printlogo


کد خبر: 201756تاریخ: 1397/8/26 00:00
فرمانده کل سپاه پاسداران خبر داد
آزادی 5 مرزبان ربوده‌شده در میرجاوه

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با رایزنی انجام‌شده ۵ نفر از مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه که چندی پیش توسط عوامل نفوذی ربوده شده بودند آزاد شدند و بزودی به کشور منتقل می‌شوند.
از ۲۴ مهرماه گذشته که تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به دست اعضای گروهک ریگی ربوده شدند، ایران تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های دیپلماسی و نظامی انجام داد تا بتواند این مرزبانان را هر چه زودتر به کشور بازگرداند. سفرهای جداگانه وزیر امور خارجه و فرمانده نیروی زمینی سپاه به پاکستان و همچنین تماس تلفنی سرلشکر باقری با فرمانده ارتش این کشور در همین راستا انجام شد. در جلسه هفته گذشته وزیر اطلاعات با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اعلام شد مرزبانان سالم بوده و تروریست‌ها مرزبانان را در جایی، نزدیک مرز پاکستان و افغانستان نگهداری می‌کنند.
طبق این گزارش، از همان روزهای اول وقوع این حادثه، تلاش‌های گسترده و همه‌جانبه سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح برای آزادی مرزبانان شروع شد. فرمانده نیروی زمینی سپاه چند روز پس از وقوع این حادثه به پاکستان سفر کرد و در جلسات متعدد با مسؤولان و مقامات نظامی و امنیتی پاکستان، نگرانی ایران را درباره ناامنی‌های مرزی بویژه با فرمانده ارتش و مسؤولان امنیتی این کشور مطرح کرد. سردار «محمد پاکپور» همچنین در جریان این سفر درباره موضوع امنیت مرزی هم با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و دیگر مقامات نظامی پاکستان گفت‌وگو و رایزنی کرد. 28 مهرماه گذشته نیز سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان به مسأله ربایش تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز میرجاوه توسط یک گروهک تروریستی و انتقال آنها به درون خاک پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر مبنای توافقات فیمابین نیروهای مسلح 2 کشور برای تأمین امنیت مرزهای مشترک، انتظار داریم نیروهای مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم، نسبت به آزادسازی سریع‌تر سربازان و مرزبانان ربوده‌شده اهتمام کنند. در همین راستا سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری ظهر پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران در استان قزوین که در محل نشست کنگره ۳ هزار شهید برگزار شد، اظهار داشت: با رایزنی انجام شده ۵ نفر از مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه که چندی پیش توسط عوامل نفوذی ربوده شده بودند آزاد شده‌اند و بزودی به کشور منتقل می‌شوند. وی درباره اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان گفت: 5 نفر آزاد شده‌اند. تروریست‌ها در صددند تعدادی را که اسیر هستند با زندانیان خود معامله کنند اما پیگیر هستیم تا از طریق دولت پاکستان بتوانیم زمینه آزادی همه سربازان خود را فراهم کنیم. سردار جعفری گفت: جمهوری اسلامی زیر بار هیچ حرف زور و شروط غیرمنطقی تروریست‌ها نمی‌رود و با اقتدار کامل و با همکاری دولت پاکستان همه نیروهای نظامی خود را آزاد خواهیم کرد.
فرمانده سپاه مهرماه گذشته یک روز پس از ربودن مرزبانان ایرانی در میرجاوه در تشریح ماجرای ربوده ‌شدن سربازان در مرز میرجاوه گفته بود:‌ هر بار تلاش کردند با درگیری یک پایگاه و برجکی را بگیرند، نتوانستند و تنها راهی که دیدند این بود که یک نفر را نفوذ داده و یکی از نیروهای آنجا را از عوامل خودشان کردند، سپس احتمالاً مجبور شدند نیروهای رزمنده و مدافع پاسگاه و برجک ما را «بیهوش» کنند و پس از آن، آنها را بربایند. به گفته سردار جعفری، آنها که مطمئن بودند تا زمانی که رزمندگان‌مان و مدافعان ما «هوشیار» باشند، نمی‌توانند به هدف خود برسند، با این ترفند این کار را انجام دادند. در واقع این عمل‌، هنر نیست و ان‌شاءالله با پاسخ سخت و دندان‌شکن ما روبه‌رو می‌شوند. به گزارش مهر، فرمانده سپاه پاسداران درباره پاسخ به تهدیدات دشمن یادآور شد: بسیاری از پاسخ‌های‌مان غیررسانه‌ای و غیرعلنی و چراغ خاموش است اما شک نکنید همه پاسخ‌های ما برای دشمنان استکباری دردناک است.
اطلاعات آزادی مرزبانان را طرف پاکستانی داده است
سخنگوی سپاه نیز روز پنجشنبه در توضیح خبر مربوط به آزادی 5 مرزبان ایرانی گفت: آنچه درباره آزادی 5 تن از مرزبانان ایرانی منتشر شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته‌ است. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درباره نقل قول سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پیرامون آزادی 5 تن از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی گفت: آنچه اعلام شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف  پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته‌ و ما آن را دریافت کرده‌ایم.
سردارشریف با بیان اینکه سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمام مرزبانان به کار گرفته است، گفت: آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمام تلاش ما در این جهت ادامه خواهد داشت. همچنین محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از آزادی 5 مرزبان ایرانی خبر داد. در این توئیت آمده است این 5 مرزبان شرایط جسمانی خوبی دارند و در حال تحویل به مقامات ایرانی هستند. فیصل در ادامه توئیت خود نوشت: مسؤولان انتظامی و نیروهای مسلح پاکستان در حال تلاش برای آزادی دیگر مرزبانان ایرانی هستند.
 


Page Generated in 0/0282 sec