعیت جامعه دانست و گفت: موضوع زندان‌ها در همه کشور‌ها مسأله‌ای اساسی است و در کشور ما نیز بویژه به دلیل جرائم مرتبط با موادمخدر مسأله‌ای قابل تأمل است. در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه جرائم مرتبط با موادمخدر در زندان به سر می‌برند و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید. آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: زندان برای تحفظ از افراد خاطی است که به جامعه آسیب می‌زنند و موجب تضییق آزادی و آسایش مردم می‌شوند یا علیه امنیت کشور اقدام می‌کنند. آزادی این افراد به معنای اضرار به دیگران است اما همه زندانیان از این قبیل نیستند و قضات می‌توانند با نگاه وسیع و ملاطفت‌آمیز خود در چارچوب ظرفیت‌های قانونی درباره احکام زندان نگاه دیگری داشته باشند و از مجازات‌های متناسب جایگزین حبس استفاده کنند تا محکومان نیز بتوانند با استفاده از این فرصت به بازسازی روحی و اجتماعی خود بپردازند. رئیس قوه‌قضائیه ابراز امیدواری کرد با صدور مجازات‌های جایگزین حبس بر مبنای قانون، عدالت، فهم صحیح و بصیرت، گامی مهم در جهت کاهش جمعیت کیفری کشور برداشته شود.

چشم دوختن برخی مسؤولان به‌انتخابات آمریکا «ارتجاع» است
حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در مراسم سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم که شامگاه یکشنبه در مسجد جامع «ضرابخانه» تهران  برگزار شد، در سخنانی گفت: شهید طهرانی‌مقدم اثبات کرد می‌توان دین را با علم و دانش همراه کرد و به نتایج خوبی رسید. شهید طهرانی‌مقدم به عنوان کسی که با ادعیه و مناجات مأنوس بود، توانست در زمینه علم و دانش نیز در جایگاه عالی قرار گیرد و با ساخت موشک، کشور را از دیگران بی‌نیاز کند. به گزارش تسنیم، مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: شهید طهرانی‌مقدم ثابت کرد می‌توان مستقل بود و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مقابل سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارها ایستادگی کرد و سربلند بیرون آمد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات کنگره آمریکا اشاره کرد و با یادآوری موضع برخی مسؤولان در برابر این انتخابات، گفت: برخی به جای سرمایه‌گذاری در داخل چشم را به انتخابات میاندوره‌ای آمریکا دوخته بودند تا فرجی حاصل شود! این یک آفت بزرگ و ارتجاع قابل توجه است که برخی مسؤولان معادلات و مناسبات داخلی را تا این حد به خارج از کشور گره زده‌اند که تاریخ تغییرات احتمالی را هم با تاریخ انتخابات‌های آمریکا چک می‌کنند.


Page Generated in 0/0058 sec