printlogo


کد خبر: 201884تاریخ: 1397/8/28 00:00
اخبار

مدیران جوان راهی حوزه هنری شدند
طی احکامی جداگانه از سوی معاون هنری حوزه هنری، عباس محمدی به سمت مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و میلاد عرفان‌پور به سمت مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری منصوب شدند. به گزارش فارس، محمدی مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری و سرپرستی حوزه هنری کودک و نوجوان را در کارنامه خود دارد. همچنین میلاد عرفان‌پور، شاعر و ترانه‌سرای کشور، متولد ۱۳۶۷ در شیراز است. او تاکنون برنده یا نامزد جایزه‌های معتبر ادبی از جمله قلم زرین و جشنواره شعر فجر بوده ‌است. مدیریت دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، ابداع و دبیری دوره‌های سالانه شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) و تدریس ادبیات در دانشگاه از فعالیت‌های سالیان اخیر میلاد عرفان‌پور بوده است.


مجیدی و درویش در جمع داوران بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت
مجید مجیدی و احمدرضا درویش به همراه ۳ سینماگر از بنگلادش، آمریکا و استرالیا،‌ فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت را داوری می‌کنند. به گزارش «وطن امروز»، 5 چهره سینمایی از ایران و کشورهای استرالیا، بنگلادش و آمریکا ترکیب هیأت داوری فیلم‌های سینمایی بخش بین‌الملل جشنواره را تشکیل می‌دهند. در این خبر اسامی این هیأت داوری به این ترتیب آمده است: مجید مجیدی از ایران، احمدرضا درویش از ایران، مارتین مهاندو از استرالیا، غلام ربانی بیپلوب از بنگلادش، رودریگو ویلا از آمریکا. این هیأت قرار است ۱۲ عنوان فیلم سینمایی راه‌یافته به بخش مسابقه این رویداد سینمایی را داوری کند. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از ۵ تا ۹ آذرماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.


نوش‌آفرین انصاری  به شوکران می‌آید
شانزدهمین قسمت برنامه تلویزیونی‌«شوکران»،دوشنبه  ۲۸ آبان با حضور دکتر نوش‌آفرین انصاری، ازبنیانگذاران کتابداری نوین ایران از شبکه 4 پخش می‌شود.  به گزارش «وطن امروز»، وی متولد ١٣١٨ در هندوستان، از شاگردان محمدعلی جمالزاده و عباس زریاب خویی، دبیر شورای کتاب کودک (از ابتدای انقلاب تاکنون)، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کتابداری از مدرسه عالی ژنو در سوییس و دانشگاه مک‌گیل کانادا، دکترای کتابداری از دانشگاه تورنتو، عضو سابق هیأت علمی و مدیر گروه کتابداری دانشگاه تهران، رئیس پیشین کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، مؤسس گروه کتابداری در دانشکده علوم تربیتی و برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی است. «شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود.

طولانی‌ترین سریال نوجوانانه تلویزیون در نیمه راه
نویسنده داستان‌های مجموعه تلویزیونی «حکایت‌های کمال» از به نیمه رسیدن تصویربرداری این سریال ۱۵۰ قسمتی خبر داد. به گزارش فارس، «محمد میرکیانی» نویسنده سریال «حکایت‌های کمال» گفت: حکایت‌های کمال یک مجموعه ۱۵۰ قسمتی است که در ۵ فصل تولید خواهد شد، فصل اول آن ۳۱ قسمت خواهد بود و اگر با همت سازمان صداوسیما کل ۱۵۰ قسمت تولید شود این مجموعه بزرگ‌ترین مجموعه داستانی در طول تاریخ رسانه رسانه ملی برای مخاطب کودک و نوجوان خواهد بود. فضای این مجموعه فضای دهه ۴۰ تهران قدیم است و ناگفته‌هایی از سبک زندگی ایرانی - اسلامی و آداب و رسوم سنتی ملی و مذهبی ما را در آن مقطع زمانی به تصویر می‌کشد. در حال حاضر تصویربرداری نیمی از سریال به پایان رسیده و لوکیشن‌های سریال در شهرک سینمایی غزالی که همان محله کمال است، ساخته شده است. محمود پاک‌نیت، شهره لرستانی، نگار عابدی، فلور نظری، علی مسلمی، کاظم هژیرآزاد، شهرام عبدلی و محمدرضا شیرخانلو از جمله بازیگران این مجموعه هستند.
 


Page Generated in 0/0111 sec