printlogo


کد خبر: 201757تاریخ: 1397/8/26 00:00
اخبار

مسؤولان در مسائل اقتصادی  جدی باشند
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه همراهان جنایات آل‌سعود و صهیونیست‌ها بدترین چهره را در دنیا دارند، گفت: مسؤولان و دست‌اندرکاران باید در مسائل اقتصادی ریزبین و جدی باشند. به گزارش مهر، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه نباید در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران در مسائل اقتصادی سودجویی شود، تاکید کرد: سودجویی‌ها، خیانت‌ها، احتکارها و اینکه اگر جایی خلافی شد قیمت سکه و دلار را فوری بالا ببرند و دیگر هم پایین نیاورند، کار فرد شیعه و مومن نیست. وی با توصیه به امین بودن در کارها و در نظر گرفتن جامعه و کشور برای جلوگیری از اخلال در اقتصاد گفت: تولید باید درست باشد و احتکار نشود و کالاها و اجناس باید به مردم بموقع ارائه شود تا گرانی به وجود نیاید. احتکار عملی شنیع  و قبیح است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خوشبختانه قوه‌قضائیه که در راس آن فقیهی عادل قرار دارد، مسائل را با دقت در موازین فقهی و شرعی دنبال می‌کند. از نیروی انتظامی و زحماتی که پلیس می‌کشد نیز باید تقدیر شود. تلاش باید بشدت انجام شود و مسؤولان و دست‌اندرکاران باید در مسائل اقتصادی ریزبین و جدی باشند.

ایران منسجم‌‌‌‌‌‌تر از گذشته در مقابل تحریم‌‌های آمریکا می‌ایستد
رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تلاش آمریکا برای شکستن اراده ایران، ابراز امیدواری کرد تهران از این بحران عبور کند. به گزارش فارس، «سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق  تأکید کرد آمریکا به دنبال شکستن اراده جمهوری اسلامی ایران است. حکیم تأکید کرد آمریکا این اقدام را از طریق فشار بین‌المللی و منطقه‌ای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فشارهای اقتصادی و ابزارهای خود بویژه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. شبکه خبری العالم به نقل از این مسؤول عراقی گزارش داد جنگ‌طلبان آمریکا علاقه و میل شدیدی برای تشدید اوضاع ایران دارند و نهادهای ایرانی هم نسبت به گذشته منسجم‌تر و توانمندتر شده‌اند. رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت منطقه خاورمیانه نه‌تنها به سوی آرامش در حرکت نیست، بلکه در مسیر تشدید تنش قرار دارد. وی تصریح کرد این وضعیت هم به این دلیل به‌وجود آمده که وضعیت مدام پیچیده‌‌‌‌‌‌تر شده است و نمی‌توان در مدت زمان کوتاهی آن را حل‌وفصل کرد. حکیم در پایان ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران از این بحران عبور کند و رویکرد ایالات متحده نسبت به خاورمیانه با میانه‌روی و عقلانیت همراه شود.

تصویب قطعنامه ضدایرانی  با حمایت کانادا و آمریکا
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با موضوع حقوق‌بشر به رای گذاشت که نتوانست موافقت 98 کشور را به خود اختصاص دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر،  در این رای‌گیری، 85 عضو رای مثبت، 30 عضو رای منفی و 68 عضو هم رای ممتنع دادند. پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس این قطعنامه را کانادا با همراهی آمریکا ارائه کرد. سفیر ایران در سازمان ملل گفت: جمع کردن رای از بانیان قطعنامه با توسل به فشار و ارعاب نسبت به دیگر کشورها توهین به حقوق بشر است. اسحاق آل‌حبیب افزود: بزرگ‌ترین دشمنان حقوق‌بشر و دموکراسی کسانی هستند که از آن به عنوان ابزار سیاست خارجی خود علیه ملت‌ها و دولت‌‌‌هایی استفاده می‌کنند که با منافع استکباری آنها در تضاد هستند. آل‌حبیب با اشاره به جنایات گروهک تروریستی منافقین و شهادت 17 هزار ایرانی گفت: از اعضای این فرقه تروریستی شناخته‌شده در عالی‌ترین سطوح سیاسی در واشنگتن برای فشار بر ایران پذیرایی گرم می‌شود. نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به تحریم‌‌های آمریکا ضد‌ایران گفت: استفاده از غذا و دارو به عنوان اسلحه علیه غیرنظامیان فقط یک نام دارد و آن جنایت علیه بشریت است.
قاسمی: محکوم می‌کنیم
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق‌بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس ۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حمایت برخی دولت‌هایی که خود از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق‌بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها هستند، ضمن محکوم کردن اقدام این گروه از کشورها اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظر گرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض‌آمیز، غرض‌ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می‌دانیم.
 


Page Generated in 0/0051 sec