printlogo


کد خبر: 201980تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

فرماندار تهران عنوان کرد
تمهیدات فرمانداری  برای کارتن‌خواب‌ها
فرماندار تهران با بیان اینکه ۵ هزار ظرفیت برای بی‌خانمان‌ها در سامان‌سراها ایجاد شده‌ است، گفت: همچنین ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت، قرار است خانواده بیماران شهرستانی در نمازخانه بیمارستان‌ها اسکان داده شوند. عیسی فرهادی درباره ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در سطح شهر تهران با شروع فصل سرما به ایلنا گفت: در حال حاضر سامان‌سراها آمادگی کامل را برای حضور کارتن‌خواب‌ها دارند و ظرفیتی نزدیک به ۵ هزار نفر در این سامان‌سراها ایجاد شده ‌است. وی ادامه داد: همچنین گشت‌های شهرداری در طول فصل سرما در سطح شهر حضور دارند و کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها را به مددسراها و گرمخانه‌ها منتقل می‌کنند. فرماندار تهران خاطرنشان کرد: همچنین اتوبوس‌هایی در سطح شهر تهران وجود دارند که امکانات لازم از جمله گرمایش در آنها تعبیه شده و در صورتی که افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در سطح شهر حضور داشته باشند، شب‌ها برای اسکان به این اتوبوس‌ها منتقل شده و اسکان داده می‌شوند. وی همچنین درباره عدم پذیرش معتادان متجاهر در بیمارستان‌ها برای درمان گفت: اگر در این‌باره موردی به ما اعلام شود، قطعا پیگیری خواهیم کرد.

پرداخت یارانه بلیت اتوبوس  توسط دولت
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از پرداخت یارانه بلیت اتوبوس توسط دولت خبر داد. به‌گزارش فارس، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با بیان اینکه سرانجام طلسم پرداخت یارانه بلیت اتوبوس شکسته شد، اظهار داشت: با پیگیری‌‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پس از چند سال 9/9 میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس توسط دولت پرداخت شد. هر چند رقم آن زیاد نیست ولی بالاخره طلسم آن شکسته شد. وی افزود: امیدواریم یارانه بلیت مترو نیز بزودی پرداخت شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب وارد ایران می‌شود، روند فعالیت این سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش‌بینی و تشریح کرد. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: روز سه‌شنبه (امروز ۲۹ آبان) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ‌بوشهر، فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد،‌ یزد، جنوب اصفهان و بتدریج در بخش‌هایی از کرمان،‌ هرمزگان و خراسان‌جنوبی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا (۳۰ آبان) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.


 همزمان با سالگرد زلزله کرمانشاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه طرح امداد‌رسانی فرهنگی خود، مهرواره شادپیمایی عروسک‌های غول‌پیکر را در شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به مدت 2 روز برگزار می‌کند. در جریان این مهرواره استان‌های ایلام، قم، مرکزی، آبادان، کرمانشاه و منطقه آزاد اروند 16 تا 18 از عروسک‌های غول‌پیکر تولیدی خود را به جمع مردم می‌فرستند تا با برنامه‌های متنوع فضای مفرحی را برای زلزله‌زدگان کرمانشاه ایجاد کنند.
  مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با اجرای طرح «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» شاهد کتابخوانی بیش از 25 هزار و 590 مسافر مترو در مهرماه سال 1397 بودیم. محسن محمدیان با اشاره به اجرای طرح دسترسی رایگان مسافران مترو به یکی از سامانه‌های مجازی کتاب توسط گوشی هوشمند یا تبلت با عنوان «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» افزود: آمارها در مهرماه سال جاری نشان داد بیش از 25 هزار و 590 مسافر از این طرح استفاده کرده‌اند.


Page Generated in 0/0056 sec