printlogo


کد خبر: 201899تاریخ: 1397/8/28 00:00
اخبار

بشار جعفری: سوریه جولان را  رها نخواهد کرد
بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان تاکید کرد دمشق حاکمیتش بر جولان را یا به طور مسالمت‌آمیز یا با جنگ پس خواهد گرفت اما دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان مدعی شد این رژیم از  جولان خارج نخواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: مجمع عمومی با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی رای مثبت داد، اشغالگری اسرائیل بر این منطقه را محکوم کرد و تمام اقدامات این رژیم اشغالگر در این منطقه را باطل و بیهوده دانست. جعفری در ادامه افزود: رای منفی آمریکا علیه پیش‌نویس جولان اشغالی بیانگر این پیام آشکار است که نقشی که واشنگتن مدعی آن است و خود را ناظر بر روند صلح در خاورمیانه می‌داند، پایان یافته است.

رمضان قدیروف به بحرین سفر کرد
رمضان قدیروف، رئیس منطقه‌ای چچن برای دیدار با مقامات بحرینی به این جزیره سفر کرده است. بحرین که با چالش‌های جدی از سوی گروه‌های آزادی‌بخش روبه‌رو است، از هر فرصتی برای خروج از انزوا استفاده می‌کند و تلاش دارد با جمهوری‌های مسلمان‌نشین روسیه روابطش را تقویت کند.
در همین حال شیخ بحرینی که به مسکو نیز سفر کرده بود، میزبان رمضان قدیروف بود. رمضان قدیروف در همین حال در توئیتی نوشت شام را با شیخ بحرینی صرف کرده است. شیخ بحرینی طی ماه‌های گذشته دست به سرکوب شدید مخالفانش زده است به گونه‌ای که تمام جریان‌های حقوق بشری نسبت به تحولات بحرین و کشتار مخالفان در این جزیره ابراز نگرانی کرده‌اند. بحرین از اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و از نزدیک‌ترین همپیمانان به سعودی محسوب می‌شود.


موج نفرت جهانی از بن‌سلمان
موج ابراز نفرت جهانی نسبت به ولیعهد سعودی به تظاهرات ضد نژادپرستی در انگلیس کشید.
 روز شنبه هزاران تن از اهالی لندن در تظاهرات «همبستگی ملی علیه نژادپرستی و فاشیسم» شرکت کردند. صدها تن نیز مقابل مقر بنگاه خبرپراکنی سلطنتی (بی‌بی‌سی) تجمع کردند.
 در این میان برخی تظاهر‌کنندگان جلب توجه می‌کردند که با پوشیدن دشداشه و عقال سعودی خود را شبیه محمد بن‌سلمان کرده بودند و در سلولی شبیه زندان قرار گرفته بودند تا بدین طریق ولیعهد عربستان را یک مجرم معرفی کنند. آنها اعلام کردند خواهان ادامه تحقیقات درباره نقش ولیعهد سعودی در قتل فجیع جمال خاشقجی هستند.

ردپای ولیعهد امارات در قتل خاشقجی
رسانه‌‌های ترکیه‌ای در ادامه  افشاگری‌های‌شان درباره جنایت قتل خاشقجی، جزئیات دیگری را فاش کردند.
 روزنامه «ینی شفق» نزدیک به حزب حاکم «آک پارتی» در گزارشی نوشت که تیم دومی که برای سرپوش گذاشتن بر قتل «خاشقچی» یک روز قبل از جنایت وارد استانبول شده بود، از سوی «محمد دحلان» مامور ولیعهد امارات عربی متحده، گسیل شده بود نه محمد بن‌سلمان. دحلان، رئیس سابق دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان و رابط ابوظبی با تل‌آویو و گروه تروریستی القاعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نقشی فعال در جمع‌آوری یک تیم برای پاکسازی آثار قتل خاشقجی در کنسولگری ریاض در ترکیه بر عهده داشت. به نوشته روزنامه ترک، همان تیمی که دحلان به استانبول اعزام کرده بود، پشت ترور یک مقام ارشد حماس به نام «محمود المبحوح»  در سال ۲۰۱۰ نیز قرار داشتند.
 


Page Generated in 0/0055 sec