printlogo


کد خبر: 201928تاریخ: 1397/8/28 00:00
اخبار

مقاومت فلسطین  صهیونیست‌ها را پشیمان می‌کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: نتانیاهو به پایان خط رسیده و مقاومت فلسطین بی‌تردید صهیونیست‌ها را متوقف و پشیمان خواهد کرد. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: تجاوز اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه را که منجر به شهادت و مجروح شدن مردم بی‌دفاع و همچنین ویرانی مناطق مسکونی و ساختمان رادیو و تلویزیون الاقصی شد، بشدت محکوم می‌کنیم. وی تداوم محاصره غزه و محروم کردن ملت مظلوم فلسطین از داشتن حقوق اولیه را عامل استمرار تنش در غزه دانست و افزود: حقوق مسلم مردم فلسطین در دفاع از «حق بازگشت» و «رفع اشغالگری» از سرزمین‌‌های اشغالی باید رعایت شود. امیرعبداللهیان تصریح کرد: توان و قدرت بازدارندگی موشکی و حمایت مردمی از مقاومت، رمز پیروزی و پایداری ملت فلسطین در مقابل اشغالگران است. نتانیاهو به پایان خط رسیده و مقاومت فلسطین بی‌تردید صهیونیست‌ها را متوقف و پشیمان خواهد کرد.

کمیته مقابله با تحریم‌ها در دولت تشکیل می‌شود
بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و همتی رئیس بانک مرکزی در این جلسه حضور یافتند. وی ادامه داد: در این جلسه گزارش مفصلی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره موضوعات مختلف معیشتی، صنعت، معدن و تجارت و موضوعات گمرکی به نمایندگان ارائه شد و مسؤولان دولت هم در این‌باره گزارش خود را ارائه کردند. سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه یک نسخه از این گزارش به مسؤولان دولت حاضر در این جلسه تقدیم شد، افزود: همچنین نوبخت و دژپسند در این جلسه گزارشی درباره اقدامات دولت برای رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و بویژه رفاه کارگران ارائه کردند. نعمتی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد کمیسیون‌های تخصصی مجلس، بررسی این گزارش و رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: همچنین قرار بر این شد کمیته‌ای در دولت برای مقابله با تحریم‌ها و رسیدگی به معیشت مردم تشکیل شود. وی با بیان اینکه با توجه به اینکه آمریکا به دنبال آن است که از موضوع تحریم‌ها، جو روانی در کشور ایجاد کند، تشکیل این کمیته می‌تواند نقش تأثیرگذاری برای مقابله با تحریم‌ها داشته باشد، تصریح کرد: قوای سه‌گانه تمام تلاش‌ خود را می‌کنند تا راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

فشار خارجی بر عراق تأثیری بر همکاری آنها با ایران ندارد
حسن دانایی‌فرد، سفیر سابق ایران در عراق در گفت‌وگو با مهر درباره اهمیت سفر برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق به ایران و نتایج آن، اظهار داشت: روابط میان ایران و عراق یک رابطه خاص و متمایزی در منطقه به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید، البته سفرهای زیادی تاکنون میان مسؤولان 2 کشور انجام شده و در آینده هم این روند ادامه خواهد داشت. وی گفت: در شرایط کنونی، سفر آقای صالح، رئیس‌جمهور عراق به تهران پیام‌‌های متعددی دارد، از جمله آنکه به معنای دوستی، همکاری و همراهی دولت و ملت عراق در این برهه از زمان با ایران است و از طرفی هم یکی از پیام‌‌های این سفر، تداوم و گسترش همکاری‌ها میان ایران و عراق در حوزه‌‌های مختلف است. دانایی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: انتطار می‌رود مسؤولان عراقی شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنند تا اینطور تداعی نشود که عراقی‌ها مشغول بازی در زمین خارجی‌ها هستند؛ ما مطمئن هستیم که دوستان عراقی ما در زمین طرف‌‌های خارجی بازی نمی‌کنند. سفیر سابق ایران در عراق در پایان خاطرنشان کرد: روابط ما با عراق یک رابطه راهبردی و تکاملی است که در سال‌‌های آینده هم این رابطه ادامه پیدا خواهد کرد و فشارهای خارجی که به مسؤولان عراقی وارد می‌شود هم نمی‌تواند چندان تاثیری روی موضع آنها نسبت به ایران بگذارد.


Page Generated in 0/0064 sec