printlogo


کد خبر: 201972تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

ترزا می: در مراحل خروج  از اتحادیه اروپایی هستیم
نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری گفت که توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپایی مرحله پایانی خود را طی می‌کند و لندن و بروکسل باید درباره جزئیات به توافق برسند.
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس گفت که طرح بریگزیت طرح پیشنهادی وی برای خروج از اتحادیه اروپایی، برای مشاغل در بریتانیا امنیت ایجاد می‌کند و وی در این طرح خوشبختی و فرصت‌ها را در اولویت قرار داده است.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، نخست‌وزیر انگلیس در نشست مشترک صنایع و رسانه‌ها افزود، اکنون طرفین در مرحله پایانی گفت‌وگوهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی هستند و باید درباره جزئیات بریگزیت مذاکره کرده و به توافق برسند.
در همین حال «مایکل بارنیه» مذاکره‌کننده اتحادیه اروپایی در مساله بریگزیت نیز گفت: پیش‌نویس توافق شده بریگزیت میان لندن و بروکسل، منصفانه و متوازن است.
بارنیه افزود: توافق بر سر پیش‌نویس بریگزیت که هفته گذشته حاصل شد، مورد تایید ۲۷ عضو اتحادیه اروپایی (غیر از بریتانیا) است و اکنون اعضا باید درباره فرآیند داخلی این توافق و امکان افزایش دوره گذار، تصمیم‌گیری کنند.

وزیر خارجه روسیه:
 بالکان جبهه‌ای علیه مسکو است
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشور‌های غربی به جای ایجاد فضای امنیتی مشترک میان خود و آمریکا، خطوط انشقاق جدیدی را در اروپا ایجاد و در این مسیر تلاش می‌کنند کشور‌های حوزه بالکان را به محلی برای استقرار تسلیحات جهت اقدام علیه روسیه تبدیل کنند.
وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «سرپسکی تلگراف» گفت: با وجود درس‌هایی که از تاریخ معاصر وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بمباران یوگسلاوی سابق در سال 1999 و اعلام یکجانبه استقلال کوزوو اشاره کرد، کشور‌های غربی همچنان به ایجاد خطوط انشقاق در اروپا ادامه می‌دهند و نمونه بارز آن نیز اوضاع اوکراین و کشور‌های حوزه بالکان است.

پوتین در استانبول  ترک استریم را افتتاح کرد
ولادیمیر پوتین،  رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پروژه انتقال گاز روسیه به ترکیه و اروپا را که فاز دریایی آن در 925کیلومتر به پایان رسیده، افتتاح کردند.
اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پوتین اعلام کرد: ما اجازه نمی‌دهیم روابط ما با روسیه تحت تاثیر دیگر حوزه‌های دیپلماسی قرار بگیرد و با اراده و توان خود به تقویت روابط با روسیه ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم روزبه‌روز حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین روسیه و ترکیه بیشتر شود.
 این در حالی است که مناسبات ترکیه و آمریکا در پی کودتای نافرجام علیه دولت اردوغان و نشانه‌هایی از دخالت آمریکایی‌ها در آن وخیم‌تر از گذشته شده است. ترکیه همچنین برای مهار روسیه در سوریه اقدام به ساقط کردن جنگنده روسی کرده بود که مناسبات طرفین را با چالش‌های بسیار جدی مواجهه کرد و ترکیه برای بهبود این روابط مجبور شد امتیازات بی‌شماری از جمله حضور قوی‌تر شرکت یادنکس در ساختار داخلی خود را بدهد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن: فرصت صلح وجود دارد
عربستان‌سعودی بمباران‌های کور خود را علیه مردم بی‌گناه یمن ادامه می‌دهد و طبق آمارهای منتشر شده از هر 3 کشته یک نفر غیرنظامی در یمن جان خود را از دست می‌دهد. این در حالی است که سعودی‌ها بعد از 5 سال جنگ بی‌حاصل اکنون آماده گفت‌وگو و عقب‌نشینی هستند. در همین حال اما فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد، گفت: درگیری‌ها در یمن ادامه دارد و رو به وخامت است، شهر حدیده مرکز این جنگ است و به همین دلیل ما بشدت از گزارش‌های اخیر برای توقف خشونت‌ها در جبهه‌های مختلف این شهر استقبال می‌کنیم.


Page Generated in 0/0053 sec