printlogo


کد خبر: 201898تاریخ: 1397/8/28 00:00
پارااروپا

آتش خشم و تبعیض  خیابان‌‌های پاریس را شعله‌ور کرده است
یک کشته و 200 زخمی در شب پاریسی!
گروه بین‌الملل: اروپا با چالش‌‌های جدی روبه‌رو است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. دولت‌‌های اروپایی در حالی به استقبال سال 2019 می‌روند که در فرانسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، انگلیس و آلمان به عنوان محورهای اصلی این قاره شاهد چالش‌‌های اجتماعی و سیاسی هستیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. حدود ۲۴۴ هزار نفر از معترضان به تصمیم دولت در افزایش قیمت سوخت، حدود ۲ هزار راه‌ مواصلاتی در فرانسه را بند آوردند. به گزارش وزارت کشور فرانسه، ۱۲۰۰ تن از این معترضان شامگاه شنبه با تجمع در میدان کنکورد و در حالی که شعار می‌دادند «مکرون استعفا»، خیابان شانزلیزه را در پاریس بستند. به گفته این وزارتخانه، ماموران ناچار شده‌اند با شلیک گاز اشک‌آور راه‌های بزرگ مجاور را باز کنند. اعتراضات به افزایش قیمت سوخت در فرانسه توسط احزاب سیاسی یا اتحادیه‌های کارگری آغاز نشده است و شهروندان معترض و منفرد آغازگر آن بوده‌اند. علامت معترضان، که به آنان جلیقه‌زردها می‌گویند، پوشیدن جلیقه‌های ایمنی شب‌رنگ است که وجود آنها در خودروی تمام رانندگان فرانسوی الزامی است. خبرگزاری رویترز  هم در گزارش خود اعلام کرد: این راهپیمایی‌ها که در رسانه‌های اجتماعی هماهنگ شده بودند، اعتراضی به افزایش قیمت سوخت و منعکس کردن شکایت‌ها نسبت به فشار حس شده در قدرت خرید مردم و افزایش نارضایتی‌ها نسبت به عملکرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بود؛ رئیس‌جمهوری که از نظر بسیاری از مردم نسبت به شهروندان طبقه پایین و معمولی کشورش بی‌اعتنا و بی‌توجه است. کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه گفت: در یکی از ترافیک‌های به‌وجود آمده در استان ساووآ، راننده‌ای که از تجمع معترضان در اطراف خودرواش عصبانی شده بود، تلاش کرد سرعت خودروی خود را افزایش دهد که یک معترض زن را زیر گرفت و باعث مرگ او شد.
در همین حال  پلیس برای متفرق کردن معترضان از ورودی تونلی در رشته‌کوه مون‌بلان در آلپ، در نزدیکی کاخ الیزه در پاریس و همچنین در مرکز لیون متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد. مکرون در ۱۸ ماهی که زمام امور کشور را به دست گرفته به‌خاطر ایجاد تغییرات در قوانین کار و همچنین ایجاد تغییرات اساسی در اپراتور راه‌آهن دولتی SNCF که بشدت زیر بار بدهی قرار دارد، با اعتراضات خیابانی و اتحادیه‌های تجاری مواجه شده، در حالی که مکرون اعلام کرده هدف از این اقدامات ایجاد رونق مجدد در اقتصاد بوده است. رئیس‌جمهوری فرانسه که از سوی مخالفان سیاسی‌اش به‌خاطر برنامه‌هایی همچون پایان دادن به مالیات بر ثروت و دارایی به عنوان رئیس‌جمهور ثروتمندان توصیف شده با کاهش محبوبیت خود در بین مردم مواجه شده است، به‌طوری که در حال حاضر محبوبیتش با کاهشی جدید به
۲۵ درصد رسیده است.

کوربین: حزب کارگر علیه ترزا می ‌و ایده او رأی خواهد داد
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: اکثریت پارلمان از توافق‌های گمرکی با اتحادیه اروپایی استقبال می‌کنند. وی افزود: حزب متبوعش علیه برنامه بریگزیت که دولت «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا آن را ارائه داده است، رای خواهد داد. وی گفت: شرایط فعلی بریگزیت قابل ‌قبول نیست. کوربین در ادامه افزود: برگزاری همه‌پرسی دوم در رابطه با بریگزیت برنامه‌ای برای آینده است.
وی افزود: در صورت رد این بریگزیت از سوی پارلمان، دولت باید بر سر مفاد آن مذاکره کند. در همین حال ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا پیش از این گفته بود 7 روز آینده از اهمیت بسیاری برای آینده کشور برخوردار است. وی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای‌نیوز گفت: 7 روز آینده اهمیت بسیاری برای آینده کشور دارد.
می ‌افزود: تا جایی که من می‌دانم، مخالفت با رهبری‌ام هنوز به مرحله‌ای نرسیده که کار به همه‌پرسی بکشد.  انگلیس با توجه به این تفاسیر وضعیت بحرانی را تجربه می‌کند به همین جهت به نظر نمی‌رسد ایده خروج از اتحادیه اروپایی ترزا می ‌چندان بتواند مورد تایید نمایندگان و مردم این کشور قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0099 sec