printlogo


کد خبر: 201758تاریخ: 1397/8/26 00:00
اخبار

وضعیت گرانی  بشدت غم‌انگیز شده است
مرجع تقلید شیعیان با ابراز تأسف از وضعیت افسارگسیخته گرانی و قیمت کالا در کشور گفت: وضعیت گرانی و معیشتی امروز مردم بشدت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است.
به گزارش تسنیم، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی پنجشنبه گذشته در دیدار اعضای دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت و عدالت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت که برای اجرای عدالت، شفاف‌سازی و رفع نا عدالتی تشکیل‌شده تشکیلات مهم و مؤثری می‌تواند باشد. وی عنوان کرد: زمانی که یک منکر و خلاف در جامعه رایج می‌شود قیام همه‌جانبه نیز علیه آن لازم و واجب است و از همین رو نیز فعالیت‌های دیده‌بان شفافیت و عدالت بسیار مهم و حائز اهمیت است، دیده‌بان شفافیت و عدالت به گفتن و نوشتن در رسانه‌ها بسنده نکرده و در برابر ضدارزش‌ها به اقدام عملی دست بزند که قابل‌توجه  است.
استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تأسف از وضعیت گرانی‌های افسارگسیخته در کشور گفت: وضعیت گرانی و معیشتی امروز مردم بشدت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است که بخش قابل‌توجهی از آنها به علت تحریم‌ها نبوده و از کمبود نظارت‌ها و عدم روح جمعی در حوزه اقتصادی ناشی می‌شود.

درخواست از دادستان کشور
برای ورود به ماجرای ادعای ظریف
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه با اشاره به ادعای وزیر امور خارجه مبنی بر پولشویی‌ در کشور و عدم ارائه مستندات، از دادستان کشور خواست به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند. به گزارش فارس، در بخشی از این نامه آمده است: اگر ادعاهای ظریف درباره چندین هزار میلیارد پولشویی در کشور کذب باشد این مورد مصداقی از تشویش اذهان عمومی و فراهم کردن خوراک تبلیغات برای رسانه‌های معاند و ضربه به منافع تمام ملت ایران است و انتظار می‌رود دادستان به عنوان مدعی‌العموم، مساله را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

تهران به همکاری خود  با دمشق ادامه می‌دهد
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: آمریکا باید از مداخلات و بازی کثیف تروریستی خود در سوریه دست بردارد و مردم سوریه را با سیاست‌های غلط خود بیش از این آزار ندهد. به گزارش مهر، «راغب الحسین» رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران در راس هیاتی عالیرتبه به همراه «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران، با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کردند.   امیرعبداللهیان در این دیدار اظهار داشت: آمریکا باید از مداخلات و بازی کثیف تروریستی خود در سوریه دست بردارد و مردم سوریه را با سیاست‌های غلط خود بیش از این آزار ندهد. آمریکا در حیله‌ای جدید،  شرط بقای آقای بشار اسد را خروج ایران از سوریه می‌داند. تهران بر مبنای موافقتنامه دفاعی به همکاری خود با سوریه ادامه می‌دهد.

آمریکا: برای مقابله با ایران شریکی بهتر از سعودی‌ها نداریم
جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه می‌گوید واشنگتن برای مقابله با ایران شریکی بهتر از عربستان سعودی ندارد و بدون سعودی‌ها نمی‌توانست آنچه را که امروز [علیه ایران] انجام می‌دهد، انجام دهد. به گزارش فارس به نقل از نیوزویک، این دیپلمات آمریکایی که در ششمین نشست سالانه «دیفنس وان» سخن می‌گفت، اظهار داشت عملیات مستقیم نظامی برای شکست دادن ایران و شبکه رو به گسترش متحدان مسلح آن کافی نیست که بسیاری از آنها به ادعای این مقام آمریکایی از شبه‌نظامیان شیعه تشکیل شده‌اند. وی افزود: «برای شکست دادن نفوذ مداخله‌جوی ایران، باید عملیات‌های ثبات‌ساز در چنین کشورهایی اجرا کنیم». وی بدون اشاره به اینکه ایران اصلی‌ترین نیروی مقابله‌کننده با گروه تروریستی داعش در منطقه بوده مدعی شد: «اگر نتوانیم از پس مشکلات پیش رو برآییم، ایران داعشی دیگر ایجاد خواهد کرد!»  سخنان جفری در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016، هیلاری کلینتون و باراک اوباما، وزیر خارجه و رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده را مسؤول ایجاد داعش دانسته و گفته بود: «آنها مشتی متقلبند. آنها داعش را به وجود آوردند».


Page Generated in 0/0052 sec