printlogo


کد خبر: 201738تاریخ: 1397/8/24 00:00
اخبار

 مردم باید با صدای رسا  گله‌ و نقدشان را بگویند
حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیات دولت گفت: کاخ‌نشینان کاخ سفید با تحریم‌ها، فشارها و شرایطی که در سیستم تبلیغاتی برای ناامید کردن مردم به‌وجود آورده بودند، براساس افکار واهی خود بر این تصور بودند 13 آبان روزی است که پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را کلید می‌زنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است مردم از مسؤولان گله‌ای داشته باشند، اشکالی ندارد؛ با صدای رسا، گله‌ و نقدشان را باید بگویند؛ باید همدیگر را یاری و کمک کنیم اما اینکه در برابر یک زورگو در دنیا محکم و قاطع می‌ایستند و نشان می‌دهند تحت تأثیر تبلیغات غلط آنها قرار نمی‌گیرند، یک موفقیت و پیروزی بزرگ است و باید به این ملت رشید، فهیم و شجاع و ملتی که آگاه به زمان است، تبریک گفت. رئیس‌جمهور اظهار داشت: سختی‌هایی در جامعه هست و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اینکه مردم وقتی در برابر توطئه آمریکا می‌ایستند، سرفراز هستند و شکست می‌دهند، این برای ملت عظیم‌الشأن ایران در این مقطع حساس یک افتخار بزرگ است.

رویترز: هیچ کشور اروپایی میزبان بسته پیشنهادی برجام نمی‌شود
رویترز عصر روز گذشته گزارش داد «مکانیسم و سازوکار ویژه اتحادیه اروپایی برای حفاظت از تجارت با ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا که بتازگی بازگردانده شدند، با خطر فروپاشی احتمالی مواجه است و هیچ کشوری در اتحادیه اروپایی از ترس مجازات آمریکا حاضر به میزبانی از این سازوکار نیست». به گزارش دانا، طبق گزارش این رسانه انگلیسی، منابع دیپلماتیک گفته‌اند: بعد از آنکه اتریش میزبانی سازوکار ویژه اتحادیه اروپایی را رد کرده، آلمان، فرانسه و انگلیس به عنوان قدرت‌های اصلی اروپایی به لوکزامبورگ برای میزبانی از این سازوکار فشار خواهند آورد. گزارش رویترز در حالی منتشر شده که روز سه‌شنبه، شبکه بلومبرگ گزارش داده بود 3 کشور اروپایی میزبانی از سازوکار ویژه اتحادیه اروپایی با ایران را رد کرده‌اند. در گزارش این رسانه آمریکایی آمده بود بعد از بلژیک و لوکزامبورگ، اتریش هم میزبانی از سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپایی با ایران را رد کرده است. به دنبال خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی بارها اعلام کرده‌اند خواهان حفظ این توافق و مراودات اقتصادی با تهران هستند و به همین منظور ابتکار موسوم به سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپایی با ایران مطرح شده است اما تاکنون این سازوکار به مرحله اجرا نرسیده است.

برخی بانک‌ها چراغ‌خاموش قوانین FATF را در کشور اجرا می‌کنند
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته، گفت: اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات خود در رابطه با CFT را دیر به مجلس ارسال کرده مغلطه‌کاری آقایان است و مجمع در تاریخ مقرر از طریق شورای نگهبان نظرات خود را به مجلس ارسال کرده است. وی افزود: شورای نگهبان در تاریخ 6 آبان‌ماه هم ایرادات خود و هم ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به CFT را به صورت مستقل به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان 22 ایراد به لایحه CFT وارد دانسته و در پایان نیز عنوان کرده چون ایرادات، ایراد به کنوانسیون است، مجلس نمی‌تواند این ایرادات را رفع کند. بنابراین، این هم خلاف امنیت ملی و هم خلاف شرع مقدس است. درست است مجلس در کنوانسیون شرط گذاشته اما در کنوانسیون نمی‌توان یک کلمه را کم یا یک کلمه را زیاد کرد و مانند لوایح دیگر نیست که با کم و زیاد کردن بتوان آن را اصلاح کرد. کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام 2 ایراد به لایحه الحاق به CFT وارد دانسته که یکی مغایرت این لایحه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگری مغایرتش با سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی است و 22 ایراد شورای نگهبان هم ایراد به کنوانسیون است نه متن لایحه. وی گفت: الان به صورت چراغ‌خاموش بسیاری از کارها در کشور در رابطه با CFT انجام شده و بسیاری از بانک‌ها کارهایی را در این زمینه انجام داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0064 sec