printlogo


کد خبر: 201737تاریخ: 1397/8/24 00:00
اخبار

با مسأله حضور زنان در ورزشگاه‌ها مردم را سرگرم نکنید
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی روز گذشته در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد در سخنانی با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا و زیاده‌خواهی‌‌های او، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا حق ندارد خود را ارباب کشورها بداند و ملت‌ها نباید بردگی را بپذیرند؛ هرچند اخیرا برخی متوجه شده و در برابر زیاده‌خواهی‌‌های استکبار ایستاده‌‌‌اند. به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران عالم را ستودنی خواند و گفت: ایران اسلامی با وجود همه دیکتاتوری‌ها همچنان در صحنه ایستاده و ان‌شاء‌الله این امر تداوم خواهد داشت. این مرجع تقلید با بیان اینکه وفای به عهد حتی در زمان جاهلیت نیز وجود داشته است، از رفتار کشورهای مستکبر در شکستن معاهدات انتقاد کرد و افزود: امروز برخی هر زمان دل‌شان خواست از قراردادها خارج می‌شوند، از این رو ملت و دولت باید بیدار باشند و بدانند با چه کسانی روبه‌رو هستند. وی با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود حرف‌‌های بی‌پایه و اساسی همچون خروج از سوریه، حذف سپاه و نداشتن موشک می‌زند، ابراز کرد: باید در مقابل چنین دشمنان زورگویی قوی باشیم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم. حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی خدمت‌رسانی به مردم و پرهیز از حاشیه‌ها را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: دولت باید بیشتر به فکر مردم باشد و با مسأله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را گرم نکند و به دنبال واقعیت‌ها باشد.

سیاست آمریکا علیه مقاومت  نهادینه کردن گفتمان سازش است
علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز در نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین اظهار داشت: نقش محور مقاومت در مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌‌های شوم دشمنان، نقشی فعال و پررنگ است و نقش مهم نویسندگان و ناشران در روشنگری و نشان دادن پشت‌پرده توطئه و تزویر آمریکایی‌ها و حامیان آنان در منطقه، نقشی تعیین‌کننده است. به‌گزارش مهر، وی گفت: سیاست‌ها و دیدگاه‌‌های آمریکا در برابر جریان بزرگ مقاومت، نهادینه‌‌سازی گفتمان سازش بوده تا بتواند به گونه‌ای مسیر رو به رشد جریان مقاومت اسلامی در منطقه را مهار و امنیت رژیم صهیونیستی را با راه‌اندازی جنگ‌‌های نیابتی و تبدیل مواجهه اسلامی - صهیونیستی به نزاع اسلامی- اسلامی، بیش از پیش تامین کند. مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: می‌توان در یک نگاه کلی، سیاست آمریکا برای مقابله با جبهه مقاومت را مثلث راهبردی فشار، مذاکره و امتیاز‌‌‌گیری برشمرد که جز با پذیرش خواسته‌ها و تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا در پی استقرار یک نظام مدون، نهادینه و پایدار آمریکایی در منطقه غرب آسیا محقق نمی‌شود.

امروز مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم برگزار می‌شود
مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم و یادواره شهدای نیروی هوافضای سپاه با سخنرانی سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و با حضور آحاد مردم و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سپاه، این مراسم امروز پنجشنبه 24/8/98 از ساعت 8 صبح در حسینیه امام رضا(ع) ستاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

استانداران «همدان، کرمان، زنجان و سیستان‌وبلوچستان» انتخاب شدند
هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود استانداران جدید استان‌های سیستان‌وبلوچستان، زنجان، کرمان و همدان را انتخاب کرد. براساس این گزارش، «احمدعلی موهبتی» به‌عنوان استاندار سیستان‌وبلوچستان، «فتح االله حقیقی» استاندار زنجان، «محمدجواد فدایی» استاندار کرمان و «سیدسعید شاهرخی» به‌عنوان استاندار همدان انتخاب شدند.گفتنی است، طبق گفته وزیر کشور براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، قرار است ۱۴ استاندار جدید با نظر هیات دولت جایگزین شوند.
 


Page Generated in 0/0244 sec