printlogo


کد خبر: 201766تاریخ: 1397/8/26 00:00
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد
نیاز 5 استان کشور به ذخیره خون

گروه اجتماعی: سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: ۹۰ درصد مردم ایران دارای گروه‌های خونی مثبت و ۱۰ درصد دارای گروه‌های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است.
به گزارش تسنیم، بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.
حاجی‌بیگی ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران مسؤول تامین خون و فرآورده‌های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استان‌ها، نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود. وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده‌های آن را در کشور دارد، البته در شهرهایی که بیماران خاص بویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آنها زندگی می‌کنند مانند شهرهای استان‌های گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است. حاجی‌بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. 90 درصد مردم ایران دارای گروه‌های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه‌های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است، البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و O منفی نیاز زیادی وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0048 sec