printlogo


کد خبر: 201914تاریخ: 1397/8/28 00:00
کوتاه و گویا

 آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «علم برای همه» که از ۲۰ آبان‌ماه ۹۷ در محل این موزه در خیابان سی تیر در حال برگزاری بود، عصر جمعه ۲۵ آبان برگزار شد. سیف‌الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری در این مراسم به تلاش ۹ ماهه همکاران موزه در برگزاری این جشنواره علمی اشاره کرد و افزود: موزه ملی علوم و فناوری برای رسیدن به اهداف متعالی خود که همان ترویج علم در جامعه است، شیوه‎های گوناگونی را از جمله برگزاری انواع کنفرانس، نشست، سخنرانی و گردهمایی علمی به کار می‎گیرد و یکی از این شیوه‎ها، «جشنواره علم برای همه» است که هر ساله در هفته علم و با موضوعات روز جامعه برگزار می‎شود.
 شهردار منطقه 4 تهران از برگزاری ششمین مانور آمادگی مقابله با خرابکاری و آتش‌سوزی خبر داد و گفت: تقویت گروه‌های دوام محلات و دانش‌آموزی، کاهش تلفات و آسیب‌های احتمالی حوادث را کاهش خواهد داد. سیدعلیرضا حسینی در ششمین مانور آمادگی مقابله با خرابکاری و آتش‌سوزی که با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان بسیج دانش‌آموزی، آموزش‌وپرورش شهر تهران، آتش‌نشانی منطقه 3 عملیات، هلال‌احمر، اورژانس شرق تهران و دستگاه‌های خدماتی در مدارس محله تهرانپارس برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تلفات احتمالی در حواث غیرمرقبه از جمله آتش‌سوزی، زلزله، سیل یا خرابکاری‌ها، تقویت گروه‌های دوام به عنوان نیروهای امدادرسان محلی است.
 مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از شروع به کار خط ۵ متروی تهران و حومه یک ساعت زودتر از قبل، در روزهای جمعه خبر داد. به منظور رفاه حال بیشتر شهروندان و مسافران محترم، برنامه شروع حرکت قطارهای خط ۵ متروی تهران و حومه حدفاصل تهران (صادقیه)- گلشهر از جمعه ۲۵ آبان‌ماه ۹۷ با یک ساعت افزایش از ساعت 8 به ۷ صبح تغییر کرد.
 رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری به همراه رئیس خانه موزه شهیدان اقبالی در ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه10 با خانواده شهید والامقام «علی کارگر» دیدار می‌کند. در برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته که ساعت11 سه‌شنبه 29 آبان‌ماه در  بیت شهید «علی کارگر» برگزار می‌شود، محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی- هنری منطقه10 تهران به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و از ایشان تجلیل خواهد کرد.
 مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از رویکرد جدید در فرآیند ارزیابی محیط‌زیستی طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران خبر داد.  صدرالدین علی‌پور با اشاره به اینکه ارزیابی اثرات  محیط‌زیستی پروژه‌ها، روشی است که در آن اثرات ناشی از انجام یک پروژه بر محیط‌زیست بررسی و پیش‌بینی می‌شود، گفت: باید هنگام اجرای پروژه، با توجه به شناخت وضعیت موجود و نوع اثرات، عملیات به صورتی انجام پذیرد تا کمترین اثر منفی بر محیط‌زیست وارد شود.
 


Page Generated in 0/0084 sec