printlogo


کد خبر: 201885تاریخ: 1397/8/28 00:00
اخبار

دهمین شب طنز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
دهمین شب طنز انقلاب اسلامی همراه با برنامه‌‌‌هایی نظیر شعر و نثرخوانی، استند‌آپ کمدی و اجرای موسیقی از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی، سه‌شنبه 29 آبان در حسینیه هنر برگزار می‌شود.  به گزارش
«وطن امروز»، دهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز» همراه با برنامه‌‌‌هایی نظیر شعر و نثر خوانی، استند‌آپ کمدی و اجرای موسیقی از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در حسینیه هنر برگزار می‌شود. این برنامه روز سه‌شنبه 29 آبان، از ساعت 17:30 تا 19:30 در حسینیه هنر، واقع در میدان انقلاب، خیابان 16 آذر، پلاک 60 از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. حضور برای عموم مردم در این برنامه آزاد است.


چگونه «هیتلرهای جدید»  در اروپا رشد کردند
با ظهور جریان‌‌های راست افراطی در سراسر جهان از جمله اروپا، مجید عزیزی با مستند «بازگشت نازی» سراغ موضوع ریشه‌یابی چگونگی به قدرت رسیدن این جریان‌ها رفته است. به گزارش روابط عمومی خانه مستند، این مستند از پایان جنگ دوم جهانی به بررسی زمینه‌‌های شکل‌‌‌گیری اتحادیه اروپایی می‌پردازد. مجید عزیزی در همین زمینه می‌گوید: سیل زیاد مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپایی، موجب تقویت افکار ناسیونالیستی در کشورهای اروپایی شده است و آنها اکنون فکر می‌کنند مورد تهاجم فرهنگی و انسانی قرار گرفته‌‌اند و در یک رویکرد واکنشی تمایل به افکاری ناسیونالیستی پیدا کرده‌‌‌اند. وی در ادامه درباره ریشه‌یابی مسأله ظهور مجدد جریان‌‌های راست افراطی اظهار می‌دارد: از سوی دیگر جریان‌‌های راست افراطی که ریشه در سال‌‌های دور در کشور‌‌های اروپایی دارند، زمینه را برای عرض اندام مناسب می‌بینند و با طرح شعار‌‌های خود توانسته‌‌اند شهروندان اروپایی را به سمت خود متمایل کنند. مستند «بازگشت نازی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید عزیزی محصول خانه مستند است که بزودی برای پخش از شبکه‌‌های سیما آماده می‌شود.

رونمایی از «خاطرات همسایه نیاگارا» با تجلیل از دوبلور ا‌یکیوسان
مستند «خاطرات همسایه نیاگارا» تولید جدید شبکه مستند با حضور مدیران شبکه مستند و بزرگان عرصه دوبله رونمایی و از بیش از 30 سال فعالیت هنری عباس نباتی  هنرمند پیشکسوت دوبله تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، در این مراسم منوچهر اسماعیلی، پیشکسوت هنر دوبله در سخنانی درباره عباس نباتی گفت: نباتی ۶۰ سال پا به پای ما در عرصه دوبله تاخت و از نفس نیفتاد، امیدوارم بقیه وجودش در سال‌های باقیمانده همچنان پرنفس باشد. در ادامه این مراسم عباس نباتی در مراسم تجلیل خود با قدردانی از حضور علاقه‌مندان و همکارانش گفت: از شبکه مستند سپاسگزارم که پروژه پاسداشت هنرمندان را ابداع کرد. دوبلور کارتون‌های به‌یادماندنی «ایکیوسان»، «گربه‌سگ»، «بل و سباستین» و همچنین «دور دنیا در ۸۰ روز» و «باخانمان» افزود: امیدوارم جوانان همراه ما که در حال حاضر در کنار ما هستند و همین‌طور کسانی که در حال تعلیم هستند، موفق باشند و بتوانند دوبله را همان‌گونه که طی ۶۰ سال گذشته پویا بوده و کیفیت داشته است به سرانجام برسانند. دوبله زمانی لذتبخش است که کیفیت داشته باشد و مخاطب را به هیجان بیاورد.


معرفی داوران شعر و داستان سوره
همزمان با اعطای حکم داوران بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان‌سوره، ارزیابی ترانه‌ها، اشعار نو و کلاسیک این رویداد ادبی و فرهنگی آغاز شد. به گزارش مهر، در بخش «شعر کلاسیک» حسنا محمدزاده، محمدحسین ملکیان، محمود حبیبی‌کسبی و محمدمهدی سیار آثار را ارزیابی و بررسی می‌کنند. در بخش «شعر نو» مجید سعدآبادی، هاشم کرونی و رسول پیره به داوری اشعار نو این رویداد ادبی می‌پردازند. همچنین رضا نیکوکار، سیدحسین متولیان و حامد عسگری داوری ترانه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره را برعهده گرفتند. محمدرضا شرفی‌خبوشان، دبیری علمی بخش داستان و سیدمحمدجواد شرافت، دبیری علمی بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره را برعهده دارند.


Page Generated in 0/0105 sec