printlogo


کد خبر: 201723تاریخ: 1397/8/24 00:00
اخبار

وام اشتغال برای 12 هزار ایثارگر
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌های 96 و 97 حدود ۱۲ هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌ خوداشتغالی دریافت کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی شهیدی گفت: در سال 92 تعداد ایثارگران جویای شغل حدود 60 هزار نفر بود که با تلاش‌های صورت گرفته در 5 سال گذشته 95 هزار شغل توسط بنیاد برای ایثارگران ایجاد شده است. در سال‌های 96 و 97 نیز 12 هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی به بانک‌ها معرفی شدند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند. وی  با اشاره به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای سال 97 گفت: 750 میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود 6 درصد و در مناطق مرزی با سود 4 درصد در سال‌جاری برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.


توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه در بدو ورود بنده به دانشگاه به لحاظ کمی و کیفی بخش خواهران دانشگاه مذاهب اسلامی رو به تعطیلی می‌رفت، گفت: با یک کار جهادی و ضربتی جذب دانشجویان خواهر را آغاز کردیم و ظرف حدود ۴۵ روز، ۱۱۸ نفر جذب دانشجو داشتیم. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی در بندرعباس، سنندج و زاهدان فعالیت داشت و ما درصدد بودیم این دانشگاه را در چند استان دیگر نیز توسعه بدهیم و این اقدام خوشبختانه انجام شد و دانشگاه در استان‌های گلستان، بوشهر و قم فعالیت خود را آغاز کرده  است.  البته فعالیت دانشگاه در استان گلستان قرار است در هفته وحدت امسال آغاز شود. در آذربایجان‌غربی نیز (در ارومیه یا ماکو) دانشگاه مذاهب اسلامی در سال آینده کار خود را
شروع می‌کند.

برپایی ۵ نمایشگاه درباره زلزله کرمانشاه
همزمان با نخستین سالروز زلزله کرمانشاه، ۵ نمایشگاه عکس گروهی در تهران برپا شد. این مجموعه نمایشگاه با عنوان «هناسه دل» در موزه‌‌های امام علی(ع) و علی‎اکبر صنعتی، ایستگاه‌های متروی انقلاب، پیروزی و خانه هنرمندان ایران برپا شده‌ است. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه نمایشگاه «هناسه دل»، روایتی از قصه پرغصه مردم زلزله‌زده کرمانشاه است که با به تصویرکشیدن عکس‌های گروهی از عکاسان برپا شده است. در این نمایشگاه‌ها، ۸٠ تصویر منتخب از عکاسان مهدی قاسمی، مجید عسگری‌پور، احمد بلباسی، محمد زارع، رضا احمدوند و محمد خادم‌الشیخ به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه که تا پایان هفته آینده برقرار است، در موزه امام علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میرداماد، خیابان اسفندیار، پلاک ٣۵، از ساعت ۹ تا ١۸ و در موزه علی‌اکبر صنعتی واقع در ضلع شمال غربی میدان امام خمینی از ساعت ۹ تا ١۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انجام 66 مورد پیوند قلب
رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: انتظاری که از دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه پیوند قلب وجود دارد، ایجاد آمادگی 24ساعته در 365 روز سال مراکز پیوند با تقسیم‌بندی مناسب بین افراد تیم (در ایام تعطیل رسمی طولانی) است. به گزارش فارس، مهدی شادنوش در نشست آموزش کشوری هماهنگ‌کنندگان پیوند قلب، ضمن ارائه آمار میزان پیوند قلب در کشور به اهمیت جلوگیری از اتلاف قلب‌های مناسب با قابلیت پیوند پرداخت و گفت: در سال 1395، در 5 مرکز فعال تهران و 4 مرکز در سایر شهرهای کشور، تعداد ١١٩ مورد پیوند قلب انجام‌ شده است. همچنین در سال 1396  این تعداد به 144 پیوند در 6 مرکز فعال تهران و 4 مرکز در سایر شهرها رسیده است.  وی افزود: همچنین در 6 ماه اول سال جاری 66 مورد پیوند قلب در 6 مرکز فعال در تهران و 4 مرکز در دیگر شهرها انجام‌ شده است.
 


Page Generated in 0/0068 sec