printlogo


کد خبر: 201797تاریخ: 1397/8/26 00:00
اخبار

ژولیان آسانژ در آمریکا  در یک پرونده دیگر متهم شده است
ژولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس که سال ۲۰۱۰ اقدام به انتشار تعداد زیادی از اسناد محرمانه آمریکا کرده، در این کشور با اتهام جدید مواجه شده است. پایگاه ویکی‌لیکس پنجشنبه شب با تایید این خبر اعلام کرد چند دادستان آمریکایی در جریان رسیدگی به یک پرونده دیگر با بی‌ملاحظگی از وجود اتهام یاد شده که قرار بود محرمانه بماند، پرده برداشته‌اند. این در حالی است که هنوز اطلاعات دقیقی از ماهیت و جزئیات این اتهام در دست نیست و منابع قضایی نسبت به آن سکوت کرده‌اند. ویکی‌لیکس با انتشار پیامی روی توئیتر اعلام کرد: دستگاه قضایی آمریکا به طور تصادفی از طرح اتهامات مخفی بر ضد ژولیان آسانژ پرده برداشته، در حالی که به نظر می‌رسد این مساله به صورت سهوی و هنگام انتشار موارد اتهامی در پرونده دیگری که به ایالت ویرجینیا مرتبط بوده، روی داده است. موسس پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس به دلیل انتشار صدها سند محرمانه نظامی و سیاسی دولت آمریکا با احتمال محاکمه در این کشور روبه‌رو است. دیپلمات‌های روس سال گذشته با نزدیک شدن به افراد مرتبط با ژولیان آسانژ سعی کردند با ارائه یک نقشه فرار او را برای خروج از بریتانیا متقاعد کنند.

آبه: هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در مناطق مورد مناقشه نخواهد بود
شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت اگر جزایر مورد اختلاف میان 2 کشور در اختیار ژاپن قرار بگیرد، هیچ پایگاه آمریکایی در آنها ایجاد نخواهد شد. روزنامه ژاپنی «آساهی» جمعه نوشت، آبه به منظور تمایل برای حل اختلافات موجود میان توکیو و مسکو که از زمان جنگ دوم جهانی در زمینه مالکیت 4 جزیره ایجاد شده است  به پوتین گفت در صورتی که این جزایر در اختیار ژاپن قرار گیرد، نظامیان آمریکایی به این پایگاه‌ها نخواهند آمد. این جزایر در روسیه با نام کوریل جنوبی و در ژاپن با نام مناطق شمالی شناخته می‌شوند. این جزایر برای روسیه از اهمیت راهبردی برخوردارند و به این کشور امکان می‌دهند به غرب اقیانوس آرام دسترسی دریایی داشته باشد.

پایان می ‌در نوامبر
تنها چند ساعت پس از کسب توافق نهایی بر سر پیش‌نویس توافق بریگزیت بین دولت بریتانیا و کمیسیون اروپا، دومینیک راب، وزیر بریگزیت دولت محافظه کار بریتانیا از سمت خود استعفا کرد و این موضوع می‌رفت تا موقعیت ترزا می ‌را شکننده‌تر از همیشه کند. برخی حتی استعفای او را محتمل می‌دانستند اما نخست‌وزیر بریتانیا روز پنجشنبه ۲۴ آبان در نشست پارلمان باز هم از توافق بریگزیت دفاع کرد. ترزا می ‌در کنفرانس خبری شامگاه پنجشنبه در لندن گفت: «خدمت کردن به دولت بریتانیا افتخاری بزرگ است اما باید بدانیم که در مقام رئیس دولت باید منافع دولت را بدون در نظر گرفتن منافع حزبی یا گروهی پاس بداریم. از همان آغاز در مقام نخست‌وزیر می‌دانستم برای مردم بریتانیا چه می‌خواهم، به همین دلیل در مذاکرات بریگزیت با دقت لازم به مسائل مرزی و حفظ منافع تجاری و اقتصادی بریتانیا توجه کردیم. توافق اخیر تمام جوانب برای حفظ منافع مردم بریتانیا را در نظر گرفته است». در حالی که تعدادی از وزرای کابینه انگلیس در اعتراض به پیش‌نویس توافق بریگزیت از کابینه کناره‌گیری کرده‌اند، ارزش پوند در برابر دلار و یورو بشدت کاهش یافت.

کره‌شمالی یک سلاح جدید را آزمایش کرد
رهبر کره‌شمالی بر آزمایش یک سلاح جدید تاکتیکی ناشناس نظارت کرده است. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بر آزمایش موفقیت‌آمیز یک سلاح تاکتیکی جدید نظارت داشته است. بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد آزمایش سلاح تاکتیکی جدید کره‌شمالی تلاشی برای اعمال فشار بر کره‌جنوبی و ایالات متحده بوده است. به نظر نمی‌رسد این سلاح جدید یک سلاح هسته‌ای یا یک موشک دوربرد باشد که توانایی هدف قراردادن آمریکا را داشته باشد. به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، آزمایش تسلیحات کره‌شمالی می‌تواند بر مسیر تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن در قبال پیونگ یانگ که فعلا به بن‌بست رسیده، تاثیر زیادی داشته است.


Page Generated in 0/0050 sec