printlogo


کد خبر: 201966تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

شوک AFC  به فوتبال ایران
بیرانوند کاندیدای بهترین بازیکن سال نیست!
در لیست منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامی از علیرضا بیرانوند در جمع 3 بازیکن برتر سال نیست!
مراسم انتخاب برترین‌های سال ۲۰۱۸ آسیا ۷ آذرماه در کشور عمان برگزار می‌شود. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی کاندیدای بهترین‌های سال فوتبال این قاره را به صورت رسمی در بخش‌های مختلف اعلام کرد که کشور ژاپن بیشترین کاندیدا را در تمام بخش‌ها دارد.
در حالی که بعضی از رسانه‌های کشورهای عربی اعلام کرده بودند، علیرضا بیرانوند یکی از 3 گزینه نهایی انتخاب بهترین بازیکن سال آسیاست اما در لیست AFC نامی از بیرانوند نیست و 2 بازیکن تیم کاشیمای ژاپن و یک بازیکن السد قطر در این لیست هستند. علی‌اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید 2 بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران هم گزینه‌های بهترین فوتسالیست سال آسیا هستند.
بهترین بازیکن مرد فوتبال
یوما سوزوکی، کاشیمای ژاپن
کنتو میسائو، کاشیمای ژاپن
عبدالکریم حسن، السد قطر
بهترین بازیکن زن فوتبال
سامانتا کر، استرالیا
وان شوانگ، چین
ساکی کوماگایی، ژاپن
بهترین فوتسالیست سال
رافائل هنمی، ژاپن
علی‌اصغر حسن‌زاده، ایران
مهدی جاوید، ایران
بهترین بازیکن جوان زن
فوکا ناگانو، ژاپن
موئکا مینامی، ژاپن
سائوری تاکارادا،  ژاپن
بهترین بازیکن جوان مرد
جان نیشیکاوا، ژاپن
جئون س جین، کره‌جنوبی
ترکی الامری، عربستان
بهترین مربی سال (بخش زنان)
آساکو تاکاکورا، ژاپن
میو اوکاموتو، ژاپن
نوئنگراتای، تایلند
بهترین مربی سال (بخش مردان)
باسم حمدان، عراق
گو ایوا، ژاپن
راوشن خایاداروف، ازبکستان

فیفا ۶ امتیاز از استقلال‌خوزستان کسر کرد
فیفا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکن خارجی تیم فوتبال استقلال‌خوزستان ۶ امتیاز از این باشگاه در فصل جاری کسر کرد. به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، طبق رای انضباطی فیفا، از باشگاه استقلال‌خوزستان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات دیوید فرانک ساکونی ۶ امتیاز کسر شد و همچنین این باشگاه از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم است.

اظهارات عجیب عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال!
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه انتقادات افرادی مثل عابدینی و حاج‌رضایی کینه‌توزانه است، از مهدی تاج درخواست کرد مصوبات هیات رئیسه را توضیح بدهد! در پی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، اختلافات بر سر ادامه کار اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال بالا گرفته است. در حالی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید کرده‌اند دخالت دولت و مجلس در فدراسیون فوتبال ایران، تعلیق این رشته و حذف تیم‌ملی از جام ملت‌ها را در پی دارد، شواهد حاکی از ادامه کار مهدی تاج در سمت ریاست فدراسیون است. با این حال گفته می‌شود دیگر اعضای بازنشسته هیات رئیسه و دبیر کل باید از سمت خود کنار بروند. چند روز پیش هم جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد ولی جزئیات زیادی از این جلسه به بیرون درز نکرد. سایت فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب مصاحبه‌ای از عبدالکاظم طالقانی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال منتشر کرد که وی توصیه‌ای به مهدی تاج داشته و به بعضی از پیشکسوتان فوتبال حمله کرده است. طالقانی در این باره عنوان کرد: توصیه من به رئیس محترم فدراسیون فوتبال این است که جهت تنویر افکار عمومی و مردم شریف ایران، مصوبه و موضع هیات رئیسه را توضیح بدهد. وی افزود: البته منظور من انتقادات کینه‌توزانه افرادی نظیر امیر عابدینی، امیر حاج‌رضایی، واعظی‌آشتیانی و 3-2 نفر دیگر نیست، بلکه برای نمایندگان مجلس که برخی از آنها هم محترمانه انتقاداتی را مطرح کرده‌اند  و مردم شریف ایران لازم است که حقایق، واقعیت‌ها و مواضع فدراسیون فوتبال تشریح شود.


Page Generated in 0/0111 sec