printlogo


کد خبر: 201924تاریخ: 1397/8/28 00:00
اخبار

قیمت جدید خودرو‌ روی میز رحمانی
پیشنهاد ۱۰ماده‌ای برای نحوه تعیین قیمت خودرو‌ها آماده شده و به وزیر صنعت ارائه می‌شود. شنبه گذشته جلسه‌ای با حضور خودروسازان، کمیسیون صنایع مجلس و نمایندگان انجمن قطعه‌سازان خودرو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، درباره تعیین قیمت خودروها برگزار شد. به‌گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش قرار شد دیدگاه‌های اعضای حاضر در جلسه بررسی شود که با بررسی این دیدگاه‌ها پیشنهاد 10ماده‌ای به وزیر صنعت برای تصمیم‌گیری وی ارائه شد.

انتصابات جدید در صمت و رفاه
با حکم وزیر صنعت، سرپرست سازمان توسعه تجارت، سرپرست ایدرو و سرپرست ایمیدرو منصوب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، رضا رحمانی در احکام جداگانه‌ای جمشید ملارحمان را به عنوان «سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شهریار طاهرپور را به عنوان «سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» و محمدرضا مودودی را به عنوان «سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران» منصوب کرد. همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی محسنی‌بندپی را به سرپرستی سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد.


بورس ۵ هزار واحد سقوط کرد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز  با کاهش ۵ هزار و ۲۶۱ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه با کاهش ۵ هزار و ۲۶۱ واحد به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسید.  شاخص کل با معیار هم‌وزن ۵۵۳ واحد افت کرده و به رقم ۲۷ هزار و ۷۵۱ واحد رسید.  ارزش روز بازار به ۶۵۹ هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۲‌میلیارد سهام و اوراق بهادار یا حق تقدم در قالب ۱۵۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


اتصال بانک‌های خارجی  به سوئیفت ایران
یک مقام آگاه در بانک مرکزی با اشاره به آغاز فرآیند اتصال بانک‌های خارجی به سامانه پیام‌رسان مالی ایرانی گفت: بانک مرکزی در حال ایجاد و استقرار بسترهای دیگر ارتباطات مالی در جهان است. وی در گفت‌‌وگو با فارس، درباره راه‌اندازی سامانه‌ پیام‌رسان مالی جایگزین سوئیفت اظهار داشت: موضوع در حال پیگیری است و در این زمینه با برخی کشورها در حال همکاری هستیم. وی افزود: بانک‌های خارجی در حال اتصال هستند و یکی پس از دیگری به این سامانه جایگزین متصل می‌شوند. وی با تایید اینکه همه بانک‌های ایرانی به این سامانه وصل شده‌اند، در پاسخ به اینکه این سامانه در چارچوب سپام است، گفت: بله! تقریبا در همان چارچوب است. وی تاکید کرد: البته بستر فقط سپام نیست و بانک مرکزی در حال ایجاد بسترهای جدید است و حتی با برخی بانک‌ها کانال‌های متفاوت دیگری راه‌اندازی می‌شود.


آغاز مرحله دوم  طرح بسته حمایتی دولت
اجرای طرح بسته حمایتی دولت در 2 مرحله (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و بسته جبرانی کارکنان دولت (واریز ۲۰۰هزار تومان به حساب حقوق) از دوشنبه ۲۱ آبان آغاز شد. به گزارش تسنیم، در مرحله اول مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره)  و سازمان بهزیستی کشور بسته حمایتی دولت را دریافت کردند و به‌ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان، کارت یارانه سرپرست آنها شارژ شد. در این باره، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای کارکنان دولت نیز یک بسته آماده شده که به‌طور متوسط مبلغ 200 هزار تومان به کسانی که حقوق‌شان زیر 3 میلیون تومان است اعم از شاغلان و بازنشستگان تعلق می‌گیرد. وی اضافه کرد: قرار است مبلغی نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته‌های حمایتی را به دریافت‌کنندگان زیر 3میلیون تومان حقوق از قشر کارگر یا مستمری‌بگیران این سازمان تخصیص دهد. وی ادامه داد: بسته حمایتی دیگری نیز برای کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و... که در این 2 گروه نبودند پیش‌بینی شده است که با همان شرط درآمد زیر 3میلیون تومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. همچنین بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه‌شدگان و افرادی که در این گروه‌ها نبودند پیش‌بینی شده  است.


Page Generated in 0/0240 sec