printlogo


کد خبر: 201640تاریخ: 1397/8/23 00:00
اخبار

متن شکوائیه ۱۰ بندی نمایندگان از آخوندی
 از عدم تحویل مسکن  تا سوختن مسافران در قطار
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکوائیه‌ ۱۰ بندی علیه وزیر سابق راه‌وشهرسازی تهیه و تدوین کرده‌اند. به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکوائیه‌ای علیه عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی تهیه کرده‌اند که قرار است هفته آینده به قوه قضائیه ارسال شود.
متن بخشی از این شکوائیه به شرح ذیل است:
۱- با توجه به اینکه عباس‌احمد آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی بارها قول داده بود و در پی آن رئیس‌جمهور هم وعده داده بود که پرونده مسکن‌مهر تا پایان ۱۳۹۶ در دولت یازدهم بسته می‌شود اما آبان ۹۷ هم رسید، هنوز
 ۳ میلیون واحد مسکن‌مهر نیمه‌تمام در سراسر کشور باقی مانده، مردم با وجود واریز میلیون‌ها تومان همچنان بلاتکلیف هستند، در حالی که آخوندی با خونسردی اعلام می‌کند که با افتخار حتی یک مسکن‌مهر را افتتاح نکردم. مسکن‌مهر به جای تکمیل طرح مزخرف خوانده شد.
۲- مساله و مشکل بعدی مردم در برف تهران در سال ۹۶ پدید آمد که طی آن شاهد بسته‌شدن اتوبان تهران-قم و سردگردانی ۲ روزه مسافران در جاده بودیم، خیلی از مردم می‌گفتند اگر بحران یا حادثه‌ای اتفاق افتد، چگونه مدیریت می‌شود وقتی یک برف ساده اتوبان تهران- قم را تعطیل کرد.
۳- حادثه قطار مشهد-تبریز در منطقه هفت‌خوان سمنان که باعث زنده سوختن تعدادی از زائران امام هشتم شده و در پی آن جمعی از نمایندگان تبریز و آذربایجان خواهان استیضاح آخوندی شدند ولی با لابی‌های گسترده این کار به سرانجام نرسید و در نهایت آخوندی اعلام کرد 3 بار استیضاح شدم و ۵ بار رأی اعتماد از مجلس گرفتم.
۴- حادثه هواپیمای تهران- یاسوج که کل مسافران و خدمه پرواز در کوه دنا از بین رفتند و آخوندی به عنوان وزیر راه‌وشهرسازی حتی عذرخواهی نکرد.
۵- حادثه کشتی سانچی در سواحل چین
۶- مشکل کامیون‌داران
۷- واگذاری احداث بندر چابهار به هندی‌ها در حالی که شرکت‌های داخلی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند.
۸- واگذاری کیترینگ فرودگاه امام خمینی به خارجی‌ها در حالی که کار مشکلی نیست که شرکت‌های داخلی نتوانند انجام دهند.
۹- مطرح کردن طرح مسکن اجتماعی و عدم افتتاح حتی یک مسکن اجتماعی
۱۰- خرید هواپیمای دست دوم و عدم نوسازی ناوگان هوایی و در نتیجه افزایش حوادث هوایی
به گزارش فارس، پیش‌تر حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس اعلام کرده بود جمعی از نمایندگان در حال تهیه و تنظیم شکوائیه‌ای علیه عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی هستند. وی اعلام کرده بود: «اسناد متعددی درباره عملکرد آقای آخوندی در اختیار نمایندگان است که همین اسناد دلیل امضای طرح استیضاح وی توسط بسیاری از نمایندگان از جریانات مختلف شد. اسناد را جمع‌آوری کرده و در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا دستگاه قضایی به اتهامات مطرح شده درباره آخوندی رسیدگی کند؛ امروز مردم شکایات متعددی از وزارت راه‌وشهرسازی بویژه در حوزه مسکن دارند که وزیر باید پاسخگوی آنها باشد».


10 هزار میلیارد برای افزایش حقوق کارکنان و کارگران
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید  ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش مستمری، حقوق‌ها و دستمزدها و خدمات بیمه‌ای تخصیص یافت. محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره افزایش حقوق‌ها در سال آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از درآمدهای بودجه‌ای کشور وابسته به سرفصل منابع نفتی است و به‌دلیل افزایش قیمت جهانی نفت در ماه‌های اخیر، پیش‌بینی‌ای که از سیر افزایش قیمت در ماه آینده وجود دارد و همچنین تسعیر ارز در اقتصاد کشور، آن چیزی که اتفاق می‌افتد این است که بخشی از درآمد ریالی کشور در حوزه نفت افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: در حال حاضر در قانون بودجه امسال عددی که برای تسعیر ارز در نظر گرفته شده حدود 4 هزار  تومان است. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با در نظر گرفتن شرایط تحریمی حدود
50 میلیارد دلار نفت بفروشیم.  وی توضیح داد: البته با اعمال جدا کردن 5/14 درصد سهم وزارت نفت از مجموع فروش نفت، با جدا کردن سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفتی و تعدیل میزان فروش به دلیل تحریم، 30  میلیارد دلار خالص منابع ارزی  از دلار محقق می‌شود.


Page Generated in 0/0048 sec