printlogo


کد خبر: 201761تاریخ: 1397/8/26 00:00
اخبار

نصب برچسب قیمت روز روی کالاها
با وجود نوسان نرخ ارز و ثابت نبودن قیمت‌ها، فعالان صنف رایانه موظف به نصب برچسب قیمت روز روی کالا هستند و بازرسی‌ برای اطمینان از نصب برچسب از ابتدای این هفته آغاز می‌شود. سید‌مهدی میر‌مهدی‌کمجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تاکید اتاق اصناف تهران، واحدهای صنفی باید هر کالا را جداگانه با درج قیمت و نوع کالا و ساخت آن به وسیله برچسب مشخص کنند. وی ادامه داد: حتی با توجه به نوسان نرخ ارز و ثابت نبودن قیمت‌ها، فعالان صنف رایانه موظف به نصب برچسب با درج قیمت روز روی کالا هستند. میر‌مهدی در پاسخ به اینکه فعالان بازار می‌گویند با نوسان نرخ ارز، قیمت‌ها هر روز تغییر می‌کند و به‌رغم الزامی بودن این دستور اما در عمل نمی‌توانند هر روز برچسب قیمت تنظیم کنند، گفت: شخصی که به هر شغلی مشغول است طبق قانون وظایفی دارد و قانون این وظیفه را برای اصناف و افرادی که در بازار مشغولند، وضع کرده و نمی‌توانند به هیچ دلیلی از وظیفه خود شانه خالی کنند. وی تصریح کرد: از امروز و فردا بازرسان اتحادیه با مراجعه به واحدهای صنفی، نصب برچسب را بررسی می‌‌کنند و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل، واحد صنفی متخلف به بازرسی اصناف، بازرسی ۱۲۴ و تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.


برگزاری نخستین‌ شورای فقهی بانک مرکزی
اولین جلسه شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۱۶ قانون برنامه ششم توسعه کشور، به ریاست رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شد. به گزارش بانک مرکزی، این شورا با هدف اطمینان از اجرای درست عملیات بانکی بدون ربا در نظام بانکی کشور و اظهارنظر نسبت به رویه‌های ابزار رایج شیوه‌های عملیاتی، دستورالعمل‌ها و چارچوب قراردادها و نحوه اجرای آنها از جهت انطباق با موازین فقه اسلامی تشکیل شده است.


قیمت نفت دوباره صعودی شد
دیروز قیمت هر بشکه نفت برنت با ۴۸ سنت، معادل 7/0 درصد رشد به ۶۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. به گزارش تسنیم، در حالی که احتمال کاهش عرضه نفت اوپک بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت با افزایش روبه‌رو بود، هرچند که رشد بی‌رویه تولید نفت آمریکا موجب شد تا رشد قیمت‌ها محدود باشد. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌خام آمریکا با 38 سنت، معادل 7/0 درصد افزایش به 56 دلار و 84 سنت رسید.  اوپک نگران است که سیر سقوط قیمت نفت در سال 2014 دوباره تکرار شود. به گفته منابع آگاه، عربستان می‌خواهد تولید خود را به میزان 4/1 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این رقم حدود 5/1 درصد کل عرضه جهانی نفت است. در حالی که اوپک قصد دارد تولید خود را محدود کند، تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به رقم بی‌سابقه 7/11 میلیون بشکه در روز رسید.
رشد ۴۰ درصدی درآمد نفتی دولت
بررسی گزارش بودجه ۹۷ نشان می‌دهد، درآمدهای نفتی در نیمه نخست سال جاری با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است. به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش عملکرد بودجه، در 6 ماه نخست سال جاری درآمدهای دولت از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای با رشد 40 درصدی از 63 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. همچنین در این مدت منابع حاصل از فروش نفت‌خام 52 هزار میلیارد تومان بوده که رشد 76 درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس، منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی 5/4‌هزار میلیارد تومان بوده که با افت 40درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر اوپک از افت 156 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در اکتبر 2018 خبر داد و اعلام کرد قیمت نفت ایران در این ماه با افزایش 3/2‌درصدی به 04/77‌دلار در هر بشکه رسیده است. متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 10‌ماهه 2018 میلادی 59/69 دلار در هر بشکه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 39 درصد رشد داشته است.
 


Page Generated in 0/0049 sec