printlogo


کد خبر: 201726تاریخ: 1397/8/24 00:00
اخبار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار شد
شفاف‌سازی کمک‌های مردم  توسط سلبریتی‌ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خواهش ما این است افرادی که جمع‌آوری نقدینگی از مردم برای کمک به زلزله‌دگان کرمانشاه را بر عهده داشتند، شفاف‌سازی کنند. به گزارش میزان، اسماعیل نجار در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای سلبریتی‌ها اظهار داشت: برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دستورالعمل داریم؛ افرادی که می‌خواهند کمک مردمی جمع‌آوری کنند می‌توانند در قالب خیریه‌ها فعالیت کنند. بحث ما شفاف‌سازی، هماهنگ و با برنامه عمل کردن است، برخی عزیزانی که جمع‌آوری نقدینگی داشتند با همکاری بنیاد مسکن و استانداری کار می‌کنند و اولویت ما هم بازسازی است تا سریع‌تر مردم به خانه‌های خود بروند.
وی گفت: گاهی می‌گویند کانکس خیلی سخت است و ما هم قبول داریم و کسی نمی‌گوید راحت است. چاره کار در وهله اول ساخت و ساز است. خواهش ما این است کسانی که جمع‌آوری نقدینگی از مردم برای کمک به زلزله‌دگان کرمانشاه را بر عهده داشتند، شفاف‌سازی کنند و اگر می‌خواهند هزینه‌ای انجام دهند در قالب ساخت مراکز عمومی مانند درمانگاه یا اگر مدرسه‌ای مانده هزینه کنند یا با کمک کمیته امداد امام خمینی، برای مددجویان این نهاد که ممکن است بیشتر مشکل داشته باشند، هزینه کنند. نجار افزود: اگر نمی‌خواهند با این روند انجام دهند می‌توانند نقدینگی‌های جمع‌آوری شده را به حساب هلال‌احمر یا کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند.

وزیر بهداشت وعده داد
ارسال داروهای بیماران خاص با پست
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 150 هزار بیمار خاص در کشور داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم ‏داروهای این بیماران را با پست به در خانه‌های آنها برسانیم، البته این کار در حال حاضر برای برخی بیماران انجام می‌شود.‏ به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی با اشاره به افتتاح همزمان 83 مرکز جامع ‏خدمات بیماران خاص در 59 دانشگاه علوم پزشکی کشور گفت: بیماران خاص صاحب مراکز جامع خدمات شدند و خدماتی که نیاز دارند در این مراکز تجمیع شده است. وی افزود: نیازی نیست این بیماران از این به بعد به مراکز استان‌ها مراجعه کنند، مگر مواردی که پزشکان و متخصصان تشخیص ‏بدهند که باید خدمات در سطوح بعدی به بیماران ارائه شود. در نتیجه تلاش می‌شود خدمات در نزدیک‌ترین منطقه به بیماران ارائه ‏شود.‏ وزیر بهداشت درباره تخصیص بودجه مناسب به بیماری‌های خاص نیز اظهار داشت: برخی بیماری‌ها به عنوان بیماری خاص ‏شناخته شده و سالانه مبالغی برای بودجه دارند اما برای برخی دیگر از بیماری‌ها این بودجه در نظر گرفته نشده است. در حال حاضر ‏باید به بحث بودجه برای این بیماری‌ها توجه کرد تا سازمان برنامه و بودجه و مجلس برای این بیماری‌ها اعتبار مناسبی را در نظر ‏بگیرند.‏ وی افزود: در حال حاضر حدود 150 هزار بیمار خاص در کشور داریم و امیدواریم در آینده بتوانیم ‏داروهای این بیماران را با پست به در خانه‌های آنها برسانیم، کما اینکه این کار برای برخی بیماران در حال حاضر انجام می‌شود.

جزئیات ذخایر دارویی  ایران در «تحریم»
رئیس سازمان غذا و دارو با تشریح وضعیت بازار دارویی کشور پس از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: در حال حاضر مشکل اصلی حوزه دارو در نقل و انتقال پول و کالاست.
غلامرضا اصغری درباره وضعیت بازار دارویی کشور با توجه به تحریم‌های آمریکایی، به ایسنا گفت: با توجه به اینکه از قبل مطلع بودیم تحریم‌ها ایجاد شده و تشدید می‌شود، پیش‌بینی‌های لازم انجام شد تا ذخایر کافی از داروهای مورد نیاز بویژه مواد اولیه دارویی تامین شود. به همین دلیلی نگرانی از بابت تامین دارو در بازار وجود ندارد. وی افزود: در حال حاضر آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند دارو و مواد غذایی در لیست تحریم قرار ندارد و این به مفهوم آن است شرکت‌هایی که فروشنده دارو به ایران بوده‌اند، همچنان می‌توانند با ایران معامله کنند؛ این چیزی است که اعلام شده است اما مشکل اصلی در نقل و انتقال پول و کالاست که به دلیل شرایط جدید تحریم‌ها مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده که البته برای آنها راه‌حل‌هایی پیدا کردیم.


Page Generated in 0/0063 sec