printlogo


کد خبر: 201969تاریخ: 1397/8/29 00:00
هند و روسیه همکاری‌های نظامی خود را تقویت می‌کنند
نبرد آینده در ساحل جنوبی شرقی!

گروه بین‌الملل: هند و روسیه همکاری‌های نظامی خود را تقویت کرده‌اند. در حال حاضر چین و هند به عنوان 2 عضو از 2 پیمان بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی مشتریان نظامی روسیه محسوب می‌شوند و همکاری‌های سخت‌افزاری خود را با مسکو دنبال می‌کنند.
چین جنگنده‌های روسی را به‌روز‌رسانی و چینی می‌کند و هند زیردریایی‌ها و موشک‌های روسی را پیشرفته‌تر از گذشته می‌کند. این نوع همکاری‌ها برای اقتصاد نفتی مسکو فرصت خوبی است تا بتواند از ظرفیت‌های ایجاد شده برای توسعه ساختارهای اقتصادی و نظامی‌اش استفاده کند.
 از سوی دیگر یک سخنگوی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی روسیه گفت، نیروهای متعلق به منطقه نظامی شرقی ارتش روسیه وارد هند شده‌اند تا در رزمایش نظامی «ایندرا -۲۰۱۸» در محل ایالت اوتارپرادش در شمال هند شرکت کنند.
 اما به نقل از اسپوتنیک، رزمایش نظامی ایندرا-۲۰۱۸ از دیروز به صورت رسمی در هند آغاز شده و تا ۲۸ نوامبر به طول خواهد انجامید. قرار است مجموعا ۵۰۰ سرباز روس و هندی در این رزمایش به صورت مشترک شرکت کنند. خودروهای نظامی شرکت‌کننده در این رزمایش از سوی خود هند تامین خواهند شد.
 نیکولای ووسکرسنسکی، سخنگوی ناوگان اقیانوسیه ارتش روسیه دیروز به خبرنگاران گفت: یک هواپیمایی باری ایلوشین IL - 76 روسیه امروز در محل پایگاه هوایی گوالیور هند فرود آمد و سربازان روس سپس از طریق زمینی به منطقه آموزشی بابین واقع در ایالت اوتارپرادش منتقل شدند و در آنجا مراسم رسمی با حضور شرکت‌کنندگان این رزمایش مطابق با سنت‌های ملی هند به اجرا درآمد.
روسیه و هند در راستای اجرای رزمایش ایندرا-۲۰۱۸ قرار است به صورت مشترک به تمرین و اجرای  ماموریت‌های صلح‌بانی، هماهنگی میان مقرها و واحدهای نیروزی زمینی 2 طرف و خنثی کردن گروه فرضی تروریست‌ها بپردازند. سال گذشته میلادی بخش دریایی رزمایش ایندرا-۲۰۱۷ در خلیج پتر کبیر روسیه و منطقه کلارک در حوزه پریمورسکی به اجرا درآمد.
نزدیکی نظامی روسیه و هند تاریخی دیرینه دارد و همواره هند و اتحاد شوروی روابط عمیقی در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی و اقتصادی داشته‌اند.
نباید از نظر دور داشت که روسیه از طریق هند خود را در سواحلی که میان قدرت‌های نظامی آینده یعنی استرالیا و چین محل مناقشه خواهد بود تثبیت می‌کند.
بحران‌های امنیتی آینده جهان در آب‌های سواحل شرقی خواهد بود و آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در این مناطق در حال ایجاد ساختارهای جدید نظامی هستند.
 


Page Generated in 0/0103 sec