printlogo


کد خبر: 201927تاریخ: 1397/8/28 00:00
اخبار

افتتاح بیش از 1100 پروژه محرومیت‌زدایی
رئیس سازمان بسیج گفت: در هفته بسیج، 1150 پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود و ۳ هزار واحد کوچک و خرد اقتصاد مقاومتی در حوزه خانگی نیز آغاز به کار خواهد کرد. به گزارش فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، صبح دیروز در نشست خبری در آستانه هفته بسیج اظهار داشت: بنای ما از ابتدای سال۹۷ تاکید بر خدمت‌رسانی است که جلوه‌ای از آن را مرداد و شهریور امسال مشاهده کردیم که اتمام آن هم تجمع بزرگ استادیوم آزادی بود و این دور از خدمت‌رسانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه هفته بسیج از ۲۹ آبان شروع می‌شود، درباره برنامه‌های این هفته گفت: 1150 پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود و 3 هزار واحد کوچک و خرد اقتصاد مقاومتی در حوزه خانگی نیز آغاز به کار خواهد کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقدامات بسیج در زلزله کرمانشاه را 5 اقدام محوری دانست و گفت: در روزهای اول زلزله، 15 هزار بسیجی جهادگر  به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و در اسکان اضطراری قریب به 19 میلیارد هزینه کردیم. وی ادامه داد: 7 هزار کانکس را تهیه و در منطقه مستقر کردیم؛ همچنین کار نصب و تکمیل 8300 کانکسی را که قرارگاه خاتم برای زلزله‌زدگان تهیه کرده بود ما انجام دادیم. جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج افزود: در مرحله آخر، ساخت هزار واحد مسکونی را تقبل کردیم که 700 واحد را تحویل دادیم.

سرپرستان ١١ استانداری کشور منصوب شدند
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در این وزارتخانه، گفت: سرپرستان ١١ استانداری کشور منصوب شدند. به گزارش مهر، سیدسلمان سامانی اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه اخیر مجلس ۱۴ استاندار مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شدند که در جلسه روز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه هیات دولت برای 3 استان همدان، سیستان‌وبلوچستان و زنجان و همچنین استان کرمان استانداران جدید تعیین شدند. وی افزود: وزیر کشور ضمن قدردانی از زحمات و خدمات استانداران این ١١ استان در احکام جداگانه‌ای یکی از معاونان استانداران استان‌‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، سمنان، فارس، قم و یزد را به عنوان سرپرست استانداری منصوب کرد. سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در روزهای آتی استانداران پیشنهادی به هیات دولت معرفی خواهند شد، تاکید کرد: تا انتخاب استانداران جدید، تمام امور استان‌ها توسط سرپرستان انجام خواهد شد تا خللی در پیشبرد برنامه‌ها به وجود نیاید. اسامی سرپرستان ۱۱ استانداری که حکم آنها دیروز از سوی وزیر کشور صادر شد، بدین شرح است:
آذربایجان‌شرقی، جواد رحمتی
اصفهان، محمدعلی شجاعی
البرز، عزیزالله شهبازی
تهران، شکرالله حسن‌بیکی
خراسان‌جنوبی، مشیرالحق عابدی
خراسان‌شمالی، مجید پورعیسی
سمنان، سعید ناجی
قم، سیدمحمدرضا هاشمی
یزد، محمدعلی طالبی
خراسان‌رضوی، قربان میرزائی
فارس، یدالله رحمانی

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد شد
جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها روز گذشته برگزار شد و حکم ریاست محمدمهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد نیز در این جلسه بررسی و تایید شد. بر اساس اعلام مرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بیست‌وهشتمین جلسه کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها که روز  یکشنبه 27 آبان‌ماه با حضور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، 13 نامزد برای ریاست دانشگاه‌های کشور موفق به کسب رای اعتماد اعضای این کمیته شدند. همچنین محمدمهدی طهرانچی با رای اعضای کمیته، به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.


Page Generated in 0/0046 sec