printlogo


کد خبر: 201585تاریخ: 1397/8/22 00:00
اخبار

به‌رغم طرح صلح آمریکا حملات سعودی‌ها در یمن بیشتر شده است
حسین امیرعبداللهیان در دیدار نصیر احمد نو، سفیر افغانستان در ایران اظهار داشت: برگزاری انتخابات و تشکیل پارلمان، فرآیند سختی است که شما توانستید مشکلات آن را پشت‌سر بگذارید و امیدواریم هرچه زودتر جهت تسریع در روند امور، مجلس جدید شکل بگیرد. به‌گزارش فارس، وی در ادامه سیاست آمریکا و ناتو را در افغانستان دوگانه خواند و با اشاره به شرایط منطقه، خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به اتفاقاتی که در حال وقوع در منطقه است هوشیار باشیم. به‌رغم طرح صلح آمریکا، حملات سعودی‌ها در یمن بیشتر شده و زنان و کودکان بی‌دفاع همچنان قتل‌عام می‌شوند. در سوریه، آمریکا با آنکه مدعی تلاش برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و آرامش است اما بدون اطلاع و هماهنگی پایگاه نظامی برپا و از تروریست‌ها حمایت می‌کند. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: کاخ سفید در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است و حضور مدیریت شده تروریست‌ها در منطقه را همچنان دنبال می‌کند تا از این طریق بتواند فشار را بر کشورهایی که با آنان مواضع یکسانی ندارد، افزایش دهد. وی همچنین آمادگی تهران را برای گسترش همکاری‌‌های پارلمانی و همه‌جانبه مورد تاکید قرار داد.

بی‌میلی قطر  به اجرای تحریم‌های ایران
روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارشی به وضعیت قطر بعد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخته و نوشته این کشور در موقعیت دشواری به دلیل این تحریم‌ها قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، این روزنامه نوشته قطر کشوری است که نه گلایه‌ای از واشنگتن دارد و نه چندان با ایران همسو است اما به طرق مختلف به هر دوی این کشورها وابسته است. «شیخ تمیم بن احمد آل‌ثانی» امیر قطر در یک سال گذشته و بعد از تحریم‌های 4 کشور عربی علیه کشورش به ایران نزدیک‌تر شده است. کشورهای تحریم‌کننده قطر گفته‌اند با به‌کار گرفتن مجموعه تدابیری قصد دارند از نزدیک شدن قطر به ایران جلوگیری کنند اما تدابیر آنها دقیقاً نتیجه عکس داده است. در این گزارش آمده است: تحریم‌های آمریکا علیه ایران این وضعیت را پیچیده کرده است. قطر میزبان یک پایگاه نیروی هوایی آمریکا و 10 هزار نظامی این کشور است. دوحه از سوی دیگر علاوه بر وابستگی به ایران برای شکستن تحریم‌های 4 کشور عربی، شریک ایران در میدان گازی پارس‌جنوبی است. فایننشال‌تایمز نوشته نخستین گام منطقی برای آمریکا این باید باشد که سعودی‌ها را مجبور کند محاصره قطر را لغو کنند اما حتی در آن صورت هم مشخص نیست قطری‌ها تمایلی به ایفای نقش فعال علیه ایران داشته باشند.

لیست نهایی  14 استاندار بازنشسته کشور
لیست نهایی 14 استاندار کشور که بازنشسته هستند و وزیر کشور در آخرین نشست استانداران با آنان خداحافظی کرد، منتشر شد. به گزارش ایرنا؛ استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، همدان و یزد بازنشسته هستند بنابراین باید از سمت خود کناره‌گیری کنند. یک منبع آگاه در وزارت کشور با تأیید این لیست اعلام کرد وزیر کشور در آخرین نشست استانداران با این 14 استاندار خداحافظی کرد.

آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله
با تهدیدات علیه نفتکش‌های ایرانی
امیر سیدمحمود موسوی، معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی، صبح دیروز در حاشیه همایش واکاوی تهدیدات نو‌پدید دفاعی و ‌نظامی در جمع خبرنگاران درباره تهدید نفتکش‌‌های ایران در آب‌های بین‌المللی از سوی آمریکا گفت: ایجاد هرگونه مزاحمت برای حمل‌ونقل و‌ تجارت از طریق آبراهه‌های بین‌المللی بر خلاف قوانین بین‌المللی است و قاعدتا این اقدامات پسندیده و‌ مورد پذیرش نخواهد بود. نیروهای مسلح از قابلیت‌‌های لازم برای حفاظت از منافع خود در عرصه‌‌های گوناگون برخوردار هستند و‌ تجربه نشان داده در طول این 40 سال به‌رغم تهدیدات، تجارت خود در عرصه دریا را انجام داده‌ایم.
نیروهای مسلح ایران این آمادگی را دارند که بنا به دستورات ابلاغی از طریق سلسله مراتب از ناوگان تجاری و‌ نفتکش‌های کشور همانگونه که تاکنون در مقابل تهدیدات دفاع کرده‌‌اند این حمایت را به صورت مستمر داشته باشند تا بتوانیم در صورت لزوم بهره‌برداری لازم از آبراهه‌های دریایی را داشته باشیم.
 


Page Generated in 0/0134 sec