printlogo


کد خبر: 201979تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح انجام شد
رونمایی از سامانه سرباز ماهر
سامانه «سرباز ماهر» با هدف مکانیزه کردن طرح جامع مهارت‌آموزی جوانان ذکور 15 سال صبح دیروز رونمایی شد. به گزارش فارس، سامانه سرباز ماهر با حضور سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح و سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی رونمایی شد. بر پایه این گزارش، هدف اصلی این سامانه مکانیزه کردن طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه است که شامل 3 سطح قبل، حین و پس از خدمت است. در این طرح با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی کشور در نظر است با انجام مشاوره شغلی و ارائه دوره‌های مهارتی متناسب و با توجه به منطقه جغرافیایی فرد، توانایی جوانان ذکور کشور قبل از خدمت سربازی ارتقا یابد.  بر این اساس حین خدمت سربازی نیز قابلیت جوانان توسعه یافته و آ‌مادگی لازم برای ورود آ‌نها به بازار کار ایجاد می‌شود، پس از خدمت نیز تسهیلات لازم و زمینه‌سازی مناسب برای کارآفرینی و اشتغال‌شان فراهم می‌شود. این سامانه با پیوند دادن متقاضیان، موسسات آموزشی و مراکز ارزیابی مهارتی،‌ زمینه بهره‌گیری آموزش مهارتی متناسب با نیاز بازار را برای جوانان فراهم می‌‌کند.

برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
برای نخستین‌بار در کشور مباحث مرتبط با اصول مدیریت مسجد در ایران در قالب نمایشگاه آموزشی برای فعالان مسجدی برپا شده است. به گزارش ایکنا، نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد با هدف ارائه دستاوردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد در حوزه‌های مختلف مرتبط با مدیریت و ساماندهی مساجد طی ۱۰ روز تا ۳۰ آبان‌ماه، در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برپا است. در این نمایشگاه که جنبه آموزشی آن بسیار مشهود و قابل توجه است، در غرفه‌های متعدد مباحث مختلف مرتبط با مساجد کشور به ائمه جمعه و جماعت، نمایندگان ولی‌فقیه در استان و فعالان مسجدی ارائه می‌شود. اینفوگرافی‌های متعدد با هدف ترسیم کلی اقدامات مرتبط با مساجد از جمله عملکردهای موفق مسؤولان برپایی این نمایشگاه است. از جمله بخش‌های جالب توجه نخستین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد می‌توان به بخش آشنایی با نظام حقوقی مسجد اشاره کرد. در این بخش که به صورت اینفوگرافی ارائه شده است، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با مباحث مختلف حقوقی مرتبط با مسجد ازجمله وقفیت و مسائل مرتبط با آن، استقرار نظام مالی مدیریتی، بیمه مسؤولیت مدنی، بیمه حوادث و آتش‌سوزی، استخدام و قراردادهای مرتبط با آن، وضعیت قانونی کار خادم مسجد و مفاد مربوط به قانون کار که خادمان مساجد را نیز دربر می‌گیرد، آشنا می‌شوند. همچنین قرار است طی روزهای آینده این نمایشگاه شاهد حضور میهمانانی از ۱۵ استان کشور باشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد
اجرای قطعی حکم دیوان  درباره دانشجویان بورسیه‌
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وضعیت دانشجویان بورسیه این دانشگاه گفت: حکم دیوان عدالت درباره بازگشت دانشجویان بورسیه‌ها را به طور قطع  اجرا می‌کنیم.
حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وضعیت دانشجویان بورسیه جایابی شده در این دانشگاه به تسنیم اظهار داشت: ما در دانشگاه علامه با مشکل حادی در زمینه پذیرش دانشجویان بورسیه روبه‌رو نبودیم. وی افزود: حساسیتی درباره بورسیه بودن یا نبودن افراد نداریم. افراد چه بورسیه باشند و چه نباشند، اگر گروه و دانشکده نسبت به پذیرش آنها اعلام نیاز کند، پذیرش می‌شوند و اگر هم اعلام نیاز نکنند کاری نمی‌توان کرد، به بورسیه و غیربورسیه ربطی ندارد و درباره همه اعضای هیات علمی این موضوع صدق می‌کند.
 


Page Generated in 0/0058 sec