printlogo


کد خبر: 201620تاریخ: 1397/8/23 00:00
اخبار

انتخاب سکاندار سازمان سینمایی تا پایان هفته
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس ملت، محل برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به زمان انتخاب رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: هنوز خبر قطعی و مشخصی نمی‌توانم اعلام کنم اما تا پایان همین هفته یعنی 26 آبان سکاندار سازمان سینمایی قطعی شده و اعلام خواهد شد. به گزارش تسنیم، سیدعباس صالحی در شفاف‌سازی اتفافات 2 ماه اخیر پیرو این موضوع مطرح کرد: زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد، این سوال برای ما پیش آمد آیا افرادی که زودتر از موعد بازنشسته شده‌اند هم شامل این قانون می‌شوند یا خیر. با توجه به اینکه محمدمهدی حیدریان (رئیس فعلی سازمان سینمایی) جزو این افراد است که زودتر از موعد بازنشسته شده است این سوال می‌توانست در حکم ایشان تاثیرگذار باشد که این موضوع از جانب قانونگذار مثبت اعلام شد و به فکر جانشین برای آقای حیدریان افتادیم. صالحی ادامه داد: سپس از طرف صنوف مختلف و نهادهای ذی‌ربط گزینه‌های متعددی معرفی شدند که حدود 25 روز قبل این لیست تکمیل شد و به مراجع قانونی و حقوقی تحویل داده شد و در حال حاضر این گزینه‌ها در حال بررسی هستند و همانطور که گفتم ان‌شاءالله تا آخر هفته مشخص خواهد شد. وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: البته این احتمال هم وجود دارد که در صورت عدم دست ‌یافتن به گزینه قطعی و مشخص، به طور موقت و حدوداً 2 ماه این مسؤولیت به «سرپرستی» واگذار شود.

استقبال فیلم‌اولی‌ها از جشنواره فیلم فجر
مدیر دبیرخانه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر درباره روند ارسال آثار به دبیرخانه فجر توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، سیمون سیمونیان درباره ثبت‌نام آثار برای حضور در جشنواره گفت: در جشنواره سی‌وهفتم فیلمی مورد پذیرش است که پروانه ساخت یا نمایش سینمایی داشته باشد و فیلم‌های مستند بالای 70 دقیقه مجاز به ثبت‌نام هستند. مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با اشاره به مهلت ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه فیلم فجر به صورت اینترنتی و حضوری تا پایان آبان‌ماه است و بازبینی آثار توسط هیات انتخاب آذرماه صورت می‌گیرد یعنی متقاضیان باید آثار خود را به صورت DVD یا DCP در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند تا توسط هیات انتخاب در آذرماه بازبینی و هفته اول دی‌ماه نتیجه بازبینی‌ها اعلام شود و فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نسخه‌های DCP را برای نمایش عمومی و برای داوران آماده کنند. سیمونیان درباره آثار رسیده به دبیرخانه نیز گفت: از زمانی که فراخوان جشنواره اعلام شده استقبال فیلمسازان برای ثبت‌نام در بخش مستند، سینمایی و نگاه نو خوب بوده، البته در بخش نگاه نو تعداد فیلم بیشتری ثبت‌نام شده است.


تهران، میزبان نشست بین‌المللی جایزه ادبی فلسطین
با حضور میهمانانی از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی 14 کشور جهان اسلام، نشست بین‌المللی تأسیس جایزه ادبی فلسطین، روز 23 و 24 آبان‌ماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، در افتتاحیه این نشست 2 روزه که با حضور بیش از 20 میهمان از اتحادیه‌های نشر و انجمن‌های ادبی 14 کشور جهان اسلام برگزار می‌شود، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین خالد القدومی، نماینده جنبش اسلامی حماس و ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی دیگر میهمانان و سخنرانان این برنامه خواهند بود. در این نشست 2 روزه تخصصی که به میزبانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، قرار است میهمانان درباره تأسیس جایزه ادبی بین‌المللی فلسطین و زمینه‌های همکاری بیشتر تشکیلاتی و انتشاراتی همفکری و گفت‌وگو کنند. افتتاحیه نشست بین‌المللی تأسیس جایزه ادبی فلسطین، ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 23 آبان ماه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه قبل از تقاطع حافظ برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0048 sec